More stories

Marketing Automation voor recruitment: de sollicitant is een lead

Marketing Automation is de inzet van geautomatiseerde systemen om leads aan je bedrijf te binden middels relevante informatiestromen. Een welbekend en succesvol concept binnen B2B leadgeneratie. Eigenlijk is het een ideaal instrument voor recruitment, maar de praktijk toont dat het op dat gebied te weinig wordt toegepast. Door dieper in te gaan op de basisprincipes van Marketing Automation wordt duidelijk hoe recruitment gebruik kan maken van Marketing Automation.

Marketing automation

Adtechbedrijf Criteo geeft winstwaarschuwing af na blokkade Apple

Adtechbedrijf Criteo heeft donderdag een winstwaarschuwing afgegeven. Het bedrijf verwacht volgend jaar 22 procent minder omzet doordat Apple in zijn nieuwste versie van iOS de mogelijkheden voor het volgen van consumenten sterk beperkt. De koers van het aandeel Criteo daalde donderdag 26 procent.

Analytics

Neuromarketing: willen mannen harde of zachte cadeaus?

Veel mensen denken altijd dat ze controle over zichzelf hebben en goed weten hoe het reilt en zeilt in hun brein, maar is dit wel echt zo? Sinds de opkomst van nieuwe technologie vragen we ons steeds vakeraf, of wat we denken wel echt is wat we ook doen. Accessoirewinkel Trendhim weet dankzij de breinscanner welke cadeaus mannen écht willen.

Marketing

Google: Canada en Zweden in de lift als wintersportbestemming

Nederlanders zijn nog steeds redelijk traditioneel ingesteld als het gaat om de populairste wintersportbestemmingen – het meest wordt er gezocht op Oostenrijk en Frankrijk, meldt Google. Maar ‘aparte’ landen als Canada en Zweden laten wel meer zoekopdrachten zien. 

Search

Customer Data Platforms: wat kun je ermee?

Sinds 2016 zijn customer data platforms (CDP) terug te vinden in de hype cycle van Gartner. Je zou zeggen dat er al genoeg systemen zijn die kunnen fungeren als data hubs en klantprofielen beheren. Welk gat wordt dan gevuld door CDP’s?

Analytics

Meer kwalitatief verkeer met Search Console

We willen allemaal die sweet spot vinden in het zoekwoordenlandschap: dat ene relevante zoekwoord waar we nog niet mee ranken in de zoekmachines met een lage concurrentie en een hoog zoekvolume. Maar wat we vaak vergeten, is dat er 9 van de 10 keer nog ontzettend veel te optimaliseren valt buiten die sweet spot.

Met de juiste handvatten kun je aan de slag te met het analyseren van jouw huidige zoekwoorden; dus de woorden waar je website nu al op gevonden wordt. Centraal staan de prestatie van het zoekwoord en de bestemmingspagina en niet alleen het zoekvolume en de concurrentie. Veel bezoekers genereren kan een subdoel zijn, maar converterende bezoekers is vaak het einddoel.

Search
Premium

Machine learning voor klantsegmentatie: helemaal datagedreven

Er is altijd wel een aantal verschillende high-level klantsegmenten te benoemen die relevant zijn voor een bedrijf. Om er maar een paar te noemen: er zijn altijd trouwe klanten, klanten die structureel op jacht zijn naar de beste deals en klanten die een lange tijd niet actief zijn geweest. Hoewel we weten dat deze typen klanten bestaan, weten we niet wie deze klanten zijn op individueel niveau. Wie zijn onze trouwe klanten? En nog belangrijker, hoeveel high-level klantsegmenten bestaan er voor onze business? We kunnen deze vragen voorzien van een antwoord door data op een slimme manier te gebruiken. Om iets preciezer te zijn: door een clusteringtechniek te combineren met het RFM-model.

Artificial Intelligence

Expedia helemaal over op AWS

Alle internationale labels van het reisconcern Expedia gaan over op Amazon Web Services als basisinfrastructuur voor IT.

Travel

Zo laat je in 5 stappen een team data & evidence based-gedreven werken

Dat het leerzaam en financieel aantrekkelijk is om te experimenteren is inmiddels bij veel marketeers en managers wel bekend, maar hoe zorg je dat je de data en inzichten die je tot je beschikking hebt ook slim inzet? Hoe ga je gestructureerd te werk en hoe haal je het meeste uit jouw team(s)? In dit artikel lees je hoe je in 5 stappen een data & evidence based werkwijze implementeert in jouw organisatie.

Analytics

Smart contracts: al lang geen toekomstmuziek meer

Smart contracts. Je hoort de term tegenwoordig te pas en te onpas. Niet alleen in de financiële en juridische wereld, ook in bijvoorbeeld de vastgoed- en energiesector hebben ze smart contracts ontdekt. Contracten worden vaak afgedaan als vervelend en ingewikkeld. Maar zodra het woord ‘smart’ voorbij komt, wordt iedereen nieuwsgierig.

Payment

8 vragen – en antwoorden – over geofencing

Op locatie adverteren heeft met geofencing een nieuw momentum te pakken. Bedrijven kunnen via hun apps steeds gerichter targeten in hun fysieke omgeving, wat de deur open zet voor location based marketing en dataverzameling. Maar hoe begin je? En wat zijn de valkuilen?

Contentmarketing

Hoe bepaalt Expedia welke AB-testen worden gedaan?

Test & learn – dat is de filosofie van Expedia die de conversie moet maximaliseren. De online reisagent bepaalt onder andere in het Innovation Lab op het Europese hoofdkantoor in Londen wat er getest moet worden. Een kijkje in de keuken.

Customer Experience

Zo ziet Evidence Based Growth er in 2024 uit

Zeven jaar geleden kwamen de eerste schaalbare oplossingen voor a/b-testen op de markt. Inmiddels heeft elk groot bedrijf een proces geïmplementeerd voor continue optimalisatie. De komende zeven jaar zal dit verder groeien in kwantiteit en kwaliteit, terwijl verandert wat en hoe we optimaliseren. Vier kernpunten:

Conversie

‘Niks doen met Accelerated Mobile Pages is geen optie’

Accelerated Mobile Pages (AMP) worden de trend van 2018. Ze werden in februari 2016 door Google geïntroduceerd met als doel uitgevers te helpen met het verbeteren van de browse ervaring op mobiele apparaten. AMP zorgt namelijk voor een snellere laadtijd van rijke content zoals video’s, animaties en advertenties. Tevens zorgt AMP voor een betere plek in Google’s “top stories” box.

Analytics

Column: Google City

Google gaat een stad bouwen met de meest geavanceerde technologische snufjes die de afgelopen jaren op de markt zijn gekomen. Een pilotproject verspreid over bijna vijf hectare waar alles – voor zover dat technisch mogelijk is – digitaal wordt gemeten en geanalyseerd. En dat in een van de welvarendste steden ter wereld: Toronto.

Analytics