More stories

Zo vind je de juiste balans in schaal en nauwkeurigheid bij verrijking van klantprofielen

Wanneer het over profielverrijking van je klanten gaat, wordt de werkelijkheid voor marketeers gekenmerkt door gebroken beloften.

Customer Engagement

Hoe je met storytelling de perfecte kandidaat verleidt

Binnen recruitment zien we de laatste tijd steeds meer een verschuiving van schreeuwende oneliners naar pakkende storytelling.

Recruitment

Ook de B2B klant wil maar één ding: meer tijd

In de consumentenmarkt eist de klant een snelle en naadloze ervaring en blijft je in ruil daarvoor trouw. Waarom doen we dit nog niet in B2B?

Customer Experience

Marco Groenendijk (Gravity): ‘Simplicity betekent dat je ingewikkelde zaken minder complex maakt’

Hoe maak je ingewikkelde zaken minder complex, zodat mensen het makkelijker begrijpen? Marco Groenendijk, managing director van creative development agency Gravity, ziet dat simplisme zowel consumenten als bedrijven helpt met het maken van heldere keuzes.

Innovatie

Waarom elk bedrijf een universal data hub nodig heeft

Organisaties gebruiken steeds meer martech-tools, waardoor hun data steeds gefragmenteerder wordt. Dat brengt allerlei operationele, financiële en juridische risico’s met zich mee.

Innovatie

De vijf eigenschappen van een Design Sprint prototyper

In het vorige deel heb ik je verteld over de eigenschappen van een goede decider in een Design Sprint. In dit tweede deel vertel ik je graag meer over de vijf eigenschappen van een Design Sprint prototyper.

Strategy

Van operationeel tot strategisch: drie sets social media KPI’s

Zeg marketing / communicatie manager, heb je grip op je social media kanalen? En hoe zorg je daarbij dat je niet in de data verdrinkt? Zo werkt het.

Strategy

Online beïnvloeding: dit mag wel en niet volgens de ACM

Waar ligt de grens tussen beïnvloeding en misleiding? Voor organisaties is dit soms lastig te beoordelen.

Legal
Premium

De voordelen van een in-house AI Factory

Hoewel organisaties en bedrijven steeds betere kennis hebben van artificial intelligence, loopt de mate van toepassing van AI nogal achter. Hoe is deze tegenstelling te verklaren en wat zijn de succesfactoren van AI?

Artificial Intelligence

‘Blockchain is grenzeloos en spannend, maar we moeten met beide benen op de grond blijven’

Nu Blockchain steeds meer terrein wint in een groot aantal sectoren, groeit ook de behoefte aan wetenschappelijk onderzoek naar deze technologie en haar toepassingen.

Blockchain

Hoe Freo met een voorspellend search framework data uit de toekomst gebruikt

Net als veel andere adverteerders zette Freo in 2018 de eerste stappen richting Smart Bidding. Dit ging echter niet zonder slag of stoot en de gehanteerde strategie bleek soms averechts te werken. In deze story lees je hoe Freo haar Smart Bidding strategie onder de loep nam en met behulp van een voorspellend search framework vandaag aanstuurt op data uit de toekomst. 

Data

Dit zijn de elf SEO-trends voor 2020

Acht SEO-experts geven hun visie op 11 SEO-trends in 2020, boordevol tips om je concurrentie ook in het nieuwe jaar voor te blijven. Doe er je voordeel mee!

Online marketing

Waardevolle inzichten met minimale datasets

Datamanagement wordt vaak groots aangepakt, terwijl juist een pragmatische aanpak meestal leidt tot een snellere adaptie. 

Data

Column: Track This!

Netflix’ volgende stap in de productie van Originals kon niet op waardering van beleggers rekenen door de groeiende schuldenlast.

Disruptie

Datastorytelling maakt data toegankelijk voor iedereen

Binnen de hype van big data die nog steeds voortduurt is data storytelling de methode waardoor je door de bomen het bos weer ziet. 

Data