Customer data beheren: data lake, data warehouse en universal data hub uitgelegd
Je waardevolle customer data kun je opslaan met data lakes, enterprise data warehouses en de universal data hub. Wat zijn dat precies?
Je waardevolle customer data kun je opslaan met data lakes, enterprise data warehouses en de universal data hub. Wat zijn dat precies?
Hoe koppel je ’The big picture’ aan al je testresultaten met het Mental-journey Model? Hoe voorkom je dat testresultaten verloren raken tussen alle andere learnings van testen die je hebt gedaan?
In het afgelopen decennium hebben we een verschuiving gezien in het zoekgedrag van consumenten. Het hele zoekecosysteem is spraakzamer geworden dankzij de introductie van natural language processing (NLP) en de opkomst van stemassistenten en chatbots. De klantreis begint steeds vaker met een specifieke vraag. Consumenten zijn in de afgelopen jaren getraind in het stellen van specifieke vragen en maken hier gebruik van tijdens de klantreis. Zij vertrouwen erop dat het zoekecosysteem hun voorziet van het juiste antwoord. Maar zijn deze antwoorden wel zo betrouwbaar? En hoe ga je om met contentfarms die willen profiteren van klikken of een advertentie voor de beste concurrent van het bedrijf?
In de achtste aflevering van OnBrandScan gaat podcast-host Stef Heutink in gesprek met Heere Blokhuis, Managing Director van SAS Benelux.
Conversational commerce gaat in de toekomst een steeds grotere rol spelen in klantenservice én in sales, zo bleek tijdens Emerce Engage.
Met haar iFly-magazine wil KLM zo persoonlijk en relevant mogelijk communiceren met ruim tien miljoen reizigers over de wereld.
Wanneer het over profielverrijking van je klanten gaat, wordt de werkelijkheid voor marketeers gekenmerkt door gebroken beloften.
Binnen recruitment zien we de laatste tijd steeds meer een verschuiving van schreeuwende oneliners naar pakkende storytelling.
In de consumentenmarkt eist de klant een snelle en naadloze ervaring en blijft je in ruil daarvoor trouw. Waarom doen we dit nog niet in B2B?
Hoe maak je ingewikkelde zaken minder complex, zodat mensen het makkelijker begrijpen? Marco Groenendijk, managing director van creative development agency Gravity, ziet dat simplisme zowel consumenten als bedrijven helpt met het maken van heldere keuzes.
Organisaties gebruiken steeds meer martech-tools, waardoor hun data steeds gefragmenteerder wordt. Dat brengt allerlei operationele, financiële en juridische risico’s met zich mee.
In het vorige deel heb ik je verteld over de eigenschappen van een goede decider in een Design Sprint. In dit tweede deel vertel ik je graag meer over de vijf eigenschappen van een Design Sprint prototyper.
Zeg marketing / communicatie manager, heb je grip op je social media kanalen? En hoe zorg je daarbij dat je niet in de data verdrinkt? Zo werkt het.
Waar ligt de grens tussen beïnvloeding en misleiding? Voor organisaties is dit soms lastig te beoordelen.
Hoewel organisaties en bedrijven steeds betere kennis hebben van artificial intelligence, loopt de mate van toepassing van AI nogal achter. Hoe is deze tegenstelling te verklaren en wat zijn de succesfactoren van AI?