More stories

Direct-to-consumer: digital, diversiteit en data

In steeds meer branches zien producenten de consument als interessant direct afzetkanaal. Het verhogen van de omzet of de marge is niet de enige reden voor de stap naar D2C. Branding is een even belangrijke drijfveer.

Strategy

‘Nederlandse CEO neemt discruptieve technologieën niet serieus genoeg’

De Nederlandse CEO ziet het omarmen van disruptieve technologieën in beperkte mate als een strategische prioriteit. Hoewel een meerderheid van de bedrijven dergelijke verstoringen in de markt meer als een kans ziet dan als een bedreiging, blijven de noodzakelijke investeringen in technologische vernieuwing veelal uit. Dat bijkt uit internationaal onderzoek van KPMG.

Strategy

PwC over Media & Entertainment: ‘Het gaat niet om prijs’

Het gaat niet om de prijs en het gaat niet om distributie van content in de digitale business. De Entertainment & Media Outlook 2017–2021 van PwC stelt wat niet-mediabedrijven al lang weten: ‘Het gaat om de gebruikerservaring’.

Customer Experience

Sneller innoveren bij Marktplaats door nieuwe organisatiestructuur

Wat als je als organisatie wil vernieuwen en doorgroeien maar jezelf daarbij in de weg zit? Marktplaats ondervond het aan den lijve, zo vertelde Head of Product Jeroen Jonker Roelants op Tech Live!. Intern drastisch veranderen bood uitkomst. De volgende stap is om met behulp van alle (mobiele) data Marktplaats naast functioneel ook een inspirerend platform te maken.

Strategy

Digitale transformatie in Insurance: klantbeleving via alle kanalen

De snelle acceptatie van mobiele technologie en social media hebben klanten minder loyaal en een stuk veeleisender gemaakt. Bovendien betreden concurrenten die niet gehinderd worden door een lange historie in de verzekeringenbranche de markt. Disruptie is onafwendbaar. Hoe ga je daarmee om als CMO bij een verzekeraar?

Strategy

Kuldip Singh (innogy) digitaliseert Essent: ‘Durf te experimenteren’

Kuldip Singh is bij innogy aangetrokken om de ‘toekomstbestendige onderdelen’ van het Duitse RWE ook op digitaal vlak klaar te stomen. De ervaringen die deze Digital Director bij diverse grote mediabedrijven heeft opgedaan zet hij nu in voor de digitale fundering van onder meer Essent. ‘Durf te experimenteren. Het hoeft niet direct perfect.’

Strategy

Nieuwe baas Europa voor Rakuten

Toshihiko Otsuka is aangesteld als CEO Europa voor Rakuten en de Nederlander Arjen van de Vall als zijn directe naaste.

Strategy

FD Mediagroep investeert in Springest

FD Mediagroep neemt een strategisch belang in online leerplatform Springest. Dat gebruikt het nieuwe geld om te groeien op de Duitse markt.

Strategy

Nieuwe directie Rabo richt zich op digitale transitie

De dagelijkse leiding van Rabobank gaat op 1 september 2017 over naar een groepsdirectie van tien personen onder leiding van de huidige bestuursvoorzitter Wiebe Draijer. De focus komt te liggen op de digitale transitie.

Financials

Pure player Zamro op machine- en onderdelenmarkt: ‘Guided selling telt’

Kenners noemen Zamro steevast op hun lijstjes van veelbelovende B2B-bedrijven. Dit voorjaar nog werd de nieuwe ‘pure player’ in technische […]

B2B Digital

CoderDojo en Raspberry Pi fuseren

De organisaties achter CoderDojo en Raspberry Pi fuseren om samen nog meer jongeren in de wereld te leren programmeren, knutselen met computers en hun creativiteit digitaal in te zetten.

Strategy

‘Massatouroperator van de toekomst is net zo flexibel als een OTA’

Is er toekomst voor de traditionele massatouroperator? Met wat aanpassingen wel, is de overtuiging van Gilles Despas, Chief Digital Officer van Thomas Cook. Sleutelwoorden bij zijn on-stage interview tijdens de Phocuswright-conferentie in Amsterdam waren mobiel, VR en dynamic packaging.

Travel

Micro-innovatie: kleine verbeteringen leiden tot innovatief DNA

Voor bedrijven die innovatie niet in hun DNA hebben zitten en vooral worden afgerekend op hun beurswaarde is het lastig om vernieuwingen door te voeren. Micro-innovatie biedt een oplossing.

Disruptie

Dutch Technology Week in het teken van verbinden

Maandag is de 6e editie van de Dutch Technology Week officieel geopend in het Klokgebouw in Eindhoven. Ruim 250 gasten werden meegenomen langs een aantal bijzondere en innovatieve ontwikkelingen. Zo was er een expositie van projecten van TU/e- en Fontys-studententeams en de opening van een mobiele escaperoom.

Research and development

Taxibedrijf Lyft partnert met Waymo

De concurrent van Uber in Amerika Lyft gaat samenwerken met Waymo, het Googleonderdeel dat is gespecialiseerd in technologie voor zelfrijdende auto’s.

Disruptie