More stories

iOS vs Android: boekingsgewoonten verschillen sterk

Er zijn grote verschillen tussen de boekingsgewoonten van iOS- en Android-gebruikers. Dit meldt hotelvergelijkingssite Trivago. Zo wordt op iOS-toestellen meer geld uitgegeven en boeken Android-fans vooral ’s ochtends hun hotel.

Travel
Premium

Google helpt bij vinden van goedkoopste hotels en vluchten

Google heeft nieuwe functionaliteiten toegevoegd aan zoekopdrachten voor hotels en vliegtickets. Volgens de zoekmachine is het de bedoeling om de keuzestress uit het selectieproces te halen.

Travel
Premium

Nederlandse reiswebsites zeer mobielvriendelijk

Google heeft in kaart gebracht welke Europese reiswebsites het meest geschikt zijn voor mobiel gebruik. In de top-vijf van gebruikersvriendelijkste sites staan drie (van oorsprong) Nederlandse bedrijven: booking.com, CheapTickets.nl en Kras.

Travel
Premium

Weflock regelt sociale contacten voor frequente reiziger

De nieuwe Brits-Nederlandse start-up Weflock wil vliegtuigpassagiers met elkaar in contact brengen. De bedoeling is om de reis hierdoor prettiger en productiever te maken of in de woorden van Weflock: ‘om vluchtervaringen te optimaliseren’.

Travel

Apex Hotels over OTA’s: beter samen- dan tegenwerken

“Hotels moeten niet alleen prijs en beschikbaarheid op elkaar afstemmen. Een bredere commerciële aanpak is nodig zodat klanten zich betrokken voelen bij het hotel en worden aangetrokken door de meest kosteneffectieve distributiekanalen,” zegt Clinton Campbell van Apex Hotels.

Travel

Ook KLM verbiedt Note 7

In navolging van andere luchtvaartmaatschappijen heeft nu ook KLM de Samsung Galaxy Note 7 verboden. Passagiers mogen het toestel niet bij zich dragen, ook niet in de koffers.

Mobile

RTL begint met digital-only reisprogramma

RTL introduceert binnenkort een nieuw reisprogramma, dat alleen online te zien zal zijn: Basecamp. Het is een van de voorbeelden van hoe RTL inzet op multichannel activiteiten, zegt Patrick Klink.

Publishing

TUI Duitsland mag geen extreme kosten in rekening brengen bij doorverkoop online reizen

Online reismarktplaats TradeYourTrip zegt dat het een belangrijke overwinning heeft geboekt in de rechtszaak tegen TUI Duitsland. Die mag bij doorverkoop van reizen geen extra kosten in rekening brengen.

Travel

KLM stopt kranten in app

De papieren kranten in het vliegtuig lijken op den duur te gaan verdwijnen. KLM-passagiers kunnen die voortaan lezen in de KLM Media-app. Daarmee hebben ze toegang tot een groot aantal internationale kranten, afhankelijk van de reisklasse en Flying Blue niveau.

Travel

eTravel Europe 2016: de foto’s

De eerste internationale editie van Emerce eTravel werd vorige week gehouden tijdens de Amsterdam eWeek. Vandaag brengen we de beelden voor een sfeerimpressie.

Travel

Sawadee lift niet meer mee met concurrenten

Sawadee groeit hard en daardoor de marketinguitgaven ook, vertelt Bastiaan Govers, hoofd Marketing en E-commerce bij de specialist in avontuurlijke groepsrondreizen. “Vroeger konden we meeliften op de bestedingen van onze grotere concurrenten, omdat mensen toch wel alle spelers met elkaar vergeleken. Nu moeten we zelf in SEA en Display investeren.”

Travel

Airbnb rivalen gaan samen

Wimdu en 9Flats, beide Duitse concurrenten van Airbnb, gaan samen. Het gezamenlijke bedrijf biedt ruim een half miljoen woningen aan, een kwart van het aanbod van zijn grote concurrent.

Travel

Derde investeringsronde Happycar levert 2,6 miljoen op

Happycar heeft in een nieuwe investeringsronde 2,6 miljoen euro bij elkaar gesprokkeld. De metazoekmachine voor autoverhuur heeft het geld ontvangen van Creathor Venture, HR Ventures, Capnamic Ventures, NWZ Digital en TruVenturo.

Travel

70 miljoen groeigeld voor GoEuro

De Europese reiszoekmachine GoEuro heeft 70 miljoen dollar venture capital opgehaald bij onder meer Kleiner Perkins Caufield & Byers.

Travel
Premium

eTravel Europe: reiswereld zoekt innovatie in samenwerking

Innovatie in de reisindustrie kan alleen door samen te werken met partners in en buiten de value chain. Van developers en startups tot blockchaintechnologie en chatbots – alles en iedereen kan een bijdrage leveren, bleek tijdens de eerste editie van eTravel Europe gisteren in Amsterdam. Dit betekent ook dat de scheidslijn tussen disruptors en de gevestigde orde snel aan het vervagen is.

Travel