More stories

Inbound marketing brengt nieuwe klanten. 14 experts vertellen hoe

Klanten die vanzelf naar je toekomen? Dat klinkt als de droom van iedere ondernemer, maar met goede inbound marketing krijg je het echt voor elkaar. Toegegeven, traditionele marketing werkt over het algemeen ook nog prima, maar inbound marketing brengt je business anno 2019 echt naar ‘the next level’. Zodra je prospects de informatie biedt die ze zelf zoeken heb je beet! Toch? Of werkt het niet zo simpel?

Online marketing

De rol van de CMO verandert

Naadloze klantervaringen, veel bedrijven slagen er nog niet in om hier daadwerkelijk in te voorzien. En dát komt doordat er nog een functie ontbreekt: de chief collaborator. De chief marketing officer (CMO) bevindt zich in de ideale positie om deze verantwoordelijkheden op zich te nemen en ‘CMO collaborator’ te worden,

Strategy

De vermengde mens

Welkom in de phytigal wereld, waar de fysieke en digitale wereld steeds meer met elkaar verbonden zijn. On- en offline zijn als duo penotti. Begonnen als twee verschillende dingen, maar steeds meer met elkaar vermengd. En zoals apps en digitale diensten vermengen, verstrengelen wij zelf ook verder met techniek.

Innovatie

Evolutie beats revolutie

“Mensen hebben de neiging innovatieve ontwikkelingen in de komende twee jaar te overschatten, maar de veranderingen van de komende tien jaar te onderschatten. Laat jezelf daardoor nooit in slaap sussen”, zei Microsoft oprichter Bill Gates vele jaren geleden.

Strategy

Zo ontwikkel je een moderne B2B Commerce-strategie

Traditionele verkoopmethoden zoals telefonische verkoop (koud bellen) en het persoonlijk ontmoeten van prospects en leads zijn de belangrijkste verkoopkanalen van B2B-verkooporganisaties. Dit blijkt uit het onderzoek “The Next Generation of B2B Purchasing: Millennials, Marketplaces and Digital Buying Preferences” van Mirakl, Oracle en B2B Online. Dit onderzoek gaat in op de digitalisering van de B2B Commerce markt en biedt handvatten voor het ontwikkelen van een moderne B2B Commerce-strategie.

B2B Digital

Hoe scoort je video? De evolutie en toekomst van het YouTube-algoritme

Waarom scoren sommige video’s niet en andere wel? Om die simpele vraag te beantwoorden, is kennis van het YouTube-algoritme cruciaal. En anders dan veel mensen denken is dit algoritme geen ‘black box’, maar is YouTube relatief open over de werking ervan en de evolutie die het in zijn bestaan heeft doorgemaakt.

Video

Rutger Planken (Unilever) over start FoodServicehub: ‘Grotere rol scale-ups bij vinden bedrijfsmodellen’

Unilever Food Solutions start een business unit om samen met scale-ups nieuwe bedrijfsmodellen te ontwikkelen. Rutger Planken, die binnen Unilevers B2B-divisie voor de horeca Global Director eCommerce & Business Innovation is, is oprichter van deze FoodServicehub. Hij ziet toekomst in een aanpak waarin jongvolwassen bedrijven van buiten de organisatie een prominentere rol spelen.

Corporate start-ups

Directie Kees Smit Tuinmeubelen breidt uit

Directeur Henk Smit krijgt gezelschap in de leiding van het bedrijf met de aanstelling van Ohannes Malihas en Mitchel Oude Nijhuis als respectievelijk directeur offline- en directeur onlinemarketing.

Venture

Modewinkels innoveren op duurzaamheid en online betalen

Hel en verdoemenis dwalen door de winkelstraten. Iedere week staat een ander failliet modebedrijf in de schijnwerpers op de catwalks iin de media. Steeds meer winkelpuien worden dichtgetimmerd. Maar: de online verkopen exploderen. Welke bedrijven zijn de overlevers in deze disruptie en hoe krijgen ze dat voor elkaar?

Strategy

Digitaliseren vraagt mondiale én lokale aanpak

Grote ondernemingen als Walmart, Target en Best Buy zijn allemaal tegen uitdagingen aangelopen, of het nu ging om lokale voorkeuren, prijsniveau, taalproblemen of juridische kwesties. Middelgrote bedrijven die internationaal willen groeien, kunnen daarom concluderen dat de beste aanpak voor geografische uitbreiding is om zo trouw mogelijk te blijven aan elke regio. En dat is slechts een halve waarheid.

Cross Border

Zo krijg je elke stakeholder mee met je digitale transformatie

Een uitdaging? Je organisatie meekrijgen in je grootse digitale plannen. Voor iedereen die échte verandering teweeg wil brengen, die met de kennis en technologie van nu de dienstverlening of organisatie wil vernieuwen, zijn dit de belangrijkste handvatten.

Strategy

Digital-only mobiele diensten zijn de toekomst van telco

Telecombedrijven moeten zichzelf opnieuw uitvinden. Op zich hebben ze een goede uitgangspositie om dat te doen: ze hebben al een merk en een marktpositie en bovendien een groep klanten. Maar de churn-cijfers zijn hoog en van de infrastructuur alleen valt niet te leven. Dus zijn er nieuwe businessmodellen nodig.

Strategy

Alewijn Dekker over koers CODE D’AZUR: ‘Techadvies met oog voor merk’

Creatief digitaal bureau CODE D’AZUR zet steviger in op advies over de combinatie van tech en creativiteit. Het bedrijf staat daarnaast aan de vooravond van een internationalisering. Met het aantrekken van de co-managing director Alewijn Dekker wil het voorloper zijn in advies en een brug slaan van de merkessentie naar technologie.

Digital Agencies

King of the Jungle? Zo word je jager in plaats van prooi binnen digitale transformatie

In 1937 zet Jan Romein, vermaard hoogleraar en Nederlands Kunsthistoricus het op papier. In zijn Essay “De dialectiek van de vooruitgang”, bespreekt hij – voor het eerst- “De wet van de Remmende Voorsprong”. In het kort beschrijft deze “wet” het volgende: Een voorsprong in een bepaald domein, resulteert vaak in een verlaagde stimulans om verdere verbeteringen of vooruitgang op te zoeken en en deze door te voeren.

Strategy

De Chief Marketing Intelligence Officer (CMIO), het fundament van een moderne datastrategie

In 2017 voorspelde Gartner dat CMO’s meer in nieuwe technologie zouden gaan investeren dan CIO’s. Velen waren sceptisch, maar vandaag de dag spendeert de CMO niet alleen meer in IT, het marketingbudget is ook harder gegroeid dan het IT-budget. Databasemanagement wordt een steeds belangrijker onderdeel van het takenpakket van de CMO. Dit leidt ertoe dat je de rol kunt herdefiniëren naar Chief Marketing Intelligence Officer (CMIO). Lees in dit eBook wat deze nieuwe rol inhoudt en wat de impact is op je marketingorganisatie. 

Data