More stories

Premium

‘Travix streeft KLM voorbij als grootste online reisbedrijf in Nederland’

Travix realiseerde in 2015 een online omzet onder Nederlandse klanten van 700 miljoen euro en is daarmee KLM voorbijgestreefd (550 miljoen euro). Dit blijkt uit de Travel Top 30 van Twinkle die vandaag is gepubliceerd. Op de derde plek staat TUI Nederland met een online omzet van 530 miljoen euro.

Travel

Airbnb koopt Spaanse Trip4real

Airbnb blijkt het Spaanse Trip4real te hebben overgenomen, zo meldt La Vanguardia. Het overnamebedrag is niet gecommuniceerd.

Travel

Booking.com integreert reistips Tiqets

Reizigers die een verblijf via Booking.com reserveren krijgen sinds kort ook ’To Do’-tips in de checkout. Hiertoe sloot de kamerboeker een overeenkomst met startup Tiqets.

Travel

TicketSpy: lokkertjes zijn een uitdaging

Elke dag de beste deal voor vliegtickets en vakantie in je mailbox. Dat is in een notendop het concept van TicketSpy, dat in 2012 werd opgericht door Ingmar Bruinsma, samen met David Elliot. Inmiddels telt de Facebookpagina meer dan 350.000 likes, hebben ze op Twitter bijna 6.000 volgers en krijgen tienduizenden abonnees de dagelijkse nieuwsbrief.

Travel

Google koopt locatiestartup voor Maps

Met de overname van Urban Engines kan Google Maps komende jaren aanzienlijk beter worden in het plannen van reizen en trips door drukke stedelijke gebieden.

Travel

Trivago bereidt beursgang voor

De Europese hotelboekingssite van Expedia, Trivago, bereidt een beursgang voor en heeft daartoe nu de begeleidende zakenbanken aangesteld.

Travel

Zakenreisbureaus werken samen met Airbnb vanwege data

Afgelopen zomer kwam het opvallende bericht dat zakenreisagenten American Express, BCD Travel en Carlson Wagonlit Travel (CWT) een samenwerking zijn aangegaan met Airbnb. Waar zakenreizigers traditiegetrouw gebruik moeten maken van gecontracteerde hotels van hun werkgever, ontstaat nu ruimte voor eigen inbreng. Maar wat levert het de zakenreisbureaus op?

Travel

Reisbranche geeft meer geld uit aan mobiel adverteren in zoekmachines

Op de Nederlandse reismarkt wordt een steeds groter deel van het marketingbudget uitgegeven aan aan zoektermen gerelateerde advertenties op mobiele apparaten. In 2014 ging 14 procent op aan deze vorm van marketing op smartphones. Vorig jaar was dat al 20 procent.

Travel

KLM maakt recensies onderdeel van de boeking

Sinds juni toont KLM klantbeoordelingen van vluchten wanneer iemand op zoek is naar een vliegticket op KLM.com. Met Rate My Flight kiest de luchtvaartmaatschappij er bewust voor om geen gebruik te maken van bestaande recensiesites zoals TripAdvisor.

Travel
Premium

Nederlandse travel startup Jetwise stopt ermee

De Nederlandse privéjetbemiddelaar Jetwise is failliet. De travelstartup werd minder dan een jaar geleden opgericht en had als ambitie een nieuwe manier van vliegen aan te bieden door privévliegtuigen te delen.

Travel

Erik-Jan Gelink chief commercial officer bij Transavia

Erik-Jan Gelink wordt de nieuwe chief commercial officer van Transavia. Hij wil van de luchtvaartmaatschappij de ‘beste digitale point-to point airline van Europa’ maken.

Travel
Premium

Mirabeau opent kantoor in Guangzhou, China

Digital agency Mirabeau opent volgende maand een kantoor in China om daar vandaan de private en overheidsklanten te bedienen.

Digital Agencies

Productpagina’s Booking.com door de tijd heen

Over Booking.com bestaat er een bijzondere mythe. Namelijk dat de kans dat je een pagina bekijkt waar géén A/B test op draait enorm klein is. In dit artikel wordt de focus gelegd hoe Booking.com haar product-(of accommodatie-) pagina’s door de jaren heen heeft ontwikkeld.

Conversie

‘Online reisverkopers winnen strijd om mobiele boekingen’

Smartphones worden steeds vaker gebruikt voor het maken van reisboekingen. De voorkeur gaat daarbij sterk uit naar de apps en mobiele sites van online reisverkopers (OTA’s) boven die van hotels en airlines. Dit blijkt uit onderzoek van Phocuswright.

Travel

Riksja Travel over social media: ‘Eerst de ‘why’ bepalen’

De stap naar het aanmaken een Twitter- of Facebookaccount is als reisorganisatie snel gezet. Maar dan? Marketeer Lisanne Sas vertelt hoe Riksja Travel van ‘iets doen met social media’ naar een social media-strategie is geëvolueerd.

Travel