More stories

Zo creëer je een slimme merchandising-strategie

De toekomst van e-commerce begint bij de essentie: het creëren van een slimme merchandising-strategie. Hoe pak je dat aan?

B2B Digital

Metaverse of meta-avers?

Overal klinken hosanna-geluiden: hoera, de metaverse komt eraan! Maar realiseren we ons de risico’s op een virtuele gevangenis wel voldoende? Ik denk van niet.

Virtual reality

De 9 meest waardevolle lessen van snel groeiende bedrijven

 Negen belangrijke lessen van snelgroeiende bedrijven over growth, design, data en techteams.

B2B Digital

Candidate experience: wat vinden sollicitanten belangrijk?

De indruk die sollicitanten hebben van je bedrijf – de ‘candicate experience’ – is belangrijk. Wat zijn hun voorkeuren? Resultaten van een LinkedIn-poll.

Recruitment
Premium

GPT-3: een toonaangevende stap in tekstgerelateerde AI

Ontwikkelingen in AI gaan razendsnel. De potentiële toepassingen van het nieuwe GPT-3 zijn eindeloos (ook voor marketing). Toch zijn er ook nog minputen.

Artificial Intelligence

De grote verandering: hoe bereik je de ‘nieuwe’ consument online?

Mede door de coronacrisis is het gedrag van consumenten veranderd. Het draait nu vooral om ‘Self Care Enthusiasts’ en ‘Empowered Activists’.

B2B Digital

Service design maakt de toekomst voorstelbaar

Service design stelt de mens centraal bij innovatie en kan snel behoeften van medewerkers, doelgroep en organisatiedoelen bij elkaar brengen.

B2B Digital

Media2030: verschuivingen in mediaconsumptie in de afgelopen twintig jaar

Wat is er de afgelopen 20 jaar veranderd in mediaconsumptie en advertentiekeuzes? De belangrijkste inzichten en ontwikkelingen uit het Media2030-rapport.

Digital Transformation

Test: wisselend resultaat met uitbreiding doelgroep-targeting Facebook

Facebook-advertenties: niet alles wat Facebook als verbetering preresenteert pakt altijd positief uit. De les: altijd testen en ‘data-driven’ optimaliseren.

Facebook Advertising

Top 10 Europese start-ups: hoe Olio en The Fabricant het spel veranderen

Voor het tiende jaar selecteerde Emerce 10 veelbelovende Europese startups. In deze aflevering staan Olio en The Fabricant centraal.

B2B Digital

‘Best-of-breed’ versus ‘all-in-one’: hoe kies je een e-commerceplatform?

Kleinere bedrijven: meestal alles-in-één. Middelgrote tot grote projecten: een ‘best-of-breed’-aanpak met keuzevrijheid voor elke ‘tool’ vaak meer geschikt.

CMS

Start-up Purple Gaze: hoge kwaliteit eye-tracking in draagbaar formaat

Start-up Purple Gaze ontwikkelde een systeem voor het vastleggen van oogbewegingen (‘eye-trakcing’). Een gesprek met mede-oprichter Kirill Korotaev.

Start-ups

Google Ads: drie testen met de Hagakure-structuur

We testten Google’s Hagakure-structuur voor advertenties met drie case studies. Algehele conclusie: positief, maar houd de kosten in de gaten.

Online advertising

Hoe merken groeien: wekelijks 5000+ unieke creatives als brandstof

Creatie als brandstof om je bedrijf op een verstandige manier te laten groeien. Hoe pak je dat het beste aan?

B2B Digital

Wat te doen tegen de exponentiële kloof door versnellende technologie?

Digitalisering zorgt voor een exponentiële kloof tussen de kracht van nieuwe technologie en het vermogen om bij te blijven. Wat te doen?

B2B Digital