‘Wie reislustige millennials wil bereiken, moet op Snapchat’
Facebook en Twitter zijn massaal omarmd door de Nederlandse reiswereld. De aanwezigheid op Snapchat daarentegen is zo’n beetje beperkt tot Transavia en GOGO. Vanwaar deze koudwatervrees?
Facebook en Twitter zijn massaal omarmd door de Nederlandse reiswereld. De aanwezigheid op Snapchat daarentegen is zo’n beetje beperkt tot Transavia en GOGO. Vanwaar deze koudwatervrees?
Huurautobroker Sunny Cars heeft de voorkeur van zo’n 90 procent van de Nederlandse reisretail. Voor het online segment is de metazoekmachine Autobooker in het leven geroepen. Business development manager Marco van Ammerlaan vertelt over de strategie.
“Hotels zijn enorm afhankelijk van derde partijen. Daardoor zijn ze niet alleen heel veel commissie kwijt, maar ze staan eigenlijk heel ver van hun klanten af”, stelt Kristian Valk van Hotelchamp op eTravel Europe. “Ze komen pas in contact bij de klant als die al bij de front desk staat om in te checken.”
De Nederlandse start-up Flamyngo ging dit jaar van start met een app die reistips van vrienden verzamelt, zodat je een persoonlijke reisgids op je smartphone hebt staan. Oprichter Maarten Graven deed eerder ervaring op met CityShare en leerde daarvan.
Secret Escapes noemt zich de toonaangevende website voor hoge kortingen op luxe hotels en vakanties. “We bieden tot 70 procent korting op viersterrenhotels en vakanties”, vertelt Sebastian Fallert op eTravel Europe. “We werken met een members-only model zodat hotels ons daarom een beter tarief kunnen geven, omdat het een beschermd kanaal is.”
Reizen verkopen aan millennials met behulp van vertegenwoordigers – dat klinkt niet als een recept voor succes. Toch is dat in een notendop het concept van Bohemian Birds, de specialist in lustrumreizen die in 2014 werd opgericht door ondernemer Jasper Mutsaerts en inmiddels meer dan 1 miljoen euro omzet per jaar draait.
Reisaanbieders D-reizen en CheapTickets.nl zijn vanaf nu duidelijk over de prijzen van hun reizen. Dit betekent dat alle onvermijdbare kosten in de prijs zitten. Andere variabele bijkomende kosten worden in één oogopslag bij de aanbiedingsprijs vermeld, zo meldt Autoriteit Consument & Markt (ACM).
Weleens een kampeerder in het vliegtuig gezien? Waarschijnlijk niet, want bij kampeervakanties wordt traditiegetrouw voor de eigen auto gekozen als vervoermiddel. Bas Sonnevelt wil daar met zijn startup Geardropper verandering in brengen.
Vanaf donderdag 3 kunnen reizigers die aankomen op Amsterdam Schiphol Airport direct voor de aankomsthallen in hun Uber stappen. Uber partner-chauffeurs krijgen toegang tot de voor besteld vervoer bestemde rijbaan naast de taxibaan.
Deutsche Bahn wordt een actieve investeerder in de Duitse techgemeenschap. De Spoorwegen opent daartoe binnenkort een fonds.
De Nederlandse start-up Favoroute werd in 2014 opgericht en is een online platform voor reisgidsen. Eigenaar Frederieke Wolter vertelt tijdens eTravel Europe over haar plannen.
Het Franse bedrijf SkyLights heeft een nieuwe virtual reality-bril gemaakt die is bedoeld voor vliegtuigpassagiers. Onder meer KLM en Air France hebben de set getest bij wijze van in-flight entertainment.
De marges in de luchtvaart staan al jaren onder druk en de opkomst van sterke concurrenten in Europe en de Golfregio heeft daarbij niet geholpen. Digitalisering van bedrijfsprocessen is een van de oplossingen om de kosten omlaag te krijgen. Bruno Estevao is bij TAP Portugal verantwoordelijk voor digital commerce en geeft zijn visie tijdens eTravel Europe op digitale transformatie bij een zogeheten ‘legacy’ maatschappij.
Transavia wil de beste digitale airline van Europa worden, maar wat betekent dat nu precies? Innovation manager Vincent Thamm legt het uit tijdens eTravel Europe.
Boekingssite Trivago gaat nog dit jaar naar de beurs en vermoedelijk nog voor het einde van volgende maand.