More stories

Zeetours wil conversie CO2-tool verhogen

Zeetours is de enige cruiseverkoper met een CO2-compensatieprogramma. Directeur Marcel Veenhuizen legt uit hoe de tool online wordt ingezet.

Travel

PaperFlies laat reizigers ticketprijs tot dertig dagen vastzetten

Vergelijkingssite PaperFlies lanceert een nieuwe functionaliteit waarmee reizigers een vliegticketprijs tot dertig dagen kunnen vastzetten. Hierdoor hoeven bezoekers van de website zich geen zorgen te maken dat het ticket ineens veel duurder wordt.

Travel

CTO wordt managing director bij Belvilla

Technisch directeur Bret Kelly is benoemd tot managing director van vakantiehuizsite Belvilla, onderdeel van de @Leisure Group.

Travel

Travix: ‘Het is tijd om een next gen online reisagent te worden’

Voor Travix, het moederbedrijf van onder andere CheapTickets en Vliegwinkel, staat 2017 in het teken van nieuwe markten en de vraag: hoe ziet de next gen OTA eruit? Volgens CEO John Mangelaars is personalisatie van strategisch belang en krijgen kleinere spelers het zwaar.

Travel

Droomplekken.nl: op zoek naar de volgende stap in reisbloggen

Travel blogger Corno van den Berg heeft met zijn website Droomplekken.nl een groot publiek aan zich weten te binden. Zijn pagina op Facebook heeft meer dan 100.000 likes en op Twitter heeft hij 11.500 volgers. Tijd voor de volgende stap, vindt Van den Berg

Travel

NBTC-NIPO: Half miljoen vakanties via smartphone geboekt

Het aantal pakketreizen is in 2016 flink gedaald. De consument stelt liever zelf zijn reis samen en gebruikt daarbij steeds minder vaak de pc. Dit blijkt uit het jaarlijkse ContinuVakantieOnderzoek van NBCT-NIPO Research.

Travel

TradeYourTrip verliest rechtszaak over doorverkoop vliegtickets

Vliegtickets morgen niet zomaar worden doorverkocht. Dit heeft de Haagse rechtbank besloten naar aanleiding van de claim van twee reizigers die hun KLM-tickets via TradeYourTrip wilden doorverkopen.

Travel

Convious: dynamische prijzen voor attracties

De prijs van een vliegticket of een hotelovernachting wordt bepaald door vraag en aanbod. Waarom wordt dat principe eigenlijk niet toegepast bij pretparken en dierentuinen? Kevin Westermeijer, oprichter van Convious, bedacht een tool waarmee attracties yield management kunnen toepassen.

Travel

‘Wifi in het vliegtuig steeds gewoner en sneller’

Steeds meer vliegtuigen zijn uitgerust met wifi. Hadden passagiers vorig jaar nog 36 procent kans op internet aan boord, nu is dat 39 procent.

Travel

Corendon: ‘We doen niets voor niets’

Van Turkijespecialist is Corendon uitgegroeid tot allround touroperator. De nadruk ligt op verkoop via de website en daar worden dan ook alle denkbare conversieprincipes toegepast. Corné Hoogendoorn licht de online marketingstrategie toe.

Travel

Toposophy: ‘Volgende disruptie in travel is food’

Na taxivervoer en accommodaties staat de volgende uitwas van de deeleconomie met impact op reizen voor de deur: food. Dit stelde Peter Jordan, senior tourism analyst bij Toposophy tijdens de Vakantiebeurs in Utrecht.

Travel

Oprichter Priceline start nieuwe zakenreisonderneming

Jay Walker, de oprichter van Priceline, heeft een nieuw reisbedrijf opgericht: Upside.com. Hiermee richt hij zich op zakenreizigers uit het midden- en kleinbedrijf. Als zij boeken via Upside, profiteert zowel de werkgever van lagere prijzen en krijgt de werknemer een tegoedbon.

Travel

Wifi-gebruik NS-treinen verdubbeld sinds najaar

Het gebruik van draadloos internet in de NS-treinen is sinds afgelopen september vrijwel direct verdubbeld nadat de snelheid met de helft toenam.

Travel

Storytelling verhoogt conversieratio met meer dan 50 procent

Een goede online marketingcampagne kenmerkt zich door een optimale inzet van data, technologie en creativiteit. Door de groeiende mogelijkheden krijgen data en technologie een steeds dominantere rol. Creativiteit wordt daarom de onderscheidende factor en storytelling is hierin zeer interessant.

Campagnes

IAG selecteert vier start-ups die reizen leuker en efficiënter moeten maken

De International Airlines Group (IAG), het moederbedrijf van British Airways, Aer Lingus, Iberia en Vueling, heeft vier start-ups geselecteerd die deel mogen nemen aan het acceleratorprogramma Hangar 51. Hiermee wil IAG innovaties stimuleren op het gebied van de klantbeleving en efficiency.

Travel