More stories

‘Weinig groei bereik Nederlandse reissites’

Reissites vertonen weinig groei meer in het aantal bezoekers dat ze verwerken, aldus nieuw onderzoek van marktvorser comScore.

Travel

Barcelona dreigt met megaboetes voor Airbnb

Het stadsbestuur van Barcelona wil de illegale verhuur via Airbnb nog strenger gaan aanpakken. Airbnb en concurrent Homeaway kunnen bij overtreding boetes tot 600.000 euro opgelegd krijgen.

Travel

Duitse en Nederlandse boekingsites voor campings gaan samen

Campingfider, met 300 boekbare campings in Nederland, gaat samen met de Duitse boekingsite CampDay, onderdeel van Rocket Internet.

Travel
Premium

Chatbots in de reiswereld blijven voorlopig werk in uitvoering

Ook in de reisindustrie worden chatbots steeds vaker ingezet. Zo is Icelandair recent gestart met een Engelstalige bot via Facebook Messenger. Skyscanner doet het via Skype. Maar werkt het echt zoals beloofd?

Travel

850 miljoen dollar in oorlogskas Airbnb

Kamerverhuurder Airbnb heeft 850 miljoen dollar opgehaald tegen een waardering van 30 miljard dollar. Dat blijkt uit documenten die zijn Delaware zijn gedeponeerd.

Travel
Premium

Skyscanner voegt autohuur en hotels toe aan vlieg-app

In de nieuwe versie van de app van prijsvergelijker Skyscanner worden niet alleen vluchten, maar ook autohuur en hotels weergegeven. Tot nu toe moest de Skyscanner-gebruiker hiervoor aparte apps downloaden.

Travel
Premium

Laurens van den Oever naar ForwardKeys

Laurens van den Oever is gestart als chief marketing officer van data analysebureau ForwardKeys. Den Oever was hiervoor twaalf jaar werkzaam bij GfK in Amsterdam en Singapore, met de reisbranche als specialisatie.

Travel
Premium

Vliegtickets goedkoper, maar omzet ticketverkopers blijft op peil

De prijzen van vliegtickets naar populaire verre en Europese bestemmingen zijn dit jaar met tientallen procenten gedaald vergeleken met 2015, zegt Paperflies. OTA’s Tix.nl en Otravo zien ook een prijsdaling, maar verkopen meer tickets.

Travel

Transavia boekt succes met aanpak online nepacties

Luchtvaartmaatschappij Transavia heeft succes geboekt in de aanpak van online nepacties, oftewel marketingcampagnes die misbruik maken van bekende merken. Het bedrijf Engagers is veroordeeld tot het betalen van een nader te bepalen schadevergoeding.

Travel
Premium

Vliegtickets.nl verkoopt meer vluchten vanuit de regio

Vliegtickets.nl heeft in de eerste zeven maanden van dit jaar bijna 20 procent meer tickets verkocht met vertrek vanuit de regio. Met name Eindhoven Airport, Charleroi en Groningen Airport plussen.

Travel

Travelindustrie omarmt chatbots: de belangrijke voorbeelden

Ook bedrijven in de travelindustrie omarmen de chatbots voor klantcontact en verkoop. Hoewel de ontwikkeling nog jong is, duiken de eerste initiatieven op. KLM, Booking en Skycanner zijn aan het experimenteren geslagen. Het is te verwachten dat snel meer bedrijven volgen.

Customer Engagement
Premium

Transavia opent kanaal op Snapchat

Transavia breidt haar social media-portfolio uit met Snapchat. Via dit medium deelt de luchtvaartmaatschappij impressies achter de schermen onder de noemer TransaviaSnap.

Customer Engagement

Marriott opent war room voor sociale media in Europa

Hotelketen Marriott heeft in zijn Europese hoofdkantoor in Londen een war room voor sociale media ingericht, de eerste in Europa. Van daaruit volgen twee contentproducers, een data analist en een grafisch ontwerper de belangrijkste trends op sociale media.

Social

Affiliatemarketing TravelBird naar TradeTracker

TravelBird brengt zijn affiliatemarketingactiviteiten exclusief onder bij TradeTracker.

Travel

Botensite Barqo sluit Franse samenwerking

Botendeeldienst Barqo uit Amsterdam sluit een samenwerking met zijn Franse tegenhanger Click & Boat waarbij hun klanten uit de wederzijdse voorraad kunnen putten.

Travel