More stories

Media2030: verschuivingen in mediaconsumptie in de afgelopen twintig jaar

Wat is er de afgelopen 20 jaar veranderd in mediaconsumptie en advertentiekeuzes? De belangrijkste inzichten en ontwikkelingen uit het Media2030-rapport.

Digital Transformation

Test: wisselend resultaat met uitbreiding doelgroep-targeting Facebook

Facebook-advertenties: niet alles wat Facebook als verbetering preresenteert pakt altijd positief uit. De les: altijd testen en ‘data-driven’ optimaliseren.

Facebook Advertising

Top 10 Europese start-ups: hoe Olio en The Fabricant het spel veranderen

Voor het tiende jaar selecteerde Emerce 10 veelbelovende Europese startups. In deze aflevering staan Olio en The Fabricant centraal.

B2B Digital

‘Best-of-breed’ versus ‘all-in-one’: hoe kies je een e-commerceplatform?

Kleinere bedrijven: meestal alles-in-één. Middelgrote tot grote projecten: een ‘best-of-breed’-aanpak met keuzevrijheid voor elke ‘tool’ vaak meer geschikt.

CMS

Start-up Purple Gaze: hoge kwaliteit eye-tracking in draagbaar formaat

Start-up Purple Gaze ontwikkelde een systeem voor het vastleggen van oogbewegingen (‘eye-trakcing’). Een gesprek met mede-oprichter Kirill Korotaev.

Start-ups

Google Ads: drie testen met de Hagakure-structuur

We testten Google’s Hagakure-structuur voor advertenties met drie case studies. Algehele conclusie: positief, maar houd de kosten in de gaten.

Online advertising

Hoe merken groeien: wekelijks 5000+ unieke creatives als brandstof

Creatie als brandstof om je bedrijf op een verstandige manier te laten groeien. Hoe pak je dat het beste aan?

B2B Digital

Wat te doen tegen de exponentiële kloof door versnellende technologie?

Digitalisering zorgt voor een exponentiële kloof tussen de kracht van nieuwe technologie en het vermogen om bij te blijven. Wat te doen?

B2B Digital

KLM: verandering van binnenuit met design thinking

Het optimaliseren van de interne organisatie is een cruciaal en vaak onderschat onderdeel in business transformatie.

B2B Digital

Data-analyse: angst bestrijden met feiten

Goede data en goed ontworpen data-analyse strategieën maken agile werken niet alleen mogelijk, maar maken het ook actiegericht en meetbaar.

B2B Digital

Joost Diepenmaat (Moneybird): ‘Als je rust in je kop hebt kun je mooie dingen doen’

Joost Diepenmaat begon Moneybird met een eigen filosofie: “Een mooi bedrijf bouwen voor de lange termijn waar je overal ter wereld aan kunt werken.”

Venture

Democratisering van Machine Learning en meer datatrends in 2022

Het afgelopen jaar zagen we vooral de opkomst van de data cloud, maar wat worden de datatrends in 2022 die je in de gaten moet houden?

Data
Premium

Mora: contextual advertising als vervanger van 3rd party cookies

Een succesvolle toekomst zonder 3rd party cookies: ‘contextual advertising’ op basis van AI liet de snackfabriek van Mora overuren draaien.

Artificial Intelligence

Toekomst van steden: onderwijs als gedeelde publiek-private verantwoordelijkheid

Wat is de rol van de overheid en het bedrijfsleven wat educatie betreft? En hoe maken we van onderwijs een gemeenschappelijke verantwoordelijkheid?

Recruitment

‘Tijd voor actie: Fist Party Data zijn het nieuwe goud’

In 2023 neemt de industrie afscheid van 3rd party cookies. Hoe kunnen online marketeers zich hierop voorbereiden?

B2B Digital