More stories

HelloFresh versnelt in Canada met overname

Hellofresh koopt zijn Canadese concurrent Chefs Plate en claimt nu marktleider te zijn in die markt. Daarnaast splitst het de B2B-activiteiten van de ‘intelligente koelkast’ af in een apart bedrijf.

Venture

Waarom warenhuizen winnaars worden en V&D terug moet komen

De retail staat aan de vooravond van een ongekende bloeiperiode. Juist: de fysieke retail. Waarom Stenen Winkels Winnen? Wij weten het. En wij melden het. Aan jou.

Strategy

‘Data is sleutel tot digitale transformatie’

“Sinds een jaar zie ik pas dat directies van Europa’s grootste bedrijven de cloud gebruiken voor digitale transformatie”, zegt Europa-baas Sébastien Marotte van Google Cloud. “Ze beginnen te snappen dat data de sleutel tot verandering is.”

Innovatie

Overnamebod op Tradedoubler van aandeelhouder

Grootaandeelhouder Reworld Media doet een overnamebod op Tradedoubler. De handel in het aandeel is stilgelegd. De beoogd nieuwe eigenaar wil het marketingbedrijf als vehikel om zijn mediaconcern internationaal te doen groeien.

Venture

‘Cloud is de nieuwe globale computer’

“De cloud is de nieuwe globale computer en die proberen we zo dicht mogelijk bij de gebruiker”, de ontwikkelaar “te […]

Innovatie

‘Zonder cloud geen digitale transformatie’

Nog meer tien procent van de IT-processen vindt plaats in de cloud. De rest gebeurt lokaal of op aparte servers. Bedrijven die digitaal willen transformeren kunnen niet om de cloud heen.

Innovatie

Design System is het fundament voor de digitale onderneming

Het design system is onmisbaar voor sterke digitale merken. Microsoft, Airbnb, Uber, Nasa: alle werken er al mee. Het design system is in wezen een centrale ‘bibliotheek’ met alle bouwstenen voor producten. Zo ontwikkelen bouwteams en leveranciers consistent en snel hun producten.

Strategy

Hoe ziet jouw vijftigjarenplan eruit?

De meesten maken reisplannen voor het komende jaar, wellicht een carrièreplan voor de komende twee jaar en misschien een ruw tienjarenplan voor het renoveren van dat droomhuis. Maar zo nu en dan word je eens goed wakker geschud (‘hallo kinderen’) en word je gedwongen verder te kijken dan kortetermijndoelstellingen en je doen nadenken over de verdere toekomst. In mijn geval, over hoe de wereld er over vijftig jaar uit zal zien. Waarom doen bedrijven en merken dat niet?  

Singularity

H&M group neemt belang in Klarna

H&M Group en Klarna gaan een internationale strategische samenwerking aan. De technologie van het betaalbedrijf komt achter alle H&M’s. De […]

Payment

Onderzoek: benchmark voor data gedreven organisaties (Data Survey 2018/19)

Tegenwoordig is het voor bedrijven makkelijk om gegevens te verzamelen en te gebruiken, het potentieel wat deze data biedt is in alle sectoren nog steeds ongekend hoog. Wordt dit potentieel optimaal benut? Tachtig procent van de respondenten in dit onderzoek geeft aan data te gebruiken om dashboards en rapporten te ontwikkelen. Slechts vijftig procent gebruikt data voor het toepassen van predictive analytics. Welke redenen liggen hieraan ten grondslag? Lees het antwoord in dit onderzoek van Big Data Expo en GoDataDriven

Data

‘Voice kan searchmarkt ontwrichten’

“Wat gaat voice doen voor search en wie wordt de grootste platformleverancier?”, vraagt Casper Scheffer van PwC. “Als voice verschuiving oplevert in search heeft dat enorme impact.”

Voice

Slack werkt aan beursgang 2019

Communicatiedienst Slack treft voorbereidingen voor een beursgang in het najaar van 2019. De waardering van het bedrijf kan oplopen tot zeven miljard dollar.

Venture

Ontwikkelaars zijn de nieuwe strategische consultants

Management consultancy verandert. De tijden dat consultants maandenlang bij bedrijven aan de slag gingen en dikke managementrapporten opstelden, zijn voorbij. De softwareontwikkelaars nemen de regie over.

Strategy

Testcultuur bij vidaXL basis voor succes in concurrerende markt

vidaXL, een online warenhuis voor huis-, tuin- en doe-het-zelfartikelen, blijft snel groeien in een uiterst concurrerende markt. Door deze felle concurrentie is een klantgerichte en gegevensgestuurde optimalisatie onontbeerlijk voor alle e-commercesites van het bedrijf, waarmee zij elk jaar zo’n drie miljoen klanten bedienen.

Customer Engagement

Starten met een B2B-shop? Dit zijn de stappen

Meer dan de helft van de bedrijven ziet de B2B-webshop als haar beste verkoopkanaal. Dit zijn de drie belangrijkste punten bij de start en opbouw van een dergelijke webshop. 

B2B Digital