More stories

Bottom-up innovatie starten: hiermee lukt het wél

Veel organisaties zitten vast in oude patronen. Een gemiste kans, want waar energie zit om te veranderen, moet die omarmd worden in plaats van in de kiem gesmoord. 

Innovatie

Communicatie is de sleutel tot culturele verandering 

Het gezegde ‘gedeelde smart is halve smart’ geldt zowel in de persoonlijke sfeer als in het bedrijfsleven. Samenwerken helpt om een probleem te begrijpen en vervolgens op te lossen.

Strategy

Dott: Steden verbeteren door groene mobiliteit voor iedereen beschikbaar te maken

In deze aflevering van de podcast ‘Innovative Leaders by INFO’ gaat Remmert Stipdonk in gesprek met CEO en oprichter Maxim Romain over hoe het allemaal begon, opschalen, hun uitrolstrategie, Chinese lessen, hoe je het best mogelijke product maakt, verkeersveiligheid, hoe cultuur bij kan dragen aan het succes van je bedrijf en de toekomst van micro mobility.

Innovatie

Retailers zet je schrap voor de volgende fase van het coronavirus

Retailers spelen met de vraag wat dit voor hen betekent, zodat zij niet alleen tijdens maar ook na de coronacrisis kunnen inspelen op het veranderend koopgedrag.

Retail

Philippe Vorst (New York Pizza): ‘Ik ga niet politiek correct zitten doen’

De elfde uitzending van de podcast over bijzondere merken, marketing en reputatie van Emerce, IVRM Reputatie en brancheorganisatie IPAN staat live! In deze aflevering: Philippe Vorst, oprichter en CEO van New York Pizza.

Strategy

Jos van den Bergh (Automotive): ‘Klassieke autoproducenten gaan het lastig krijgen’

Jos van den Bergh, ziet techbedrijven transformeren naar autoproducenten. Jos: ‘Organisaties als Sony en LG hebben aangekondigd binnenkort te starten met de productie van auto’s. De koek moet steeds meer verdeeld worden onder verschillende partijen. Ik verwacht dat een aantal klassieke autoproducenten het lastig gaan krijgen wanneer zij niet meebewegen. Om niet achterop te raken, zullen zij heel snel de transitie naar elektrisch rijden en digitalisering moeten maken én hun businessmodel moeten aanpassen’, aldus Jos.

Tech

Waar moet je op letten bij het kiezen van een CRM-leverancier?

Het opbouwen van sterke lange termijn relaties met klanten is de topprioriteit voor ieder bedrijf dat streeft naar meer inkomsten en een snellere groei. Hechte klantrelaties bewerkstelligen is een combinatie van hard werken, moderne technologieën en hulpmiddelen. Een CRM-systeem kan je hierbij helpen. Echter hoe begin je met CRM? Deze whitepaper heeft als doel om de belangrijkste vragen over CRM te beantwoorden. Ook bevat dit document een aantal methoden en checklist voor het selecteren van een CRM.

Customer Loyalty

Onderzoeksjournalist Jeroen Smit: ‘De lat voor leiderschap ligt hoog’

De tiende uitzending van de podcast over merken, marketing en reputatie van Emerce, IVRM Reputatie en brancheorganisatie IPAN staat live. Met ditmaal: onderzoeksjournalist Jeroen Smit.

Strategy

Onderzoek: Dit zijn dé succesfactoren voor bedrijfsexpansie

Terwijl data steeds belangrijker wordt bij het nemen van belangrijke bedrijfsbeslissingen, vindt 28% van de managers juist dat in de afgelopen 12 maanden meer mensen betrokken zijn bij het besluitvormingsproces. Misschien toont dit aan dat leidinggevenden van afdelingen binnen de Line of Business (LoB) nu meer te zeggen hebben over de interne besluitvorming en het inkoopbeleid. Oracle NetSuite’s rapport ‘Groei realiseren – De sleutel tot succesvolle bedrijfsexpansie’ laat zien hoe er in EMEA wordt gekeken naar groei en wat de bepalende factoren zijn.

Innovatie

Sabine Stuiver (Hydraloop): ‘Vijftig procent besparen met ons waterrecyclesysteem’

Tijdens CES presenteren Nederlandse bedrijven zich aan de wereldpers om te laten zien waar een klein land groot in is. Deze editie: Hydraloop.

Innovatie

Kibet Kipkemoi (Locomogo): ‘We leren kinderen speelsgewijs programmeren’

Tijdens CES presenteren Nederlandse bedrijven zich aan de wereldpers om te laten zien waar een klein land groot in is. Deze editie: Locomogo.

Strategy

Michiel Muller (Picnic): ‘Talent gaat boven ervaring’

Na zijn studie economie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en militaire dienst als Luchtmachtofficier, werkt Michiel tien jaar lang  bij ExxonMobil. En dan begint het te jeuken.

Strategy

Erik Wienk (Hiber): ‘Op pragmatische wijze verbinden we de wereld steeds meer’

Tijdens CES presenteren Nederlandse bedrijven zich aan de wereldpers om te laten zien waar een klein land groot in is. Deze editie: Hiber.

Strategy

Edwin Bos (Project BB): ‘Onze strandrobot Beach Bot helpt in de strijd tegen zwerfafval’

Tijdens CES presenteren Nederlandse bedrijven zich aan de wereldpers om te laten zien waar een klein land groot in is. Deze editie: Project BB.

Strategy

Integreren is niet kopiëren

“We willen graag een geïntegreerde campagne” is momenteel een veelgehoorde vraag uit de markt. Maar wat is geïntegreerd? En is campagne voeren wel genoeg?

Strategy