Virtuele museumweek
Als alternatief voor de Nationale Museumweek ontwikkelden XSAGA en Capitola het Gouden Pronkstuk: een 3D-model van de Dam.
Als alternatief voor de Nationale Museumweek ontwikkelden XSAGA en Capitola het Gouden Pronkstuk: een 3D-model van de Dam.
Begin dit jaar is vrij geruisloos het ‘merkloze merk’ Brandless ten onder gegaan. Een direct-to-consumer-bedrijf dat efficiënt verantwoordere gebruiksproducten met minder ingrediënten en minder marketing-bullsh*t verkocht.
Wat levert meer rendement op? Een goed online design zonder tekst of een goede tekst zonder design? Design zonder tekst is slechts decoratie.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer een bijzondere campagne waarin McDonald’s,
Bij het Corona-proof teamuitje hoorde een lunch. Met de handen vochtig van de verplichte desinfectans aten we op grote afstand van elkaar ons broodje.
Tracking cookies helpen marketeers om gericht te kunnen adverteren. Hoe moet dat nu de regels langzaam worden aangescherpt?
Door ‘the great lockdown’ is het gedrag en de besteding van de consument plotseling veranderd. De situatie van voor de […]
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer een campagne van Reporters without Borders in Minecraft over persvrijheid en censuur omzeilen.
Wat als start-ups niet het geijkte pad van venture capital tot overname of beursgang zouden bewandelen, maar het eigendom onderweg overgaat naar de mensen die het meest op het bedrijf vertrouwen?
Rebecca Moore stond aan de basis van het Google Earth Outreach-programma. Dat is bedoeld om algemene publiek te bedienen met Google Earth.
Het platform Speelfilmpjes van bol.com daagt kinderen uit filmpjes te maken van hun eigengemaakte Lego-bouwwerken. Een slimme combinatie van offline bouwen en een online omgeving.
We zijn ruim van tevoren aanwezig. De dansjes alvast geoefend. Een toffe bijpassende outfit aan. Maar ja, dan word je vlak voor de start van het concert tóch nog neergeschoten.
Langzaam, heel langzaam aan zetten we stappen de 1,5 meter economie in. Veel retailers openen hun deuren weer. Bezoekersstromen zijn sterk teruggelopen en de verwachting is ook niet dat hier snel verandering in komt. Met uitzondering van de ‘vitale’ winkels komen er veel te weinig klanten. Ook de online consument vertoont ‘crisis’gedrag. Nieuwe inkomstenstromen zijn hard nodig. Retailers hebben zich in de afgelopen decennia al vaker opnieuw moeten uitvinden door onder andere leegloop van fysieke winkelstraten en een steeds veeleisendere digitale klant. In dit webinar ”Het Nieuwe Normaal: Hoe maak je als Retailer nog een draai?” gaat Krijn Schuurman in gesprek met Lori van Waes (Crossmarks) en Rik Riezebos (EURIB).
In tijden van crisis en onzekerheid komt er vaak spanningen te staan op relaties. Zo ook de relaties met klanten. Hoe zorg je ervoor dat klanten enthousiast over je blijven in moeilijke tijden, zodat ze weer aan je denken in goede tijden? Wat kan je als manager doen om klantgerichtheid en klantbeleving op de agenda te houden? Krijn Schuurman gaat in dit webinar in gesprek met Sydney Brouwer en Arjen Banach over kansen in onzekere tijden.
Viroloog Gorben Pijlman en zijn collega’s werken aan een vaccin tegen het nieuwe coronavirus. Hij legt uit hoe dat in zijn werk gaat en hoe insectencellen daar een rol bij spelen. In Science Talks geven wetenschappers van Wageningen University & Research een kort ‘college’ over de impact van het coronavirus vanuit hun vakgebied.