More stories

Info.nl verandert naam in INFO

Een van Nederlands eerste internetbureaus Info.nl verandert zijn naam in INFO om zijn positionering te actualiseren.

Digital Agencies

De moderne CMO lanceert je merk naar hypergroei

Effectieve inzet van het mediabudget is net als de kerosine in een raket. Er moet voldoende exposure in de tank zitten om de maan te bereiken en weer terug. Dat wil uiteraard niet zeggen dat het bedrijf zoveel mogelijk in media moet investeren. De output moet worden gemaximaliseerd, niet de input. Dat is in essentie een hoofdtaak van de CMO.

Strategy

Naspers in Amsterdam naar de beurs

De Zuid-Afrikaanse tech-investeerder Naspers brengt zijn internationale activiteiten in Amsterdam naar de beurs. Het bedrijf wordt gewaardeerd op bijna honderd miljard euro. Daarmee wordt het Europa’s grootste beursgenoteerde internetbedrijf.

Venture

De digitale wereld van RTL/Videoland: Hoe een omnichannel-strategie succes moet brengen

RTL investeert naast de activiteiten op tv ook fors in het kijken op online platformen, zoals Videoland. De koers is glashelder: het verschil maken met verhalen voor Nederland die raken in hoofd en hart. Het luisteren naar de consument is hierbij nog belangrijker.

Strategy

Axel Springer overweegt bod moeder Marktplaats.nl

Marktplaats.nl komt binnenkort wellicht in Duitse handen als uitgeefconcern Axel Springer de financiering rond krijgt en de winnende bieder is.

Venture

Brands in control: over de pure noodzaak van een marketingtransformatie

Er woedt een felle concurrentiestrijd om de aandacht van de consument dankzij de mondialisering en het feit dat e-commerce laagdrempelig is. Daarbij komt dat tegenwoordig veel producten op elkaar lijken. Kijk bijvoorbeeld maar naar de telecom-business: aanbiedingen van de verschillende leveranciers lijken als twee druppels water op elkaar. In zo’n situatie zullen het merk en de mate van effectieve exposure ervan onder consumenten in toenemende mate bepalen wie er wint in zo’n markt en wie niet.

Strategy

Zo speel je als moderne telecomorganisatie in op 5G en eSIM

Telecomorganisatie zijn om vele redenen enorm druk met de digitale transformatie van hun bedrijf en om hun product- dienstenaanbod en customer service hierop af te stemmen. Het behouden van een klantgerichte en holistische visie is een absolute must. Een goede realisatiestrategie is hierbij geen sinecure. Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen van een digitaletransformatie-strategie voor een moderne telecomorganisatie. Ook biedt deze whitepaper voor bedrijven buiten de telecombranche voldoende informatie om de digitale transformatie van hun bedrijf vorm te geven en te realiseren.

Innovatie

Dit zijn de twee succesfactoren van digitale transformatie

Lang niet alle ondernemingen slagen in hun missie van digitale transformatie, en eigenlijk steeds om dezelfde redenen: de neiging om plannen voor de lange termijn te maken en een organisatie die slecht met verandering overweg kan. Terwijl de succesfactoren van digitale transformatie juist het tegenovergestelde zijn: meebewegen met een flexibel draaiboek, in een bedrijfscultuur waarin verandering centraal staat.

Strategy

Digitaletransformatie-strategie ontwikkelen? Dit zijn de vier belangrijkste pijlers

Een recent rapport van Forrester Research, getiteld “The Sorry State of Digital Transformation in 2018” herinnert ons eraan dat digitale transformatie nog een lange weg te gaan heeft tot volledige volwassenheid. Aan CMO’s en Marketing Managers de taak om te investeren in de ontwikkeling van een digitale transformatie strategie. Dit eBook biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen en uitrollen van een effectieve digitaletransformatie-strategie.

B2B Digital

Stockon: Rechtstreeks van de pindakaasproducent naar de pindakaasconsument

Te midden van het thuisbezorggeweld van gevestigde supermarkten als Albert Heijn, Jumbo en online super Picnic meldde zich vorig jaar […]

Marketplaces

Portland: ‘Cloudtechnologie dwingt ons flexibel mee te bewegen’

In een IT-wereld die gedomineerd wordt door cloudreuzen moet softwareleverancier Portland zichzelf net als ieder ander IT-bedrijf heruitvinden. Oprichter en eigenaar George van Brugge probeert zijn klanten flexibeler te laten ondernemen en ze voor te bereiden op nieuwe technologische innovaties. Tegelijkertijd moeten hijzelf en zijn bedrijf zich anders positioneren.

Strategy

Voice: zwijgen is zilver, spreken is goud

Zoals bij elke nieuwe technologie is ook bij voice de grote vraag: wat kan ik ermee? Zitten mijn klanten hierop te wachten? Mis ik de boot als ik wacht met investeren of ga ik dan juist zelf ten onder?

Voice

Zijn we wel goed opgeleid?

Ontwikkeling is heel belangrijk. Hoe kan het dan dat opleidingen, cursussen en conferenties het aantal inschrijvingen zien teruglopen? Opleidingsbudget is er wel. Toch blijkt het lastig te zijn om het goed in te zetten.

Research and development

Vijf manieren waarop chatbots je helpen met sales

“Ik zit erover te denken één van jullie producten te kopen, maar ik heb nog een paar vraagjes.” Het is het begin van een gesprek dat vroeger veel op de winkelvloer gevoerd werd. Tegenwoordig zit de consument online. Niet alleen kun je ‘m als verkoper niet in de ogen kijken, de consument heeft ook andere verwachtingen. Chatbots kunnen in deze omgeving een belangrijke rol spelen in het salesproces, waarbij ze bestaande verkopers ondersteunen en veel werk uit handen nemen.

Online marketing

DAZN zet Neymar en Mourinho in voor Spaanse lancering

De internationale sportstreamer DAZN schakelt voetbalheld Neymar Jr en topcoach José Mourinho in om zijn diensten te helpen lanceren op de Spaanstalige markt.

Media