Schiphol steekt site en app in het nieuw
Schiphol heeft zijn site en app in het nieuw gestoken. Dit markeert voor de luchthaven de grote stap in de digitale transformatie die het komende jaren doorloopt.
Schiphol heeft zijn site en app in het nieuw gestoken. Dit markeert voor de luchthaven de grote stap in de digitale transformatie die het komende jaren doorloopt.
Hotelchamp, de Nederlandse start-up die hotels helpt meer directe boekingen te genereren, gaat samenwerken met Availpro, een distributiesysteem dat door 6500 hotels in Europa wordt gebruikt. De technologie van Hotelchamp zal worden geïntegreerd met de booking engine van Availpro.
Hotelvergelijker Trivago gaat binnenkort naar de beurs en wil daarmee een bedrag tot 428 miljoen dollar ophalen.
Travix is een proef gestart met Routehappy Hub zodat er meer informatie dan alleen prijs en beschikbaarheid kan worden getoond wanneer iemand een vlucht zoekt op bijvoorbeeld CheapTickets.nl.
Het gloednieuwe online boekingsplatform Ensplore, een zusje van reistechnologiebedrijf Qenner, is gericht op consumenten die nog niet precies weten waar ze naartoe willen op vakantie. Volgens marketeer Jiska Willemsen is Ensplore een modern alternatief voor het reisbureau.
Twee miljard dollar heeft Expedia in de afgelopen drie jaar geïnvesteerd in technologie. En dat is geen eenmalige kapitaalinjectie, maar een continu proces om te kunnen blijven inspelen op de snelle digitale veranderingen. René Nieuwmans, head of commercial Benelux, vertelt ter gelegenheid van het tienjarig bestaan in Nederland over de uitdagingen waarvoor Expedia zich gesteld ziet.
TUI en VakantiePiraten.nl zijn de winnaars van de verkiezing Website van het Jaar in de categorie Vakantie & Toerisme. Voor TUI is het de derde keer op rij dat zij de felbegeerde prijs Populairste Website in de wacht sleept. VakantiePiraten.nl is voor de tweede maal Beste Website volgens het Nederlandse publiek.
KLM wil in de toekomst een deel van zijn webactiviteiten gaan verplaatsen naar chatapps na het enorme succes van Facebook Messenger als servicekanaal. Ook wil de luchtvaartmaatschappij gaan samenwerken met partners om aanvullende diensten in Messenger te verkopen. Dat vertelde Karlijn Vogel-Meijer van KLM gisteren op het Social Service Congres van BBP Media in Nieuwegein.
Maandag 5 december dient in de rechtbank van Den Haag de rechtszaak die start-up TradeYourTrip heeft aangespannen tegen TUI, KLM en ANVR. Het draait allemaal om het doorverkopen van pakketreizen waarbij de vlucht wordt uitgevoerd door een lijndienstmaatschappij.
Airbnb heeft een overeenkomst gesloten met de gemeente Amsterdam voor het beperken van de sociale overlast die het gevolg is van de populariteit van de verhuurbemiddelaar. Het is vanaf 1 januari a.s. niet langer mogelijk om langer dan zestig nachten per jaar je huis te verhuren via de site. Dit is het door de gemeente gestelde maximum.
De overname van HomeAway door Expedia levert een nieuw miljoenenpubliek op, zegt Marcello Mastioni, hoofd EMEA van de bemiddelaar in online huur en verhuur van vakantiehuizen. Daarvoor moet wel eerst het portfolio van HomeAway ‘instant’ boekbaar worden gemaakt.
De Nederlandse millennial vindt een authentieke beleving belangrijker dan de prijs van een vakantie. Ze kiezen een bestemming vooral op basis van ervaringen van vrienden, familie en social media. Dit blijkt uit onderzoek van Expedia.
’s Werelds grootste reiszoekmachine Skyscanner is voor 1,74 miljard dollar in Chinese handen gekomen. Het bedrijf Ctrip neemt het Schotse bedrijf volledig over.
Airbnb breidt zijn portfolio uit en gaat naast lokaal tijdelijk verblijf ook lokale tripjes en ‘ervaringen’ aanbieden aan de gebruikers van de dienst.
Investeerder Axivate neemt voor anderhalf miljoen euro een belang in techstarter Mews. Het bedrijf, dat van Tsjechië naar Amsterdam verhuisde, levert zogeheten propertymanagement-systemen voor digitalisering van hotels, hostels en Airbnb’s.