Oracle werkt aan ‘startuporganisatie’
Oracle huurt mensen in voor een nieuwe startup-organisatie in Noord Amerika die zich zal toeleggen op trends als cloud, Internet of things, kunstmatige intelligentie en VR.
Oracle huurt mensen in voor een nieuwe startup-organisatie in Noord Amerika die zich zal toeleggen op trends als cloud, Internet of things, kunstmatige intelligentie en VR.
Elk bedrijf heeft of krijgt te maken met disruptie. Voor wie wil overleven en doorgroeien is het enige juiste antwoord hierop: innovatie. Maar waar begin je?
Nederlandse bedrijven hebben nog volop mogelijkheden voor groei in Duitsland. Dat constateert minister Kamp van Economische Zaken vandaag tijdens zijn bezoek aan de Hannover Messe. Daar presenteren zo’n 140 Nederlandse innovatieve bedrijven en kennisinstellingen zich aan geïnteresseerden.
De digitale transformatie. In tegenstelling tot consumenten en eindgebruikers zijn bedrijven en organisaties nog lang niet zo tech-savvy als je zou denken. Ze zitten er middenin. Onderweg naar een bedrijfsmodel met ‘digitaal in het hart’. Met continuous delivery als nieuwe ontwikkelmethode lijken IT-bedrijven de versnelling waar te gaan maken.
Succesvol agile* werken vergroot volgens de theorie de productiviteit, klantgerichtheid, flexibiliteit, medewerkerstevredenheid en zichtbaarheid van werkstromen en deliverables. Dit is ook wat bedrijven in de praktijk ervaren volgens het wereldwijde ‘State of Agile’ onderzoek van Version One**. In Nederland zien wij ook successen, zoals bij ING, Eneco en Achmea. Agile werken is here to stay, maar kent ook haken en ogen.
Jaap Beernink zal voortaan de dagelijkse leiding van Novel-T op zich nemen. Novel-T is al bijna tien jaar lang de aanjager van innovatie en ondernemerschap in Twente.
Winkelketen Blokker hebben we nog niet hoeven toevoegen aan het rijtje Halfords, V&D, Free Record Shop en Edah. En de rest van de Nederlandse retailers die door de crisis en disruptie door digitale spelers ten onder zijn gegaan.
Internet is grenzeloos, dus waarom zou je je met een webshop beperken tot de thuismarkt? Voor een goede prijs-kwaliteitverhouding en/of bijzondere producten zijn consumenten zeker bereid om internationaal te shoppen. Dit is een van de vier trends die de groei van cross-border e-commerce flink zal stimuleren.
Succesvolle innovatie drijft op verleiding, en niet op een proces waarin nieuwe ideeën uitgekleed worden tot hun minimaal levensvatbare versie. In dit artikel ga ik dieper in op de kracht van het Minimum Desirable Product (MDP) en geef een drietal praktische voorbeelden.
Edward de Bono, Daan Roosegaarde, Annemarie van Gaal en Alexander Rinnooy Kan richten binnenkort een innovatie denkhotel op. Het doel is 400 bedrijven succesvol te laten innoveren.
De afgelopen jaren schetsen een duidelijk beeld: door technologische ontwikkelingen staat iedere industrie op de kop. De ontwikkelingen gaan zo snel dat traditionele bedrijven moeite hebben zich staande te houden. We kunnen rustig stellen dat de technologiesector de drijvende kracht is achter deze transformatie en er tegelijkertijd zelf ook niet aan ontkomt. Dat brengt uitdagingen met zich mee voor CMO’s van tech-bedrijven.
Momenteel de grootste generatie alive; iedereen van ongeveer tussen de 17 en 35 jaar oud behoort tot de Millennials. Volgens Wikipedia zijn ze over het algemeen sociaal, maatschappelijk betrokken, creatief en ruimdenkend. Merken vechten om de Millennials als doelgroep, maar hoe bereik je ze nu echt? Hoe maak je daadwerkelijk impact?
De Stiho Groep heeft een eigen internetbureau opgericht om de bouwleverancier te begeleiden door de digitale transitie van de hele organisatie. “Onze twee labels Stiho en Baars & Bloemhoff zijn de enige klanten”, licht Nanne Batelaan toe.
Retail is een van de sectoren waar de invloed van de digitale revolutie de afgelopen jaren bijzonder zichtbaar is geworden. De klant winkelt totaal anders dan voorheen, kan overal en altijd shoppen en verwacht zijn aankopen steeds vlotter in ontvangst te nemen. Een veranderende realiteit die een grote weerslag heeft op het retaillandschap.
‘Goh, jouw nieuwe telefoon lijkt wel erg veel op een iPhone.’ Zonder dat we het echt door hebben zijn alle telefoons op elkaar gaan lijken. Waar ze in de jaren ‘90 nog van elkaar verschilden in kleur, vorm en omvang is zowat elke telefoon nu zwart, van glas, met een knopje onder het scherm en een achterkant die in drie kleuren verkrijgbaar is: zwart, grijs of iets fels, zoals roze of blauw.