More stories

Trends, voorspellingen en belangrijkste drijfveren voor B2B-commerce in 2023

In deze whitepaper van Shopware wordt onderzocht hoe B2B merken oplossingen kunnen vinden om er altijd voor iedereen te zijn.

B2B Digital

Snackable content voor B2B. Werkt dat?

Contentmarketing is hot. Merken buitelen over elkaar heen om de meest pakkende campagnes te produceren. Het moet snappy, sexy en […]

B2B Digital

Waarom e-commerce niet meer alleen een zaak van de e-commerce-afdeling is

Al 53 jaar is Wasco succesvol als technische groothandel, maar hoe ben – en blijf – je onderscheidend? Met het […]

B2B Digital

VonWood zorgt voor innovatieve matchmaking in de houthandel

De houthandel is van oudsher een ‘ons-kent-ons’-wereld waarin deals onderling beklonken worden. Zowel de producenten (zagerijen) als kopers hebben meestal […]

B2B Digital

De markt vraagt om Digital Experience leiders in plaats van -volgers

‘Ga met je klant fantaseren over de toekomst!’ Dat is het advies van Dirk-Elias Scheele, managing director van digital agency […]

B2B Digital

The Schippers Group maakt een digitale transitie

Wat de boer niet kent, dat eet hij niet. Het boerenbedrijf lijkt op het eerste gezicht niet de makkelijkste markt […]

B2B Digital

Startup BASH: platform en app voor alles rond evenementen

Startup BASH is een platform voor alles rond evenementen: ontdekken, delen, uitnodigen, en sociale ‘features’ zoals chats en aanbevelingen.

Start-ups

Amazon Business komt er aan: webshop geen keuze meer, maar een must

Amazon Business is al actief in vijf Europese landen en breidt haar diensten uit. Het gerucht gaat dat Nederland op […]

B2B Digital

Verbeterde klantervaring en marktpositie door afstemming sales- en marketingcommunicatie

In deze video bespreken we hoe je vanuit een centrale workflow zelfs de meest precaire zaken kunt stroomlijnen.

B2B Digital
Premium

(Emerce TV) The Schippers Group maakt een digitale transitie

Wat de boer niet kent, dat eet hij niet. Het boerenbedrijf lijkt op het eerste gezicht niet de makkelijkste markt om een digitale transitie door te voeren. Toch is het The Schippers Group gelukt. Door niet verkoop op de eerste plaats te zetten, maar advies, vertelt e-commerce manager Ruud Schippers in de videocollectie B2B Digital.

B2B Digital
Premium

(Emerce TV): ‘B2B marketing mag best sexy zijn’

Contentmarketing is hot. Merken buitelen over elkaar heen om de meest pakkende campagnes te produceren. Het moet snappy, sexy en snel. Er zijn al B2B organisaties die contentmarketing hebben omarmd, maar voor velen blijft het ingewikkeld. Want werkt die snackable content wel voor B2B? Is het de investering waard?

B2B Digital
Premium

(Emerce TV): ‘De houthandel moet innoveren’

De houthandel is van oudsher een ‘ons-kent-ons’-wereld waarin deals onderling beklonken worden. Zowel de producenten (zagerijen) als kopers hadden meestal weinig in te brengen. Deze inefficiënte markt houdt zichzelf tegen door niet te innoveren. Vond David de Jong/ Hij begon marktplaats VonWood. VonWood schudt de markt op door kopers en verkopers direct met elkaar in contact te brengen.

B2B Digital
Premium

(Emerce TV) 47 procent meer zoekopdrachten naar B2B gerelateerde termen

Het aantal zoekopdrachten naar 5.000 B2B gerelateerde termen binnen Google is met gemiddeld 47 procent is toegenomen in de afgelopen vijf jaar. Zegt linkbuildingaanbieder Equote. B2B Online is actueler dan ooit. Zo dadelijk gaan zeker acht Emerce TV video’s online met B2B Digital als onderwerp.

B2B Digital

B2B Digital 2023

Ontdek de nieuwste inzichten en trends in technologie, marketing en commerce speciaal voor B2B-ondernemingen. Vind strategieën om je digitale bedrijf […]

B2B Digital
Premium

Dawn Capital: 700 miljoen voor B2B-software

De investeerder in B2B-software Dawn Capital opent een nieuw fonds met daarin 620 miljoen dollar voor startende softwarebedrijven.

Venture