Booking.com integreert reistips Tiqets
Reizigers die een verblijf via Booking.com reserveren krijgen sinds kort ook ’To Do’-tips in de checkout. Hiertoe sloot de kamerboeker een overeenkomst met startup Tiqets.
Reizigers die een verblijf via Booking.com reserveren krijgen sinds kort ook ’To Do’-tips in de checkout. Hiertoe sloot de kamerboeker een overeenkomst met startup Tiqets.
Elke dag de beste deal voor vliegtickets en vakantie in je mailbox. Dat is in een notendop het concept van TicketSpy, dat in 2012 werd opgericht door Ingmar Bruinsma, samen met David Elliot. Inmiddels telt de Facebookpagina meer dan 350.000 likes, hebben ze op Twitter bijna 6.000 volgers en krijgen tienduizenden abonnees de dagelijkse nieuwsbrief.
Met de overname van Urban Engines kan Google Maps komende jaren aanzienlijk beter worden in het plannen van reizen en trips door drukke stedelijke gebieden.
De Europese hotelboekingssite van Expedia, Trivago, bereidt een beursgang voor en heeft daartoe nu de begeleidende zakenbanken aangesteld.
Afgelopen zomer kwam het opvallende bericht dat zakenreisagenten American Express, BCD Travel en Carlson Wagonlit Travel (CWT) een samenwerking zijn aangegaan met Airbnb. Waar zakenreizigers traditiegetrouw gebruik moeten maken van gecontracteerde hotels van hun werkgever, ontstaat nu ruimte voor eigen inbreng. Maar wat levert het de zakenreisbureaus op?
Op de Nederlandse reismarkt wordt een steeds groter deel van het marketingbudget uitgegeven aan aan zoektermen gerelateerde advertenties op mobiele apparaten. In 2014 ging 14 procent op aan deze vorm van marketing op smartphones. Vorig jaar was dat al 20 procent.
Sinds juni toont KLM klantbeoordelingen van vluchten wanneer iemand op zoek is naar een vliegticket op KLM.com. Met Rate My Flight kiest de luchtvaartmaatschappij er bewust voor om geen gebruik te maken van bestaande recensiesites zoals TripAdvisor.
De Nederlandse privéjetbemiddelaar Jetwise is failliet. De travelstartup werd minder dan een jaar geleden opgericht en had als ambitie een nieuwe manier van vliegen aan te bieden door privévliegtuigen te delen.
Erik-Jan Gelink wordt de nieuwe chief commercial officer van Transavia. Hij wil van de luchtvaartmaatschappij de ‘beste digitale point-to point airline van Europa’ maken.
Digital agency Mirabeau opent volgende maand een kantoor in China om daar vandaan de private en overheidsklanten te bedienen.
Over Booking.com bestaat er een bijzondere mythe. Namelijk dat de kans dat je een pagina bekijkt waar géén A/B test op draait enorm klein is. In dit artikel wordt de focus gelegd hoe Booking.com haar product-(of accommodatie-) pagina’s door de jaren heen heeft ontwikkeld.
Smartphones worden steeds vaker gebruikt voor het maken van reisboekingen. De voorkeur gaat daarbij sterk uit naar de apps en mobiele sites van online reisverkopers (OTA’s) boven die van hotels en airlines. Dit blijkt uit onderzoek van Phocuswright.
De stap naar het aanmaken een Twitter- of Facebookaccount is als reisorganisatie snel gezet. Maar dan? Marketeer Lisanne Sas vertelt hoe Riksja Travel van ‘iets doen met social media’ naar een social media-strategie is geëvolueerd.
Het nieuwe boekingsplatform TRVL van ondernemer Jochem Wijnands maakt zich op voor een soft launch in september. Dan zullen tweehonderd agenten wereldwijd van start gaan met het samenstellen en verkopen van reizen. Volgens Wijnands is de technologie zo goed, dat iedereen reisagent kan worden. “We zijn de Uber van de reiswereld.”
Corendon heeft een nieuwe release van haar app uitgebracht. De primaire focus blijft klantenservice, maar er wordt ook voorzichtig een poging tot het genereren van (bij)boekingen gedaan.