Favoroute: wereld veroveren met reisgidsen
De Nederlandse start-up Favoroute werd in 2014 opgericht en is een online platform voor reisgidsen. Eigenaar Frederieke Wolter vertelt tijdens eTravel Europe over haar plannen.
De Nederlandse start-up Favoroute werd in 2014 opgericht en is een online platform voor reisgidsen. Eigenaar Frederieke Wolter vertelt tijdens eTravel Europe over haar plannen.
Het Franse bedrijf SkyLights heeft een nieuwe virtual reality-bril gemaakt die is bedoeld voor vliegtuigpassagiers. Onder meer KLM en Air France hebben de set getest bij wijze van in-flight entertainment.
De marges in de luchtvaart staan al jaren onder druk en de opkomst van sterke concurrenten in Europe en de Golfregio heeft daarbij niet geholpen. Digitalisering van bedrijfsprocessen is een van de oplossingen om de kosten omlaag te krijgen. Bruno Estevao is bij TAP Portugal verantwoordelijk voor digital commerce en geeft zijn visie tijdens eTravel Europe op digitale transformatie bij een zogeheten ‘legacy’ maatschappij.
Transavia wil de beste digitale airline van Europa worden, maar wat betekent dat nu precies? Innovation manager Vincent Thamm legt het uit tijdens eTravel Europe.
Boekingssite Trivago gaat nog dit jaar naar de beurs en vermoedelijk nog voor het einde van volgende maand.
Er zijn grote verschillen tussen de boekingsgewoonten van iOS- en Android-gebruikers. Dit meldt hotelvergelijkingssite Trivago. Zo wordt op iOS-toestellen meer geld uitgegeven en boeken Android-fans vooral ’s ochtends hun hotel.
Google heeft nieuwe functionaliteiten toegevoegd aan zoekopdrachten voor hotels en vliegtickets. Volgens de zoekmachine is het de bedoeling om de keuzestress uit het selectieproces te halen.
Google heeft in kaart gebracht welke Europese reiswebsites het meest geschikt zijn voor mobiel gebruik. In de top-vijf van gebruikersvriendelijkste sites staan drie (van oorsprong) Nederlandse bedrijven: booking.com, CheapTickets.nl en Kras.
De nieuwe Brits-Nederlandse start-up Weflock wil vliegtuigpassagiers met elkaar in contact brengen. De bedoeling is om de reis hierdoor prettiger en productiever te maken of in de woorden van Weflock: ‘om vluchtervaringen te optimaliseren’.
“Hotels moeten niet alleen prijs en beschikbaarheid op elkaar afstemmen. Een bredere commerciële aanpak is nodig zodat klanten zich betrokken voelen bij het hotel en worden aangetrokken door de meest kosteneffectieve distributiekanalen,” zegt Clinton Campbell van Apex Hotels.
In navolging van andere luchtvaartmaatschappijen heeft nu ook KLM de Samsung Galaxy Note 7 verboden. Passagiers mogen het toestel niet bij zich dragen, ook niet in de koffers.
RTL introduceert binnenkort een nieuw reisprogramma, dat alleen online te zien zal zijn: Basecamp. Het is een van de voorbeelden van hoe RTL inzet op multichannel activiteiten, zegt Patrick Klink.
Online reismarktplaats TradeYourTrip zegt dat het een belangrijke overwinning heeft geboekt in de rechtszaak tegen TUI Duitsland. Die mag bij doorverkoop van reizen geen extra kosten in rekening brengen.
De papieren kranten in het vliegtuig lijken op den duur te gaan verdwijnen. KLM-passagiers kunnen die voortaan lezen in de KLM Media-app. Daarmee hebben ze toegang tot een groot aantal internationale kranten, afhankelijk van de reisklasse en Flying Blue niveau.
De eerste internationale editie van Emerce eTravel werd vorige week gehouden tijdens de Amsterdam eWeek. Vandaag brengen we de beelden voor een sfeerimpressie.