More stories

KPN wil meer nadruk leggen op innovatie

De komende jaren zal KPN zich inspannen om opnieuw een aanzienlijke verbetering van de klanttevredenheid te realiseren. De Raad van Bestuur van het telecombedrijf presenteert vandaag, tijdens een Capital Markets Day voor beleggers en analisten, zijn ‘strategische prioriteiten’.

Strategy

Tim Cook (Apple): ‘Nog geen concrete plannen voor auto’

CEO Tim Cook heeft tegenover zakenblad Fortune voor het eerst toegegeven dat Apple werkt aan een auto, maar benadrukt dat het bedrijf nog geen concrete plannen heeft voor productie. Cook spreekt over ‘ideeën, technieken en producten’.

Research and development

Vlaamse digitale onderzoekscentra imec en iMinds gaan fuseren

De Vlaamse onderzoekscentra imec en iMinds gaan fuseren. Er moet een hightech onderzoekscentrum ‘van wereldklasse’ komen voor de digitale economie, zo maakten beide organisaties zojuist bekend.

Research and development

Amazon lanceert 3D Game Engine in de cloud

Ook gaming verschuift naar de cloud en kan de noodzaak voor aparte spelconsoles en -computers op termijn overbodig maken. Amazon lanceert hiertoe Lumberyard, een ontwikkeplatform op AWS met nauwe integraties voor videoplatform Twitch.

Hosting

Virtual reality en spraakherkenning als motiverende leermiddelen

Deviant heeft, naar eigen zeggen als eerste Nederlandse uitgeverij, een bruikbare app ontwikkeld waarmee studenten letterlijk ondergedompeld worden in een virtuele omgeving: de 3D Virtual Interactive Presentation Room (3D VIP Room).

Strategy

‘Always on’-klant vergt meer samenwerking IT en marketing

Wat wil de klant? In theorie kunnen we al zijn gedragingen interpreteren en erop anticiperen, maar in de praktijk komt daar nog weinig van terecht. Bedrijven weten meestal niet hoe ze klantinformatie kunnen inzetten.

Analytics

Onderzoek: slechts zeven procent bedrijven heeft digital first mentaliteit

Weinig organisaties hebben zich ontwikkeld tot digitale organisatie. Een gemiste kans. Want bedrijven die dat wel doen, rapporteren twee keer zo vaak een bovengemiddelde groei, meer winst en hogere klanttevredenheid in vergelijking met de concurrentie.

Strategy

Concept voor maakindustrie in regio Eindhoven kan starten

De ontwikkeling van Brainport Industries Campus in Eindhoven kan beginnen. Eerder deze week ging de Eindhovense gemeenteraad akkoord met het bestemmingsplan voor het eerste cluster, waarbinnen een Fabriek van de Toekomst moet worden gerealiseerd.

Innovatie
Premium

‘Startups: één procent slaagt, het is geen lifestyle’

Eén procent van de startups slaagt en wordt een doorslaand succes, de rest kabbelt voort of valt om. Vanuit zijn startup- en corporate ervaring schreef Quintin Schevernels een boek. “Een gereedschapskist met inzichten en handvatten”, aldus de ondernemende auteur.

Disruptie

Amsterdam ArenA organiseert innovatiewedstrijd

Amsterdam ArenA roept creatieve en innovatieve ondernemers op om mee te denken over het stadion van de toekomst. Daartoe organiseert men een internationale innovatiewedstrijd. De beste plannen worden getest en gerealiseerd in een vernieuwde ArenA.

Innovatie

Zalando opent design- en innovatiestudio

Zalando heeft, naar nu blijkt, een design- en innovatiestudio opgericht die ‘menselijke gedragingen’ als uitgangspunt heeft.

Mobile

Freshheads: ‘Demo or Die’

Wout Withagen van Freshheads helpt grote bedrijven met innoveren: “Bij innovatie zijn grote bedrijven gewoon te groot. Je moet je kunnen aanpassen om te kunnen innoveren.” Withagen maakt de vergelijking met boten: “Je moet een speedboot zijn, geen tanker.”

Strategy

The Forge officieel spin-off van de Universiteit Gent

De Mechelse start-up The Forge wordt officieel een spin-off van de Universiteit Gent. De onderneming wil een brug slaan tussen wetenschappelijke kennis over innovatie en de bedrijfswereld.

Strategy

Timing, de grote uitdager van innovatie

Timing is alles. Bij sport, muziek en koken bijvoorbeeld. De bal raken op het juiste moment, een bepaalde noot spelen in perfect samenspel of je biefstuk uit de pan halen als ‘ie precies goed is. Ook innovatie is erg gevoelig voor timing. Wil je innoveren, kies dan het juiste moment. Niet je idee of businessplan, niet het feit dat je de eerste bent, nee: jouw timing bepaalt je succes.

Disruptie

D66: defensie moet investeren in cyber

Defensie moet investeren in de toekomst in plaats van in het verleden. Vindt D66-Kamerlid Wassila Hachchi. De minister moet meer focus aanbrengen in de taken die defensie uitvoert. Die wil de tanks houden, maar de aanschaf van drones uitstellen.

Innovatie