Peugeot koopt meta-zoekapp voor deelauto’s
Peugeot heeft de Duitse mobiele Carjump gekocht, een dienst waarmee gebruikers het aanbod van alle autodeelsites kunnen doorzoeken naar een ritje.
Peugeot heeft de Duitse mobiele Carjump gekocht, een dienst waarmee gebruikers het aanbod van alle autodeelsites kunnen doorzoeken naar een ritje.
De eerste dag als beursgenoteerd bedrijf (16 december) sloot Trivago af met een koers van 11,85 dollar per aandeel op de NASDAQ. Dit is bijna 8 procent hoger dan de verkoopprijs van 11 dollar.
De geldhonger van Airbnb lijkt niet te stillen. De online kamerverhuurder wil wederom 153 miljoen dollar ophalen, volgens CB Insights. Dat bedrag komt bovenop de financiering van 555 miljoen in september.
Priceline Group heeft in de persoon van Glenn Fogel een insider aangesteld als nieuwe CEO, de opvolger van Darren Huston.
De Britse reisgroep Thomas Cook is met de merken Neckermann en Vrij Uit de nummer twee van de Nederlandse pakketreizenmarkt. De geplande overgang naar een nieuwe platform belooft onder andere een betere mobiele beleving, vertelt manager e-commerce Bas Touw.
TaxiTender gaat samenwerken met TUI Nederland. Het Nederlandse taxitransferbedrijf biedt de mogelijkheid vliegveldtransfers vooraf te boeken. Dit kan voortaan ook via de website van TUI voor een aantal bestemmingen.
Belvilla bemiddelt bij de verhuur van vakantieverblijven in 24 Europese landen. Dat klinkt simpel, maar het is een complex product met een bijzondere doelgroep, vertelt Director of Marketing Eylard Wurpel. “Mensen willen de controle hebben over hun boeking en stellen daarom zeer specifieke vragen. Of er koffiefilters zijn, bijvoorbeeld.”
Schiphol heeft zijn site en app in het nieuw gestoken. Dit markeert voor de luchthaven de grote stap in de digitale transformatie die het komende jaren doorloopt.
Hotelchamp, de Nederlandse start-up die hotels helpt meer directe boekingen te genereren, gaat samenwerken met Availpro, een distributiesysteem dat door 6500 hotels in Europa wordt gebruikt. De technologie van Hotelchamp zal worden geïntegreerd met de booking engine van Availpro.
Hotelvergelijker Trivago gaat binnenkort naar de beurs en wil daarmee een bedrag tot 428 miljoen dollar ophalen.
Travix is een proef gestart met Routehappy Hub zodat er meer informatie dan alleen prijs en beschikbaarheid kan worden getoond wanneer iemand een vlucht zoekt op bijvoorbeeld CheapTickets.nl.
Het gloednieuwe online boekingsplatform Ensplore, een zusje van reistechnologiebedrijf Qenner, is gericht op consumenten die nog niet precies weten waar ze naartoe willen op vakantie. Volgens marketeer Jiska Willemsen is Ensplore een modern alternatief voor het reisbureau.
Twee miljard dollar heeft Expedia in de afgelopen drie jaar geïnvesteerd in technologie. En dat is geen eenmalige kapitaalinjectie, maar een continu proces om te kunnen blijven inspelen op de snelle digitale veranderingen. René Nieuwmans, head of commercial Benelux, vertelt ter gelegenheid van het tienjarig bestaan in Nederland over de uitdagingen waarvoor Expedia zich gesteld ziet.
TUI en VakantiePiraten.nl zijn de winnaars van de verkiezing Website van het Jaar in de categorie Vakantie & Toerisme. Voor TUI is het de derde keer op rij dat zij de felbegeerde prijs Populairste Website in de wacht sleept. VakantiePiraten.nl is voor de tweede maal Beste Website volgens het Nederlandse publiek.
KLM wil in de toekomst een deel van zijn webactiviteiten gaan verplaatsen naar chatapps na het enorme succes van Facebook Messenger als servicekanaal. Ook wil de luchtvaartmaatschappij gaan samenwerken met partners om aanvullende diensten in Messenger te verkopen. Dat vertelde Karlijn Vogel-Meijer van KLM gisteren op het Social Service Congres van BBP Media in Nieuwegein.