Unilever herschikt digitaal reclameportfolio
Unilever heeft MediaLink ingeschakeld om zijn digitale reclameportfolio te herschikken. Media augustus mogen uiteenlopende reclamebedrijven zich presenteren aan de top van het bedrijf.
Unilever heeft MediaLink ingeschakeld om zijn digitale reclameportfolio te herschikken. Media augustus mogen uiteenlopende reclamebedrijven zich presenteren aan de top van het bedrijf.
NLziet, het nieuwe videoplatform van de commerciële en publieke omroepen, duikt met een paar eurocent net onder de prijs van Netflix. Voor 7,95 euro per maand krijgt de consument onbeperkt toegang tot het actuele aanbod van de omroepen. Er kan tot 365 dagen terug worden gekeken, en soms zeven dagen vooruit.
Je website is een conversation starter, aldus Henneke Duistermaat. Ze is een Nederlandse blogger, woonachtig in Engeland, en schreef gastblogs voor het Amerikaanse Copyblogger. Gebruik het woordje ‘je’ vaker, wees empathisch en laat iets van je persoonlijkheid zien. Het zijn tips die ze zelf wekelijks toepast.
Uitgever Ziff Davis heeft de titel AskMen in de Benelux gelanceerd via een licentie aan Media Lizard. Tegelijkertijd is de site ook in een groot aantal andere landen van start gegaan.
Bas Eenhoorn is benoemd tot Nationaal Commissaris Digitale Overheid. Als overheidsbrede regisseur gaat hij een programma opstellen dat wordt uitgevoerd door alle overheden gericht op het ‘leggen van een overheidsbrede infrastructurele basis voor een digitale overheid voor nu en in de toekomst’. De benoeming geldt voor vier jaar.
De Verenigde Scholen J.A. Alberdingk Thijm in Hilversum gaat vanaf augustus 2014 een nieuwe opleiding aanbieden voor de bovenbouw vmbo-kader en beroepsgerichte leerweg: media, vormgeving en ICT. De VSAT-school is geselecteerd voor een pilot door het ministerie van OCW samen met twee andere scholen in Nederland.
De Google-zoekpagina, Gmail en andere diensten lijken onbereikbaar voor gebruikers in China. De reden is het jubileum deze week van het Tiananmenprotest, dat 25 jaar geleden plaatsvond.
Amazon start deze zomer een streamingdienst met muziek die zeker zes maanden oud is. Dat schrijft BuzzFeed op basis van anonieme bronnen. Amazon heeft al een downloaddienst vergelijkbaar met iTunes.
Onder andere Robbert Meerpoel (D-reizen), Tessa aan de Stegge (Cherry Picker), Christiaan Solcer (Tiqets), Jens Steenhuis (PaperFlies) en Brechtje de Leij (Nu.nl) spreken op 12 juni op Emerce eTravel, hét evenement over online en mobile innovaties voor de reisbranche. Dit keer in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.
Postcodeloterij, Pretium telecom, Simpel, PostNL en Caiway eindigden wederom als ‘winnaars’ van in de ranglijst van slechtst presterende Nederlandse bedrijven van reviewsite Preferenso.nl. Een heel jaar is voorbij gegaan zonder dat zij hun service hebben verbeterd, volgens klanten.
Onlangs vond in Amsterdam de jaarlijkse uitreiking plaats van de Selligent Awards. Net als vorig jaar in New York waren er tal van interessante multichannel succesverhalen die hoopten op internationale erkenning. Dit jaar bleef de publieksprijs in Nederland achter. Marktplaats ging namelijk aan de haal met deze prestigieuze prijs, terwijl de vakjury koos voor het Franse PSA Banque.
Televisie gaat Real Time Bidding (RTB) groots omarmen. Dat voorspelt Strategy Analytics. De doorbraak wordt voorzien voor het jaar 2018.
Elektronicafabrikant Samsung herziet zijn (digitale) reclamebeleid en gaat op zoek naar nieuwe partners. Dat schrijft AdAge. Mogelijk komt er een einde aan de relatie met Publicis.
Accenture vergroot zijn algmene digitale en mobiele kunnen met de overname van Fjord, het bureau dat bedrijven als BBC, Nokia, PayPal en Telefónica bedient met zijn kennis over service design.