More stories

Zo maak je de kwaliteit van B2B-leads inzichtelijk

Wat is de kwaliteit van leads? Hebben de leads omzet opgeleverd? Wat is de gemiddelde offertewaarde? Er zijn voldoende mogelijkheden om deze vragen te beantwoorden en zo de kwaliteit van je leads inzichtelijk te maken.

Conversie

Websiteoptimalisatie: richt je je op de juiste pagina’s?

Voor websiteoptimalisatie kijkt men vaak eerst naar de traagst ladende pagina’s en er wordt vooral geïnvesteerd in het sneller maken van deze pagina’s. Maar is deze focus de juiste? Kijk verder dan alleen de laadtijd.

Web-design

Alibaba opent datacentra in Engeland

Alibaba sluit een contract met BT om vanuit twee Engelse datacentra Alibaba Cloud te kunnen bieden in Europa.

Tech

Zo kan je omnichannelstrategie offline verkoop stimuleren tijdens de feestdagen

Online verkoop blijft groeien, maar wanneer is offline verkoop een belangrijke pijler? Inderdaad, tijdens de feestdagen. Drie op de vier mensen koopt dan iets bij een winkel waar ze nog niet eerder hebben gekocht. Om hier het maximale uit te halen, dienen verkopers inzicht te hebben in de bredere impact van hun online marketing en omnichannelstrategie.

Customer Experience
Premium

Podcast-opname WimLex Show op Emerce Update

In Duitsland verzorgt hij al tien jaar het bekende e-commerceblog Kassenzone.de. Bij de komende Emerce Update verzorgt Alexander Graf met Willem Blom de opname van hun gezamenlijke podcast WimLex Show.

E-commerce

Improve Digital gaat op in Azerion

Technologiebedrijf Improve Digital gaat op in de nieuwe bedrijvengroep Azerion, waarvan het met Orange Games een van de oprichters is.

Venture

Mister Spex: toch nog niet naar de beurs

Online brillenwinkel Mister Spex gaat toch nog niet naar de beurs. Het bedrijf moet eerst nog verder groeien, zegt topman Dirk Graber.

Duitsland

HelloFresh versnelt in Canada met overname

Hellofresh koopt zijn Canadese concurrent Chefs Plate en claimt nu marktleider te zijn in die markt. Daarnaast splitst het de B2B-activiteiten van de ‘intelligente koelkast’ af in een apart bedrijf.

Venture

Waarom warenhuizen winnaars worden en V&D terug moet komen

De retail staat aan de vooravond van een ongekende bloeiperiode. Juist: de fysieke retail. Waarom Stenen Winkels Winnen? Wij weten het. En wij melden het. Aan jou.

Strategy

‘Data is sleutel tot digitale transformatie’

“Sinds een jaar zie ik pas dat directies van Europa’s grootste bedrijven de cloud gebruiken voor digitale transformatie”, zegt Europa-baas Sébastien Marotte van Google Cloud. “Ze beginnen te snappen dat data de sleutel tot verandering is.”

Innovatie

Overnamebod op Tradedoubler van aandeelhouder

Grootaandeelhouder Reworld Media doet een overnamebod op Tradedoubler. De handel in het aandeel is stilgelegd. De beoogd nieuwe eigenaar wil het marketingbedrijf als vehikel om zijn mediaconcern internationaal te doen groeien.

Venture

‘Cloud is de nieuwe globale computer’

“De cloud is de nieuwe globale computer en die proberen we zo dicht mogelijk bij de gebruiker”, de ontwikkelaar “te […]

Innovatie

‘Zonder cloud geen digitale transformatie’

Nog meer tien procent van de IT-processen vindt plaats in de cloud. De rest gebeurt lokaal of op aparte servers. Bedrijven die digitaal willen transformeren kunnen niet om de cloud heen.

Innovatie

Design System is het fundament voor de digitale onderneming

Het design system is onmisbaar voor sterke digitale merken. Microsoft, Airbnb, Uber, Nasa: alle werken er al mee. Het design system is in wezen een centrale ‘bibliotheek’ met alle bouwstenen voor producten. Zo ontwikkelen bouwteams en leveranciers consistent en snel hun producten.

Strategy

Hoe ziet jouw vijftigjarenplan eruit?

De meesten maken reisplannen voor het komende jaar, wellicht een carrièreplan voor de komende twee jaar en misschien een ruw tienjarenplan voor het renoveren van dat droomhuis. Maar zo nu en dan word je eens goed wakker geschud (‘hallo kinderen’) en word je gedwongen verder te kijken dan kortetermijndoelstellingen en je doen nadenken over de verdere toekomst. In mijn geval, over hoe de wereld er over vijftig jaar uit zal zien. Waarom doen bedrijven en merken dat niet?  

Singularity