More stories

Ontwikkelaars zijn de nieuwe strategische consultants

Management consultancy verandert. De tijden dat consultants maandenlang bij bedrijven aan de slag gingen en dikke managementrapporten opstelden, zijn voorbij. De softwareontwikkelaars nemen de regie over.

Strategy

Testcultuur bij vidaXL basis voor succes in concurrerende markt

vidaXL, een online warenhuis voor huis-, tuin- en doe-het-zelfartikelen, blijft snel groeien in een uiterst concurrerende markt. Door deze felle concurrentie is een klantgerichte en gegevensgestuurde optimalisatie onontbeerlijk voor alle e-commercesites van het bedrijf, waarmee zij elk jaar zo’n drie miljoen klanten bedienen.

Customer Engagement

Starten met een B2B-shop? Dit zijn de stappen

Meer dan de helft van de bedrijven ziet de B2B-webshop als haar beste verkoopkanaal. Dit zijn de drie belangrijkste punten bij de start en opbouw van een dergelijke webshop. 

B2B Digital

eDay: ‘Het internet heeft Brexit en president Trump tot een harde realiteit gemaakt’

Emerce eDay, op donderdag 11 oktober, is het jaarlijks terugkerende evenement waarin Emerce de grenzen oprekt en iets verder kijkt dan het digitale domein. De komende weken stellen we je de sprekers aan je voor. Vandaag: Andrew Keen.

Strategy

LOEY Awards: Om te winnen hoef je geen CEO te zijn

De online ondernemers die ieder jaar bij de LOEY Awards geëerd worden, vertegenwoordigen een steeds hoger bedrag aan online omzet. Adriaan Mol, de winnaar van dit jaar, runt zelf een betaalbedrijf, Mollie. Juryvoorzitter Hubert Deitmers memoreert nog maar eens dat groot ondernemen wel degelijk kan vanuit een klein land. Zowel Mollie als de winnaar van de Talent Award, Paul Eggink van Temper, heeft een enorme groei doorgemaakt.

Venture

Handleiding: het digitale innovatie-framework

Artificial Intelligence (AI), Internet of Things (IoT) en blockchain-technologie zijn de sleutels tot toekomstig succes. Hoe organiseer je een constante en duurzame stroom van ontwrichtende innovaties? Deze whitepaper van Valtech biedt handvatten en praktische tips voor het vormgeven van je digitale innovatie- en transformatiebehoeften van je bedrijf.

B2B Digital

E-commerce is het domste businessmodel: de webwinkel als sterfhuisconstructie

E-commerce is de belofte van de deze eeuw. Winkelcentra maken langzaam plaats voor bezorgdiensten van de grote en goedverdienende webwinkels. Toch? Niet als je naar de cijfers kijkt. Online verkoop is in hele wereld marginaal te noemen, betoogt Hans van Tellingen. Sterker nog, webwinkels zijn schadelijk voor de maatschappij.

Strategy

Isobar en Kraftwerk openen NowLab Amsterdam

Digitaal bureau Isobar opent samen met zusterbedrijf Studio Kraftwerk het NowLab Amsterdam. Dat is een innovatielab waar bedrijven nieuwe ideeën kunnen ontwikkelen en valideren als onderdeel van een corporate vernieuwingsstrategie.

Strategy

Growth Tribe opent drie kantoren in Scandinavië

Growth Tribe opent deze maand kantoren in Zweden, Denemarken en Finland. Verder wil het de komende twee jaar nieuwe academies uitrollen in zeven andere Europese landen. Een noodzakelijke stap, aldus co-founder en CEO Peter van Sabben: “Wanneer het gaat om digitaal leiderschap en technische kennis loopt Europa flink achter op Amerika en China.”

Strategy

Wat je moet weten over Google CSS partners

Als paddenstoelen schieten ze uit de grond, de Google CSS (Comparison Shopping Service) partners. En logisch, want het lijkt erop dat iedere Google Shopping adverteerder die geen dief van eigen portemonnee wil zijn, op zoek zal moeten naar zo’n partner. Dit is de belangrijkste informatie over deze nieuwe ontwikkeling, aan de hand van 13 veelgehoorde vragen. 

E-commerce platforms

Nike+: biedt Nike de ultieme customer experience?

Nike brengt haar nieuwe salesstrategie naar de markt, geeft het loyaliteitsprogramma Nike+ een nieuwe impuls en laat zien wat de nieuwe ‘technisch begaafde’ Nike Live winkel in Los Angeles inhoudt. Het Amerikaanse bedrijf tekent voor de volgende stap in retail.

Customer Loyalty

Het samengaan van PR en marketing: de zes belangrijkste trends

Vroeger waren adverteren, marketing en public relations aparte disciplines, maar in het huidige digitale tijdperk zijn de grenzen vervaagd. Het resultaat is een samenvloeiing zien PR en marketing. Een kritiek punt in het vakgebied PR is het volgen van deze trend richting het samenkomen van marketing en PR. Welke gevolgen heeft dit voor PR-functies? En hoe je je als PR-professional voorbereiden op deze verandering?

B2B Digital

Nieuwe strategie WPP eind 2018

Reclamegigant WPP werkt aan een nieuwe strategie en geeft de details daarvan eind dit jaar. De nieuwe topman Mark Read meldt vanochtend een daling van de kwartaalomzet.

Marketing

One version of the truth – wie bepaalt de waarheid?

Product Informatie Management-systemen (PIM) moeten zorgen voor ‘one version of the truth’ wat betreft commerciële, marketing-, logistieke, functionele en technisch gerelateerde productinformatie. Dat lukt je echter alleen als je daar ook organisatorisch klaar voor bent.

PIM

IFA: Sonos opent ontwikkelaarsprogramma

Speakermaker Sonos stelt de backend van zijn systeem grotendeels open voor externe ontwikkelaars. Die kunnen daar nieuwe software en hardware-integraties mee realiseren.

Tech