Consumenten kopen online steeds vaker via smartphone
Nederlandse consumenten hebben in het derde kwartaal van 2025 7,7 miljard euro online uitgegeven, 2 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Het aantal online aankopen is met...
Nederlandse consumenten hebben in het derde kwartaal van 2025 7,7 miljard euro online uitgegeven, 2 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Het aantal online aankopen is met...
Waar AI nu gemiddeld 3 tot 5 procent van projectkosten vormt, verwachten sommige bureaus dat dit kan oplopen tot 20 procent in de nabije toekomst. Wat de vraag opwerpt...
Sean Doyle, ceo van British Airways, waarschuwt dat AI-agents in hoog tempo de belangrijkste besluitnemers worden bij reisboekingen. Traditionele merkmarketingstrategieën worden daardoor op de proef gesteld en verdwijnen mogelijk...
iDIN, de identificatiedienst van Currence, wordt overgenomen door de Belgische identiteitsapp itsme. Voor Nederlandse consumenten en zakelijke platforms, zoals webwinkels, verzekeraars en andere aangesloten organisaties, betekent dit een overstap...






De Europese digitale reclamemarkt toont verrassende veerkracht ondanks economische onzekerheid. IAB Europe voorspelt voor 2025 een groei van 8,4 procent en een verdere acceleratie naar 9,1 procent in 2026,...
Kabinetsadviseur Peter Wennink legt in zijn langverwachte welvaartrapport de vinger bij een urgente noodzaak: grootschalige reskilling van werknemers. De digitaliseringsslag en opmars van kunstmatige intelligentie gaan volgens hem onvermijdelijk...
Vanaf 1 juli 2026 worden pakketjes uit landen buiten de Europese Unie gemiddeld 3 euro duurder, ook bij webshops als Shein en AliExpress. Dat komt doordat de Europese lidstaten...
TikTok Shop gaat vanaf 8 januari 2026 de commissie voor verkopers in vijf Europese markten drastisch verhogen.
Cloudopslag is voor veel mensen een onmisbaar onderdeel van het digitale dagelijks leven geworden. Dat blijkt uit het recente onderzoek van STRATO in samenwerking met forsa, waarin het gebruik...
E-commerceondernemingen raken verlamd door de opkomst van cloud en AI, terwijl fundamentele veranderingen zich al aandienen. Xsarus-CTO Bram Hoekman waarschuwt: wie afwacht, verliest straks het contact met de klant.
Merken zien organisch verkeer met tientallen procenten dalen door opkomst van AI-agents. Digitale en creatieve bureaus pleiten voor herontdekking van merkbeleving.
Bureaugroep Handpicked investeert in Productowner.nl, een bemiddelaar voor interim productowners en -managers. De partijen zetten daarmee een jarenlange samenwerking om in een strategisch partnership. Begin volgend jaar starten ze...
Het gebruik van generatieve AI (GenAI) binnen Nederlandse overheidsorganisaties is het afgelopen jaar flink gestegen. Dat blijkt uit de Overheidsbrede Monitor GenAI uitgevoerd door TNO in opdracht van het...
Paramount Skydance heeft een vijandig bod van 108,4 miljard uitgebracht op Warner Bros. Discovery (WBD) — enkele dagen nadat WBD akkoord is gegaan met een overname door Netflix voor...
De naamsbekendheid van AI-tools onder Nederlandse consumenten neemt verder toe, zo blijkt uit het rapport Dutch Consumer AI Monitor 2025Q4 van Telecompaper. ChatGPT blijft met 65 procent het bekendst,...
Adtech-bedrijf Adnami zet de stap naar de Benelux en vestigt zich in Amsterdam. De Denen nemen daarbij het Nederlandse rich media-bedrijf Revolution Ad over.