Zeetours wil conversie CO2-tool verhogen
Zeetours is de enige cruiseverkoper met een CO2-compensatieprogramma. Directeur Marcel Veenhuizen legt uit hoe de tool online wordt ingezet.
Zeetours is de enige cruiseverkoper met een CO2-compensatieprogramma. Directeur Marcel Veenhuizen legt uit hoe de tool online wordt ingezet.
Vergelijkingssite PaperFlies lanceert een nieuwe functionaliteit waarmee reizigers een vliegticketprijs tot dertig dagen kunnen vastzetten. Hierdoor hoeven bezoekers van de website zich geen zorgen te maken dat het ticket ineens veel duurder wordt.
Technisch directeur Bret Kelly is benoemd tot managing director van vakantiehuizsite Belvilla, onderdeel van de @Leisure Group.
Voor Travix, het moederbedrijf van onder andere CheapTickets en Vliegwinkel, staat 2017 in het teken van nieuwe markten en de vraag: hoe ziet de next gen OTA eruit? Volgens CEO John Mangelaars is personalisatie van strategisch belang en krijgen kleinere spelers het zwaar.
Travel blogger Corno van den Berg heeft met zijn website Droomplekken.nl een groot publiek aan zich weten te binden. Zijn pagina op Facebook heeft meer dan 100.000 likes en op Twitter heeft hij 11.500 volgers. Tijd voor de volgende stap, vindt Van den Berg
Het aantal pakketreizen is in 2016 flink gedaald. De consument stelt liever zelf zijn reis samen en gebruikt daarbij steeds minder vaak de pc. Dit blijkt uit het jaarlijkse ContinuVakantieOnderzoek van NBCT-NIPO Research.
Vliegtickets morgen niet zomaar worden doorverkocht. Dit heeft de Haagse rechtbank besloten naar aanleiding van de claim van twee reizigers die hun KLM-tickets via TradeYourTrip wilden doorverkopen.
De prijs van een vliegticket of een hotelovernachting wordt bepaald door vraag en aanbod. Waarom wordt dat principe eigenlijk niet toegepast bij pretparken en dierentuinen? Kevin Westermeijer, oprichter van Convious, bedacht een tool waarmee attracties yield management kunnen toepassen.
Steeds meer vliegtuigen zijn uitgerust met wifi. Hadden passagiers vorig jaar nog 36 procent kans op internet aan boord, nu is dat 39 procent.
Van Turkijespecialist is Corendon uitgegroeid tot allround touroperator. De nadruk ligt op verkoop via de website en daar worden dan ook alle denkbare conversieprincipes toegepast. Corné Hoogendoorn licht de online marketingstrategie toe.
Na taxivervoer en accommodaties staat de volgende uitwas van de deeleconomie met impact op reizen voor de deur: food. Dit stelde Peter Jordan, senior tourism analyst bij Toposophy tijdens de Vakantiebeurs in Utrecht.
Jay Walker, de oprichter van Priceline, heeft een nieuw reisbedrijf opgericht: Upside.com. Hiermee richt hij zich op zakenreizigers uit het midden- en kleinbedrijf. Als zij boeken via Upside, profiteert zowel de werkgever van lagere prijzen en krijgt de werknemer een tegoedbon.
Het gebruik van draadloos internet in de NS-treinen is sinds afgelopen september vrijwel direct verdubbeld nadat de snelheid met de helft toenam.
Een goede online marketingcampagne kenmerkt zich door een optimale inzet van data, technologie en creativiteit. Door de groeiende mogelijkheden krijgen data en technologie een steeds dominantere rol. Creativiteit wordt daarom de onderscheidende factor en storytelling is hierin zeer interessant.
De International Airlines Group (IAG), het moederbedrijf van British Airways, Aer Lingus, Iberia en Vueling, heeft vier start-ups geselecteerd die deel mogen nemen aan het acceleratorprogramma Hangar 51. Hiermee wil IAG innovaties stimuleren op het gebied van de klantbeleving en efficiency.