More stories

Zeven tips voor een goede B2B-webshop

Online shoppen voor een vliegtuigonderdeel of een melkmachine wordt steeds gewoner. Dat wil niet zeggen dat het makkelijk is: een lucratieve B2B-webshop neerzetten vergt visie, expertise, toewijding en een goede voorbereiding. Wat zijn de belangrijkste uitdagingen?

E-commerce platforms

Omzet Auto1 groeit tot 2,2 miljard euro

Het Europese online b2b-platform voor autohandelaren Auto1.com is in 2017 met 47 procent gegroeid tot een omzet van 2,2 miljard euro.

B2B Digital

SXSW 2018: Het probleemoplossend vermogen van blockchain

Blockchain was zonder meer het belangrijkste onderwerp tijdens SXSW, maar de technologie blijkt nog moeilijk te bevatten. Het toelichten van toepassingen helpt de mogelijkheden en toegevoegde waarde van blockchain beter te begrijpen. Aan de hand van twee blockchain-initiatieven voor digitale marktplaatsen voor werk en recruitment licht SXSW-bezoeker Niels van Hamersveld de technologie toe.

Blockchain

Nieuw kanaal marketing automation: chatbots stap richting meer AI

Met de overname van een chatbotbedrijf speelt HubSpot in op een volgende stap binnen marketing automation: de integratie van kunstmatige intelligentie en aanvullende (nieuwe) communicatiekanalen. Volgen bedrijven straks geautomatiseerd hun leads op via een bot?

Marketing automation

Zamro’s uitdaging: ‘Werven van programmeur én technische vakman’

Voor een jong e-commercebedrijf is het een uitdaging om de eigen groei bij te benen. Afgelopen jaar nam Zamro dertig nieuwe medewerkers aan, dit jaar groeit het B2B-bedrijf waarschijnlijk met weer eenzelfde aantal. Sourcer en recruiter Adriaan van der Heijden deelt zijn aanpak en kijk op werving op Emerce Recruitment. “Werving kan over het algemeen een stuk creatiever.”

Recruitment

Het ontwikkelen van een efficiënt leadgeneratieproces met marketing automation

Wat is de toegevoegde waarde van marketing automation voor marketing en sales? Elke B2B-organisatie zal herkennen dat sales en marketing steeds meer in elkaar overlopen. Lijnen en verantwoordelijkheden vervagen met één gemeenschappelijk doel: meer (online) conversie. In deze whitepaper lees je hoe de inzet van marketing automation je helpt om het leadgeneratie proces te optimaliseren en kan bijdragen aan het behalen van de bedrijfsdoelstellingen.

B2B Digital
Premium

Yandex: Industriële bedrijven in het voordeel met omarming AI

Juist industriële bedrijven kunnen relatief gemakkelijk aan de slag met kunstmatige intelligentie. Omdat die hun machines vele jaren gebruiken, zijn er enorme hoeveelheden gebruiksdata in huis. Vanuit de Yandex Data Factory ondersteunt oprichter en directeur Jane Zavalishina deze organisaties met machine learning en analyse.

Artificial Intelligence

Exact Online favoriet bij online boekhouden (infographic)

Meer dan de helft van de ondervraagde bedrijven in Nederland gebruikt Exact Online als online boekhoudprogramma. Dat blijkt uit onderzoek van Appwatching onder 41 bedrijven die of in de Deloitte Fast50 staan of een FD Gazelle zijn.

B2B Digital

Brian Speelman chief digital officer van Infotheek

Brian Speelman is de nieuwe Chief Digital Officer van de Infotheek Group. De voormalig directeur en oprichter van e-commerceplatform Centralpoint.nl gaat de digitalisering van Infotheek Group op zich nemen.

B2B Digital
Premium

E-commerceplatform Spryker naar Benelux

Spryker is in Nederland op zoek naar lokale partners die kunnen helpen om het enterpriselevel e-commerceplatform hier te positioneren.

E-commerce

Amazon Business heeft serieuze impact op B2B-handel

Amazon probeert ook de B2B-handel naar het platform te trekken. Voor het ene bedrijf is dat een schrikbeeld, de ander ziet ziet juist een hoop kansen. Maar hoe groot is de impact werkelijk?

Disruptie

Online inkoopplatform haalt groeigeld op

Het online inkoopplatform voor Europese groothandel en tuincentra FlorAccess uit Utrecht heeft 750.000 euro financiering opgehaald bij niet nader genoemde e-commerceinvesteerders.

B2B Digital

‘Aanbieders inboedelopslag online schimmig over prijzen’

Aanbieders van inboedelopslag zijn erg onduidelijk over de prijzen die ze hanteren. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.

B2B Digital

Softbank steekt 460 miljoen euro in Auto1

De kogel is door de kerk: Softbank investeert 460 miljoen euro in het Duitse Auto1 Group tegen een waardering van 2,9 miljard euro. Bij die waardering is Auto1 Europa’s op een na grootste start-up, na Spotify.

Start-ups

Bouwsector voorop met B2B e-commerce

De bouwsector loopt voorop bij de implementatie van B2B e-commerce. Dat is de uitkomst van onderzoek van Sana Commerce onder 300 bedrijven wereldwijd. 84 procent van de bouwbedrijven geeft aan dat ze in de toekomst 100 procent online willen verkopen.

B2B Digital