More stories

Het Emerce Martech-onderzoek 2019/2020: Stijgende Marketingtechnologie budgetten. Aan welke tools worden die uitgegeven?

Nederlandse bedrijven verleggen de focus als het gaat om investeringen in marketingtechnologie. Welke tools staan in de top 5? Welke oplossingen staan op de shortlist? En hoe verhoud je eigen martech stack zich ten opzichte van andere Nederlandse organisaties? Lees het in het Emerce Martech-onderzoek 2019.

Analytics

Nieuwe website fbto.nl valt in de prijzen

FBTO lanceerde dit najaar zijn compleet vernieuwde website, om daarmee nog beter in te spelen op de wensen van de klant. Mede dankzij een uniek en trendsettend design sleepte de verzekeraar de prijs “Beste website 2019’ in de categorie Verzekeraars in de wacht. De website is gebaseerd op dé optimale klantreis. Voor het publiek was dit een belangrijke reden om de site te bekronen.

Marketing

Flinders start met leasing van Vitra meubilair voor de zakelijke markt

Flinders biedt de zakelijke klant voortaan de mogelijkheid om Vitra producten te leasen. Het is volgens de meubelverkoper een nieuwe stap in het beter bedienen van haar B2B klanten die vragen naar nieuwe mogelijkheden om de liquiditeit te behouden.

E-commerce

De voordelen van een cloud-CMS

Als je een contentmanagementsysteem (CMS) koopt, moet je de keuze maken tussen een lokale of cloudoplossing. Omdat de verwachtingen van je klanten blijven veranderen en digitale oplossingen steeds complexer worden, is voor een cloud-hosted CMS in veel gevallen de beste optie.

Cloud

ROPO effect: zo koppel je online oriëntatie aan offline conversie

Jij weet alles van je online prestaties, toch? Je hebt het gedrag van je websitebezoekers haarfijn inzichtelijk. Kortom: de performance van je bedrijf kent geen geheimen meer. Guess again!

Conversie

Marketingtechnologie in 2019: trends, investeringen en uitdagingen

Investeringen in marketingtechnologie (martech) zijn in 2019 aanzienlijk toegenomen en blijven stijgen, volgens onderzoek.

Marketing

Hoe volwassen is je datagedreven marketing?

Over de uitdagingen van de alledaagse praktijk die een datagedreven marketing in de weg staan.

Marketing automation

Government trends 2020: Innovatie versnellen

Hoe gaan overheden om met alle technologische ontwikkelingen? Aflevering 7: welke manieren zijn er om innovatie te stimuleren, zowel intern als extern?

Innovatie

De impact van Intelligent Tracking Prevention (ITP) op A/B testen

De laatste jaren is in de Safari browser een aantal wijzigingen uitgevoerd om de privacy van websitebezoekers te beschermen zodat gebruikers steeds lastiger gevolgd kunnen worden.

Online marketing

Uitstel van betaling voor IT bemiddelaar Dynasource

Het Amsterdamse Dynasource, dat zich graag profileerde als de Airbnb van de automatiseringssector, heeft uitstel van betaling moeten aanvragen. Er is te weinig geld opgehaald, waardoor de bestaande aandeelhouders niet verder willen, vertelt directeur Marc Duijndam aan RTLZ.

B2B Digital

Government trends 2020: de cloud als aanjager van innovatie

Hoe gaan overheden wereldwijd om met de huidige ‘tech tsunami’? Aflevering 6: hoe kan de ‘cloud’ de overheid helpen innoveren?

Strategy

ING: Product as a Service niet voor iedere machinebouwer geschikt

Steeds meer bedrijven bieden producten aan als dienst: Product as a Service. Ook machinebouwers proberen dergelijke dienstenconcepten aan te bieden. Dit levert verschillende voordelen voor hen op zoals een stabielere kasstroom. Het product van een machinebouwer is echter wel heel iets anders dan een streamingsdienst, constateert ING Economisch Bureau.

B2B Digital

Het belang van SEO-migratie: voorkom verlies van zoekverkeer bij een nieuwe site

Een slecht uitgevoerde SEO-migratie kan rampzalig uitpakken voor de online zichtbaarheid en omzet. Een goede SEO-migratie levert echter kansen op.

Search

E-commerce in B2B: 9 redenen om er vandaag in te investeren

Steeds meer B2B-bedrijven zetten de stap naar e-commerce. Dit zijn de negen grootste business drivers voor een overstap naar e-commerce in B2B. 

E-commerce

De Nationale Customer Experience benchmark 2019

Hoe goed het idee of het businessmodel ook is, als de eindgebruiker het niet begrijpt of de digitale dienst lastig te gebruiken vindt zal het geen succes worden. Het is belangrijk om de eindgebruiker centraal te stellen bij het ontwikkelen van digitale producten, van proof of concept naar minimum viable product tot en met de continue doorontwikkeling. In dit rapport lees je niet alleen hoe men als bedrijf omgaat met CX, maar ook waar de meeste uitdagingen zitten om als bedrijf in de huidige dynamische markt te overleven. Succesvolle customer experience is noodzakelijk voor een succesvolle strategie; de weg ernaartoe vraagt echter aanpassingen aan diepgewortelde bedrijfskenmerken als cultuur en processen.

B2B Digital