More stories

Data-analyse: angst bestrijden met feiten

Goede data en goed ontworpen data-analyse strategieën maken agile werken niet alleen mogelijk, maar maken het ook actiegericht en meetbaar.

B2B Digital

Joost Diepenmaat (Moneybird): ‘Als je rust in je kop hebt kun je mooie dingen doen’

Joost Diepenmaat begon Moneybird met een eigen filosofie: “Een mooi bedrijf bouwen voor de lange termijn waar je overal ter wereld aan kunt werken.”

Venture

Democratisering van Machine Learning en meer datatrends in 2022

Het afgelopen jaar zagen we vooral de opkomst van de data cloud, maar wat worden de datatrends in 2022 die je in de gaten moet houden?

Data
Premium

Mora: contextual advertising als vervanger van 3rd party cookies

Een succesvolle toekomst zonder 3rd party cookies: ‘contextual advertising’ op basis van AI liet de snackfabriek van Mora overuren draaien.

Artificial Intelligence

Toekomst van steden: onderwijs als gedeelde publiek-private verantwoordelijkheid

Wat is de rol van de overheid en het bedrijfsleven wat educatie betreft? En hoe maken we van onderwijs een gemeenschappelijke verantwoordelijkheid?

Recruitment

‘Tijd voor actie: Fist Party Data zijn het nieuwe goud’

In 2023 neemt de industrie afscheid van 3rd party cookies. Hoe kunnen online marketeers zich hierop voorbereiden?

B2B Digital
Premium

Workshop: aan de slag met contextual advertising

Geen bak aan data verzamelen om consumenten voor een advertentie te targeten, maar op basis van interesses producten aanbieden: ‘contextual advertising’.

Online advertising

Data als fundament voor branded content: zo bouw je een succesvolle campagne

Creatieve content en data worden vaak als onverenigbaar gezien, terwijl juist die twee aspecten het recept zijn voor succesvolle branded content.

B2B Digital

SERKET: AI voor het monitoren van de veestapel

Start-up SERKET werkt aan een AI-toepassing waarmee boeren hun veestapel beter in de gaten kunnen houden. Zeven vragen aan oprichter Kristof Nagy.

Start-ups

Merken die er nu niet toe doen voor consumenten missen de boot

Consumenten willen merken een rol laten spelen in hun leven. Zij verwachten dat merken positieve impact maken. Dus merken moeten er toe doen.

B2B Digital

Hoe je daadwerkelijk impact maakt met branded content op TikTok

We worden dagelijks overspoeld met content. Veel van die content lijkt op elkaar en is vaak inwisselbaar. Hoe maak je daadwerkelijk impact?

B2B Digital

Vier handvatten voor effectief verandermanagement met OKR

Veranderingen implementeren is altijd lastig. OKR is een methode die bij grote bedrijven effectief wordt ingezet. Lees hier hoe het werkt.

Strategy

Hoe zorg je ervoor dat je digitaal inclusief communiceert?

Voor velen is de digitale samenleving vanzelfsprekend. Maar niet voor iedereen. Een deel van Nederland haakt af. Ook voor bedrijven ligt daar een taak.

Digital Transformation

Deviant: explosie in gebruik digitale leerplatformen stelt hogere eisen aan infrastructuur

De lockdowns zorgden bij scholen voor een enorme stijging in de vraag naar digitale lesmethodes. Hoe zorg je dat je infrastructuur die vraag aan kan?

Hosting

De voordelen van het gericht inzetten van marketingdata

Hoe vergroten mediabedrijven hun omzetkansen en vinden zij praktische toepassingen door marketingdata gericht in te zetten? 

B2B Digital