‘Weinig groei bereik Nederlandse reissites’
Reissites vertonen weinig groei meer in het aantal bezoekers dat ze verwerken, aldus nieuw onderzoek van marktvorser comScore.
Reissites vertonen weinig groei meer in het aantal bezoekers dat ze verwerken, aldus nieuw onderzoek van marktvorser comScore.
Het stadsbestuur van Barcelona wil de illegale verhuur via Airbnb nog strenger gaan aanpakken. Airbnb en concurrent Homeaway kunnen bij overtreding boetes tot 600.000 euro opgelegd krijgen.
Campingfider, met 300 boekbare campings in Nederland, gaat samen met de Duitse boekingsite CampDay, onderdeel van Rocket Internet.
Ook in de reisindustrie worden chatbots steeds vaker ingezet. Zo is Icelandair recent gestart met een Engelstalige bot via Facebook Messenger. Skyscanner doet het via Skype. Maar werkt het echt zoals beloofd?
Kamerverhuurder Airbnb heeft 850 miljoen dollar opgehaald tegen een waardering van 30 miljard dollar. Dat blijkt uit documenten die zijn Delaware zijn gedeponeerd.
In de nieuwe versie van de app van prijsvergelijker Skyscanner worden niet alleen vluchten, maar ook autohuur en hotels weergegeven. Tot nu toe moest de Skyscanner-gebruiker hiervoor aparte apps downloaden.
Laurens van den Oever is gestart als chief marketing officer van data analysebureau ForwardKeys. Den Oever was hiervoor twaalf jaar werkzaam bij GfK in Amsterdam en Singapore, met de reisbranche als specialisatie.
De prijzen van vliegtickets naar populaire verre en Europese bestemmingen zijn dit jaar met tientallen procenten gedaald vergeleken met 2015, zegt Paperflies. OTA’s Tix.nl en Otravo zien ook een prijsdaling, maar verkopen meer tickets.
Luchtvaartmaatschappij Transavia heeft succes geboekt in de aanpak van online nepacties, oftewel marketingcampagnes die misbruik maken van bekende merken. Het bedrijf Engagers is veroordeeld tot het betalen van een nader te bepalen schadevergoeding.
Vliegtickets.nl heeft in de eerste zeven maanden van dit jaar bijna 20 procent meer tickets verkocht met vertrek vanuit de regio. Met name Eindhoven Airport, Charleroi en Groningen Airport plussen.
Ook bedrijven in de travelindustrie omarmen de chatbots voor klantcontact en verkoop. Hoewel de ontwikkeling nog jong is, duiken de eerste initiatieven op. KLM, Booking en Skycanner zijn aan het experimenteren geslagen. Het is te verwachten dat snel meer bedrijven volgen.
Transavia breidt haar social media-portfolio uit met Snapchat. Via dit medium deelt de luchtvaartmaatschappij impressies achter de schermen onder de noemer TransaviaSnap.
Hotelketen Marriott heeft in zijn Europese hoofdkantoor in Londen een war room voor sociale media ingericht, de eerste in Europa. Van daaruit volgen twee contentproducers, een data analist en een grafisch ontwerper de belangrijkste trends op sociale media.
TravelBird brengt zijn affiliatemarketingactiviteiten exclusief onder bij TradeTracker.
Botendeeldienst Barqo uit Amsterdam sluit een samenwerking met zijn Franse tegenhanger Click & Boat waarbij hun klanten uit de wederzijdse voorraad kunnen putten.