More stories

‘Blockchain is grenzeloos en spannend, maar we moeten met beide benen op de grond blijven’

Nu Blockchain steeds meer terrein wint in een groot aantal sectoren, groeit ook de behoefte aan wetenschappelijk onderzoek naar deze technologie en haar toepassingen.

Blockchain

Hoe Freo met een voorspellend search framework data uit de toekomst gebruikt

Net als veel andere adverteerders zette Freo in 2018 de eerste stappen richting Smart Bidding. Dit ging echter niet zonder slag of stoot en de gehanteerde strategie bleek soms averechts te werken. In deze story lees je hoe Freo haar Smart Bidding strategie onder de loep nam en met behulp van een voorspellend search framework vandaag aanstuurt op data uit de toekomst. 

Data

Dit zijn de elf SEO-trends voor 2020

Acht SEO-experts geven hun visie op 11 SEO-trends in 2020, boordevol tips om je concurrentie ook in het nieuwe jaar voor te blijven. Doe er je voordeel mee!

Online marketing

Waardevolle inzichten met minimale datasets

Datamanagement wordt vaak groots aangepakt, terwijl juist een pragmatische aanpak meestal leidt tot een snellere adaptie. 

Data

Column: Track This!

Netflix’ volgende stap in de productie van Originals kon niet op waardering van beleggers rekenen door de groeiende schuldenlast.

Disruptie

Datastorytelling maakt data toegankelijk voor iedereen

Binnen de hype van big data die nog steeds voortduurt is data storytelling de methode waardoor je door de bomen het bos weer ziet. 

Data

Government trends 2020: de beleving van de burger

Hoe gaan overheden wereldwijd – en vooral in Nederland – om met alle technologische ontwikkelingen? In een serie van negen webartikelen wordt ingegaan op de belangrijkste (toekomst)trends voor de publieke sector. Aflevering negen: hoe kan de beleving van overheidsdiensten door burgers worden geoptimaliseerd?

Customer Service

De vijf eigenschappen van een Design Sprint Decider

Een Design Sprint doe je niet in je eentje. Je hebt een kern-team. In deze serie de karakteristieken van de rollen in een Design Sprint team: de decider, prototypers en facilitator.

Strategy

Emerce Performance: Human side of tech

De afgelopen jaren kenmerken zich door snelle technologische veranderingen zoals AI, big data en virtual reality.

Innovatie

Usability testing & Eye tracking als tool om emotie te achterhalen

Analytics legt een schat aan informatie bloot, maar waar analytics tekortschiet, maakt usability testing dat goed: het aan de oppervlakte brengen van wat mensen denken, voelen en ervaren.

Online marketing

Waarom B2B Black Friday ook zou moeten omarmen

Trends in B2C waaien vaak over naar B2B. Tot nu toe was dat met Black Friday niet echt het geval. Lijkt dat te veranderen?

B2B Digital

Vanderlande en UX: met een conceptcar zet je visie tastbaar neer

ij een internationaal, technisch bedrijf de UX verbeteren. Dat is de uitdaging waarvoor Odeke Lenior zich gesteld ziet als manager UX Design bij Vanderlande.

Customer Experience

Centraal Beheer opent webwinkel voor ondernemers

Verzekeraar Centraal Beheer introduceert de Ondernemerswinkel. Een online platform met zakelijke dienstverlening voor ondernemers, zzp-ers en bedrijven. Zoals juridische hulp, diensten voor ICT-beveiliging en voor personeel en organisatie.

B2B Digital

Maarten Engelen (Hiber): ‘Wij hebben de potentie om een miljardenbedrijf te worden’

Wanneer je een vrachtwagen vol dure spullen wilt volgen, dan gebruik je een tracker. Maar zo’n tracker is duur. Dus wanneer je een kudde vee in Afrika in de gaten wilt houden, is die oplossing niet geschikt. Hiber biedt een alternatief. Dankzij Internet of things technologie en satellieten wordt het mogelijk om over ter wereld voorwerpen te volgen: goedkoop en effectief. “We hebben de hele keten zelf ontwikkeld. Dus het modem op de grond, de antenne die daarbij hoort, de satelliettechnologie en de hele backend die data verwerkt en ervoor zorgt dat die bij de klanten terecht komt”, aldus CTO Maarten Engelen bij Top Names.

Internet of Things

Bugaboo start online platform voor B2B markt

Bugaboo, het van origine Nederlandse kinderwagenmerk, lanceert een nieuw online platform gericht op de B2B markt: Bugaboo Business. Emakina is als digitale partner verantwoordelijk voor het ontwerp en het platform is gebaseerd op de Salesforce B2B Commerce Cloud.

E-commerce