More stories

Publicis.Sapient en Capgemini maken McDonald’s’ restaurant van de toekomst

Publicis.Sapient en Capgemini krijgen van McDonald’s meerdere jaren de tijd om de multinational door een digitale transformatie heen te laveren. De opdracht brengt technologische en wellicht ook organisationele veranderingen met zich mee.

Strategy
Premium

Beslist.nl zet eerste stap weg van vergelijkingssite

Beslist.nl zet morgen de eerste zichtbare stap in zijn transformatie van vergelijkingssite naar online winkelcentrum. De categorie Speelgoed zal dan namelijk overwegend shoppable zijn, dus niet meer gericht op het doorsturen van bezoekers naar aangesloten webwinkels.

E-commerce

E-privacy: alle macht naar Google, Microsoft en Apple?

We maken ons allemaal druk om de Europese General Data Protection Regulation (GDPR) die op 25 mei 2018 van kracht wordt. Maar vergeet daarbij de nieuwe cookiewetgeving niet (de e-privacyverordening), die in potentie een veel grotere impact kan hebben.

Privacy

Focus op efficiency en uniformiteit hindert echte digitale transformatie

We leven in een wereld die steeds diverser en persoonlijker wordt. Klanten willen ervaringen en producten die hen op het lijf zijn geschreven. Toch blijven veel bedrijven zich richten op operationele efficiency en uniforme producten of diensten. Wat weerhoudt ons van een volledige digitale transformatie?

E-commerce

Design thinking: ‘Te veel empathie voor gebruikers helpt bedrijf om zeep’

Design thinking is één van de invloedrijke denkwijzen van dit moment. Een denkwijze die niet in beton gegoten hoeft te zijn, zegt Steve Vassallo. De voormalig designer van IDEO geeft in zijn eboek ‘The Way to Design’ twee belangrijke adviezen. Designers en de bedrijven waarvoor zij werken moeten groter denken en het systeemdenken bestuderen. En daarnaast is zijn raad niet blind te staren op empathie en het inleven in de gebruiker. ‘Sterker, te veel empathie kan een bedrijf om zeep helpen.’

Strategy

Amadeus schildert vier toekomstscenario’s voor de reisbranche

Een gestroomlijnde reisbeleving en personalisatie, dat zijn de twee assen waarlangs de reisbranche zich de komende vijf tot zeven jaar gaat bewegen. Amadeus ziet vier mogelijke scenario’s voor de nabije toekomst.  

Innovatie

Vernieuwing stimuleren? Ideeën bedenken kan je leren

Bedrijven die willen innoveren zouden er goed aan doen verder te kijken dan de dure adviseurs. Het bedenken van nieuwe ideeën is een mentale vaardigheid die je jezelf en anderen kunt aanleren. Dit stelt Rembrandt Smids oprichter van Brandwebbing en auteur van het boek De Ideeënformule dat dit najaar verschijnt.

Strategy

Pim Jonker (Zilveren Kruis): ‘Bied als organisatie autonomie aan marketeer’

Marketing veranderd? Welnee. Mensen hebben de vrijheid en autonomie nodig om digitale en marketinginspiratie om te zetten in creativiteit voor hun werkgever. Dat stelt Pim Jonker van Zilveren Kruis op Digital Marketing Live!. En die vrijheid ontbreekt nogal eens. Zeker binnen de grotere corporates.

Strategy

Mobiele ontwikkelaar The Capitals in Amerikaanse handen

The Capitals, een technologiebedrijf uit Amsterdam, is overgenomen door het Amerikaanse BAMTech Europe. Het is de tweede keer dat ondernemer Thomas Engel zijn bedrijf verkoopt.

Mobile

Innoveren begint bij samenwerking tussen business en IT

De business en IT werken nog te vaak niet samen of elkaar zelfs tegen. Dit gaat ten koste van de innovatiekracht en wendbaarheid van het bedrijf. Hoe kun je deze twee stakeholders nader tot elkaar brengen?

Innovatie

TUI: ‘Blockchain van strategisch belang’

De belangrijkste reden dat TUI Hotelbeds verkocht voor 1,2 miljard euro is de opkomst van de technologie blockchain. Die zorgt ervoor dat de huidige online tussenpersonen hun rol verliezen, betoogt TUI-topman Fritz Joussen.

Blockchain

Groothandel op zoek naar nieuwe rol in supply chain

E-commerce zet het verdienmodel van de groothandel onder druk. Door zelf digitaal uit te blinken en de overige schakels in de supply chain te ontzorgen blijven wholesalers relevant.

B2B Digital

Omni-channel retail: focus op de klant, in plaats van de kanalen

Een bedrijfsgedreven focus op een omni-channel strategie werkt averechts. Klanten geven niets om kanalen. Waar je mee scoort is een geïntegreerde winkelbeleving die is gebaseerd op hun behoeften.

Retail
Premium

Dawanda ontslaat kwart medewerkers

De marktplaats voor ambachtelijk, creatief handwerk Dawanda ontslaat een kwart van zijn werknemers. Het bedrijf uit Berlijn trekt de broekriem aan om zich beter op de toekomst te kunnen richten.

E-commerce platforms

Digitale transformatie in Consumer Goods: excellente beleving en klantcontact

De traditionele retailer heeft het moeilijk en de producent van consumentengoederen daardoor ook. Nieuwe verkoopkanalen moeten worden aangeboord om producten aan de (veeleisende en goed geïnformeerde) man te kunnen blijven brengen. De CMO speelt in dit proces een centrale rol.

Marketing