More stories

Het belang van data voor je online onderneming 

In de wereld van (online) ondernemen is niets zo waardevol als data. Het vertelt je in één oogopslag waar het goed gaat in je onderneming, en waar het nog veel beter kan.

Data

Socialemedia-algoritmen 2020: updates en tips per platform

Maak je je zorgen dat je content nóg minder mensen zal bereiken dan in 2019? Je bent niet de enige. Tips hoe je dit in 2020 op orde houdt.

Social

Het is tijd om over te stappen op een first-party datastrategie

De bron van third-party data droogt op. Webbrowsers beschermen de privacy van hun gebruikers en maken het gebruik van zulke cookies onmogelijk.

Data

Group messaging: geoliede communicatie tussen alle partijen op een platform

Voor bedrijven in complexe ecosystemen is het vaak niet gemakkelijk om op een eenvoudige manier een goede klantervaring te leveren.

Customer Experience

Hoe sterk is de samenwerking tussen je digitale, brand en CRM marketeers?

Misschien ben jij of is je team de uitzondering. Maar het verloopt nog steeds moeizaam als we een team van brand, digitale en CRM marketeers willen laten samenwerken.

Marketing

Geen nieuws? Deze zes vormen van content vinden journalisten wel relevant

Veel organisaties willen PR inzetten, omdat ze willen uitgroeien tot een autoriteit in hun markt. Vaak lopen ze tegen het volgende probleem aan: er zou niet genoeg nieuwswaardige content in huis zijn. Geen probleen: deze zes vormen van content vinden journalisten relevant – en zorgen ervoor dat jouw organisatie bekender wordt via PR.

Marketing
Premium

Maersk, TomTom en RAI Amsterdam naar B2B Digital

Het is alle hens aan dek vanwege corona. Alleen wat is nu de juiste koers? Hoe realiseer je commercieel succes, digitale transformatie, optimaliseer je online en blijf je toekomstbestendig? Zorgvuldig geselecteerde beslissers en experts presenteren vanaf 24 september de belangrijkste trends en strategieën bij Emerce B2B Digital. En ja, dat congres is dit jaar ook al digitaal.

B2B Digital

Hoe GrandVision en Boretti procesoptimalisatie innovatief aanpakken

Procesoptimalisatie is een bekend begrip voor bedrijven die volop bezig zijn met groei en/of kostenbesparingen, maar wordt lang niet altijd op de juiste manier ingezet.

Innovatie

De grote digitale schok: aanpassen aan een nieuw normaal in cybersecurity

De corona-uitbraak heeft samenlevingen, regeringen, bedrijven en individuen gedwongen om praktijken en processen abrupt te heroverwegen.

Security

Personalisering complex? Zeven tips ter inspiratie voor een goede start en optimalisatie

Een veel geciteerd onderzoek van Gartner wijst erop dat 90% van marketeers in één of andere vorm personalisering in het marketingbudget heeft opgenomen. 

Online marketing

MACH is misschien hip, maar is het ook waardevol?

MACH: Microservices, API-first, Cloud-native SaaS en Headless; een begrip dat opeens volop in de belangstelling staat.

Customer Experience

Tien top SEO-tools voor elke copywriter

Copywriters en bloggers moeten er voor zorgen dat hun geschreven werk prettig leest en grammaticaal correct is. Daarnaast moet de content ook voldoen aan zoekmachine-optimalisatie (SEO) richtlijnen.

Contentmarketing

Ga je over op een nieuwe website? Denk aan SEO

Er zijn verschillende redenen om een nieuwe website te lanceren. Bijvoorbeeld dat de naam van je bedrijf en de domeinnaam veranderd.

SEO

Co-founders data science-startup Orchest: ‘Ook na twintig afwijzingen van investeerders moet je geloof houden in je idee’

Orchest ontwikkelt open-source tools waarmee ze het werk van data scientists een stuk aangenamer willen maken. En daar is de […]

Innovatie

B2B Trendrapport: focus vrij abrupt naar een bijna volledige online klantbeleving

Veel B2B-marketeers proberen via gratis content hun kennisniveau hoog te houden, maar dat leidt er niet toe dat de noodzakelijke digitale vaardigheden goed zijn ontwikkeld. Verder vraagt de huidige tijd dat B2B-marketeers ook analytisch sterk zijn, veel kennis hebben van hun eigen organisatie en dat ze vaak het oliemannetje tussen de afdelingen zijn. Maar volgens het vandaag verschenen B2B Marketing Trendrapport 2020 maakt de coronacrisis het alleen maar lastiger om alle benodigde skills te ontwikkelen.

Contentmarketing