KLM zet kunstmatige intelligentie in op social media
KLM gebruikt kunstmatige intelligentie (AI) bij het beantwoorden van vragen op social media. Het gaat om een test die tot en met december van dit jaar duurt.
KLM gebruikt kunstmatige intelligentie (AI) bij het beantwoorden van vragen op social media. Het gaat om een test die tot en met december van dit jaar duurt.
Sunweb.nl is het belangrijkste verkoopkanaal van de gelijknamige touroperator. Er wordt dan ook continu gekeken wat er beter kan. Volgens commercieel directeur Tim Van den Bergh van moederbedrijf Sundio is personaliseren op een klantvriendelijke manier de grootste uitdaging. “Wij willen ook niet-klanten relevante content bieden.”
Deelplatform Camptoo, waarmee campers en caravans direct kunnen worden gehuurd van de eigenaar, heeft via crowdfunding 236.000 euro opgehaald.
Een ‘killer app’ wordt Google Trips genoemd. De conclusie van een praktijktest: er zijn verbeterpunten, maar Google Trips kan zich meten met de traditionele reisgids.
Kristian Valk startte begin dit jaar samen met Kasper Middelkoop Hotelchamp, een softwarebedrijf dat hotels helpt de conversie en de betrokkenheid van gasten te verhogen. Inmiddels zijn vijfhonderd hotels aangesloten en heeft Hotelchamp recent een investering van 1,75 miljoen euro opgehaald. Kristian Valk vertelt over de drie pijlers van de startup: triggering, targeting, testing.
Uitgeverij mo’media verandert de naam van zijn 100% stedengidsen in time to momo en voert daarmee een digitale transformatie van het portfolio door.
TravelBird stapt af van de one-size-fits-all aanpak van de nieuwsbrief en gaat gepersonaliseerde aanbiedingen doen. Dit zegt Symen Jansma, oprichter en CEO van de reisdealsite. “We kunnen steeds beter inschatten waar de reiziger naartoe wil.”
D-reizen heeft grootse plannen voor de website: personalisatie door gebruik te maken van klantprofielen, een betere klantbeleving voor wie mobiel wil zoeken en boeken én dynamic packaging. Een gesprek met Esther van Ackooij, websitemanager D-reizen.nl.
De grootste webwinkels van Nederland, bedrijven met tientallen tot honderden miljoenen omzet, blijken op YouTube kleiner te zijn dan een gemiddelde vlogger met een beetje succes.
Google Capital, de investeringstak van Alphabet, blijkt de belangrijkste financier van de 850 miljoen dollar die kamerverhuurder Airbnb deze zomer heeft opgehaald.
Travix realiseerde in 2015 een online omzet onder Nederlandse klanten van 700 miljoen euro en is daarmee KLM voorbijgestreefd (550 miljoen euro). Dit blijkt uit de Travel Top 30 van Twinkle die vandaag is gepubliceerd. Op de derde plek staat TUI Nederland met een online omzet van 530 miljoen euro.
Airbnb blijkt het Spaanse Trip4real te hebben overgenomen, zo meldt La Vanguardia. Het overnamebedrag is niet gecommuniceerd.
Reizigers die een verblijf via Booking.com reserveren krijgen sinds kort ook ’To Do’-tips in de checkout. Hiertoe sloot de kamerboeker een overeenkomst met startup Tiqets.
Elke dag de beste deal voor vliegtickets en vakantie in je mailbox. Dat is in een notendop het concept van TicketSpy, dat in 2012 werd opgericht door Ingmar Bruinsma, samen met David Elliot. Inmiddels telt de Facebookpagina meer dan 350.000 likes, hebben ze op Twitter bijna 6.000 volgers en krijgen tienduizenden abonnees de dagelijkse nieuwsbrief.
Met de overname van Urban Engines kan Google Maps komende jaren aanzienlijk beter worden in het plannen van reizen en trips door drukke stedelijke gebieden.