More stories

A/B testen in het hoogseizoen, doen of niet doen?

Vaak gehoord: in het hoogseizoen voeren wij geen A/B testen uit. De reden is dan meestal om zoveel mogelijk risico te vermijden.

Conversie

SEO: Trust flow en citation flow optimaliseren 

Hoe optimaliseer je je flow metrics? Hier vind je uitleg en zeven strategieën om direct aan de slag te gaan.

SEO

Krijgt Apple nu eindelijk een eigen zoekmachine?

In de afgelopen jaren betaalde Google miljarden aan Apple om Google als de standaard zoekmachine te mogen leveren voor de Safari webbrowser van Apple.

Search

De impact van de Corona-pandemie op ons betaalgedrag

De Corona-pandemie heeft effect op veel aspecten van ons leven en ook op ons betaalgedrag. Het is in elk geval nu al duidelijk dat de verschuiving naar digitaal betalen er aanzienlijk door is bespoedigd.

Payment

Het belang van data voor je online onderneming 

In de wereld van (online) ondernemen is niets zo waardevol als data. Het vertelt je in één oogopslag waar het goed gaat in je onderneming, en waar het nog veel beter kan.

Data

Socialemedia-algoritmen 2020: updates en tips per platform

Maak je je zorgen dat je content nóg minder mensen zal bereiken dan in 2019? Je bent niet de enige. Tips hoe je dit in 2020 op orde houdt.

Social

Het is tijd om over te stappen op een first-party datastrategie

De bron van third-party data droogt op. Webbrowsers beschermen de privacy van hun gebruikers en maken het gebruik van zulke cookies onmogelijk.

Data

Group messaging: geoliede communicatie tussen alle partijen op een platform

Voor bedrijven in complexe ecosystemen is het vaak niet gemakkelijk om op een eenvoudige manier een goede klantervaring te leveren.

Customer Experience

Hoe sterk is de samenwerking tussen je digitale, brand en CRM marketeers?

Misschien ben jij of is je team de uitzondering. Maar het verloopt nog steeds moeizaam als we een team van brand, digitale en CRM marketeers willen laten samenwerken.

Marketing

Geen nieuws? Deze zes vormen van content vinden journalisten wel relevant

Veel organisaties willen PR inzetten, omdat ze willen uitgroeien tot een autoriteit in hun markt. Vaak lopen ze tegen het volgende probleem aan: er zou niet genoeg nieuwswaardige content in huis zijn. Geen probleen: deze zes vormen van content vinden journalisten relevant – en zorgen ervoor dat jouw organisatie bekender wordt via PR.

Marketing
Premium

Maersk, TomTom en RAI Amsterdam naar B2B Digital

Het is alle hens aan dek vanwege corona. Alleen wat is nu de juiste koers? Hoe realiseer je commercieel succes, digitale transformatie, optimaliseer je online en blijf je toekomstbestendig? Zorgvuldig geselecteerde beslissers en experts presenteren vanaf 24 september de belangrijkste trends en strategieën bij Emerce B2B Digital. En ja, dat congres is dit jaar ook al digitaal.

B2B Digital

Hoe GrandVision en Boretti procesoptimalisatie innovatief aanpakken

Procesoptimalisatie is een bekend begrip voor bedrijven die volop bezig zijn met groei en/of kostenbesparingen, maar wordt lang niet altijd op de juiste manier ingezet.

Innovatie

De grote digitale schok: aanpassen aan een nieuw normaal in cybersecurity

De corona-uitbraak heeft samenlevingen, regeringen, bedrijven en individuen gedwongen om praktijken en processen abrupt te heroverwegen.

Security

Personalisering complex? Zeven tips ter inspiratie voor een goede start en optimalisatie

Een veel geciteerd onderzoek van Gartner wijst erop dat 90% van marketeers in één of andere vorm personalisering in het marketingbudget heeft opgenomen. 

Online marketing

MACH is misschien hip, maar is het ook waardevol?

MACH: Microservices, API-first, Cloud-native SaaS en Headless; een begrip dat opeens volop in de belangstelling staat.

Customer Experience