More stories

Oracle werkt aan ‘startuporganisatie’

Oracle huurt mensen in voor een nieuwe startup-organisatie in Noord Amerika die zich zal toeleggen op trends als cloud, Internet of things, kunstmatige intelligentie en VR.

Strategy

Innovatie: loslaten om te overleven

Elk bedrijf heeft of krijgt te maken met disruptie. Voor wie wil overleven en doorgroeien is het enige juiste antwoord hierop: innovatie. Maar waar begin je?

Disruptie

Groeikansen voor Nederlandse digitale sector in Duitsland

Nederlandse bedrijven hebben nog volop mogelijkheden voor groei in Duitsland. Dat constateert minister Kamp van Economische Zaken vandaag tijdens zijn bezoek aan de Hannover Messe. Daar presenteren zo’n 140 Nederlandse innovatieve bedrijven en kennisinstellingen zich aan geïnteresseerden.

Duitsland

Continuous delivery: katalysator voor de digitale transformatie

De digitale transformatie. In tegenstelling tot consumenten en eindgebruikers zijn bedrijven en organisaties nog lang niet zo tech-savvy als je zou denken. Ze zitten er middenin. Onderweg naar een bedrijfsmodel met ‘digitaal in het hart’. Met continuous delivery als nieuwe ontwikkelmethode lijken IT-bedrijven de versnelling waar te gaan maken.

Strategy

Vijf valkuilen om te vermijden bij agile transformatie

Succesvol agile* werken vergroot volgens de theorie de productiviteit, klantgerichtheid, flexibiliteit, medewerkerstevredenheid en zichtbaarheid van werkstromen en deliverables. Dit is ook wat bedrijven in de praktijk ervaren volgens het wereldwijde ‘State of Agile’ onderzoek van Version One**. In Nederland zien wij ook successen, zoals bij ING, Eneco en Achmea. Agile werken is here to stay, maar kent ook haken en ogen.

Strategy

Jaap Beernink benoemd tot directievoorzitter van Novel-T

Jaap Beernink zal voortaan de dagelijkse leiding van Novel-T op zich nemen. Novel-T is al bijna tien jaar lang de aanjager van innovatie en ondernemerschap in Twente.

Strategy

Column: Radicale misser

Winkelketen Blokker hebben we nog niet hoeven toevoegen aan het rijtje Halfords, V&D, Free Record Shop en Edah. En de rest van de Nederlandse retailers die door de crisis en disruptie door digitale spelers ten onder zijn gegaan.

Retail

Vier trends die de groei van internationale e-commerce bevorderen

Internet is grenzeloos, dus waarom zou je je met een webshop beperken tot de thuismarkt? Voor een goede prijs-kwaliteitverhouding en/of bijzondere producten zijn consumenten zeker bereid om internationaal te shoppen. Dit is een van de vier trends die de groei van cross-border e-commerce flink zal stimuleren.

Cross Border

Van MVP naar MDP: waarom ‘Desirability’ de sleutel is tot succesvolle innovatie

Succesvolle innovatie drijft op verleiding, en niet op een proces waarin nieuwe ideeën uitgekleed worden tot hun minimaal levensvatbare versie. In dit artikel ga ik dieper in op de kracht van het Minimum Desirable Product (MDP) en geef een drietal praktische voorbeelden.

Strategy

‘Geniale denkers’ richten innovatie-denkhotel op

Edward de Bono, Daan Roosegaarde, Annemarie van Gaal en Alexander Rinnooy Kan richten binnenkort een innovatie denkhotel op. Het doel is 400 bedrijven succesvol te laten innoveren.

Disruptie

Digitale transformatie in Technologie: Big Data Analytics en Artificial Intelligence

De afgelopen jaren schetsen een duidelijk beeld: door technologische ontwikkelingen staat iedere industrie op de kop. De ontwikkelingen gaan zo snel dat traditionele bedrijven moeite hebben zich staande te houden. We kunnen rustig stellen dat de technologiesector de drijvende kracht is achter deze transformatie en er tegelijkertijd zelf ook niet aan ontkomt. Dat brengt uitdagingen met zich mee voor CMO’s van tech-bedrijven.

Strategy

Millennial marketing: must-do’s in 2017

Momenteel de grootste generatie alive; iedereen van ongeveer tussen de 17 en 35 jaar oud behoort tot de Millennials. Volgens Wikipedia zijn ze over het algemeen sociaal, maatschappelijk betrokken, creatief en ruimdenkend. Merken vechten om de Millennials als doelgroep, maar hoe bereik je ze nu echt? Hoe maak je daadwerkelijk impact?

Strategy

De Stiho Groep opent eigen internetbureau

De Stiho Groep heeft een eigen internetbureau opgericht om de bouwleverancier te begeleiden door de digitale transitie van de hele organisatie. “Onze twee labels Stiho en Baars & Bloemhoff zijn de enige klanten”, licht Nanne Batelaan toe.

Strategy

Digitale transformatie in Retail: dieper in de huid van de klant

Retail is een van de sectoren waar de invloed van de digitale revolutie de afgelopen jaren bijzonder zichtbaar is geworden. De klant winkelt totaal anders dan voorheen, kan overal en altijd shoppen en verwacht zijn aankopen steeds vlotter in ontvangst te nemen. Een veranderende realiteit die een grote weerslag heeft op het retaillandschap.

Strategy

SxSW: waarom kopiëren (g)een goed idee is

‘Goh, jouw nieuwe telefoon lijkt wel erg veel op een iPhone.’ Zonder dat we het echt door hebben zijn alle telefoons op elkaar gaan lijken. Waar ze in de jaren ‘90 nog van elkaar verschilden in kleur, vorm en omvang is zowat elke telefoon nu zwart, van glas, met een knopje onder het scherm en een achterkant die in drie kleuren verkrijgbaar is: zwart, grijs of iets fels, zoals roze of blauw.

SxSW