Cyber-jaaroverzicht 2021 en een vooruitblik op 2022
2021 was wat cybercriminaliteit betreft een bewogen jaar: hacks en gijzelingen maar ook stappen in de preventie. 2022 belooft meer van hetzelfde.
2021 was wat cybercriminaliteit betreft een bewogen jaar: hacks en gijzelingen maar ook stappen in de preventie. 2022 belooft meer van hetzelfde.
Wat zijn de nieuwe mogelijkheden van Artificial Intelligence voor Afrika en wat kan AI voor dit continent betekenen?
Data-analyse wordt ook in de recruitment gebruikt. De laatste ontwikkelingen gaan over algoritmes die voorspellen welke medewerkers ontslag gaan nemen.
Ondanks miljardeninvesteringen blijkt uit onderzoek dat 90% van de bedrijven ontevreden is over hun innovatieprestaties. Waarom?
Instagram wordt ingezet voor promotie en engagement, maar antwoorden bedrijven? Voor het vijfde jaar op rij is dit onderzocht met 320 mystery posts.
Wat is er nodig om de stedelijke energietransitie te versnellen? Meer landelijke sturing en grootschalige infrastructuur rond warmte en elektriciteit.
De metaverse: iets van grote techbedrijven? Niet helemaal waar: ook ‘gewone’ e-commercebedrijven kunnen nu al elementen van de metaverse ontwikkelen.
Veel organisaties maken (gratis) gebruik van Google Analytics. Maar wat zijn de voordelen en extra features van de betaalde versie: Google Analytics 360?
Hybride werken is niet gelijkwaardig aan fysiek bij elkaar komen. Online tools die visuele informatie centraal stellen vangen een deel van dat gemis op.
Start-up MeterInsight ontwikkelt een energiemonitoring platform om data uit de energiesector te analyseren. Vijf vragen aan mede-oprichter Erwin de Moel.
Content, backlinks, pagespeed, etc. Veel zaken binnen SEO bepalen hoe goed je website scoort. Maar voor de interne linkstructuur is vaak te weinig aandacht.
Krapte op de arbeidsmarkt buiten de randstad nog erger? Robert Heinst van Olympia over Oost-Nederland als interessant voorbeeld voor de rest van het land.
Er is alom krapte op de arbeidsmarkt: investeer daarom niet alleen in je medewerkers in loondienst. Denk ook aan je freelancers. Houd contact en binding.
Hoe gaat de markt om met de (aanstaande) verdwijning van third-party cookies? Sjoerd van der Meijden van [M]media over wat de publisher nu al doet en weet, maar bovenal wat hij van de toekomst zonder third-party cookies verwacht.
Elke fusie en bedrijfsovername begint met een kop koffie. Dan komen de informatiestromen rond due diligence op gang. Hoe bereid je je hier goed op voor?