More stories

Rabobank roept op tot creativiteit in vernieuwende pitch

De Rabobank nodigt zijn eigen personeel en directie relaties uit voor het ontwikkelen van een creatief concept voor haar positionering. Rabobank zoekt naar ‘communicatie disruptors, oorspronkelijk, onconventioneel en onderscheidend, die een nieuwe lat in de markt willen leggen’.

Communicatie

Automatisch nepnieuws genereren als onderzoeksproject

Hoogleraar Heike Trautmann van de Universiteit Leiden onderzoekt de kenmerken van nepnieuws. Met sociale bots verspreidt ze zelf automatisch nepnieuws. Wel in een beschermde omgeving.

Communicatie

Joost Bruggeman (Siilo): ‘We gaan verandering in de markt forceren’

Patiëntgerelateerde informatie uitwisselen via WhatsApp is verre van handig. Toch gebeurt het op grote schaal. Chirurg Joost Bruggeman wil daar met chatapp Siilo verandering in brengen. De Nederlandse markt bijt het spits af.

Start-ups

Nieuwe CEO voor GroupM

Mediabureau GroupM heeft een nieuwe CEO, Kelly Clark. Die daarmee terugkeert op het oude nest. Hij was CEO Noord-Amerika van de WPP-dochter van 2012 tot 2015.

Communicatie

Interne communicatie, de transitie naar videocommunicatie

Hedendaagse interne communicatie professionals worden geconfronteerd met een hoop nieuwe uitdagingen. Waar vroeger iedereen van 9 tot 5 op kantoor aanwezig was, is dit sinds ‘Het Nieuwe Werken’ niet langer de realiteit. Een groot deel van de werknemers werkt thuis of vanuit een flexplek. Dit biedt natuurlijk vele voordelen, maar hoe zorg je er nu voor dat alle neuzen binnen de organisatie dezelfde kant op blijven staan? In dit blog ga ik dieper in op de trends uit internationaal onderzoek en geef ik handvatten en inspiratie over hoe je ervoor kunt zorgen dat jouw boodschap echt aankomt.

Video

Visual Storytelling: geen praatjes, maar plaatjes

Corporate presentaties kunnen wel wat luchtigheid gebruiken. “Twee woorden en een icoontje per slide, dat moet genoeg zijn,” is de overtuiging van Fiona Passantino (The App Train), senior user experience specialist bij Nationale Nederlanden Investment Partners. Fiona gebruikt Visual Storytelling om financiële producten uit te leggen: zij vertaalt de complexe boodschap naar beelden of korte animaties. Vier vragen aan dit ‘One Woman Visual Storytelling Department’.

Communicatie

‘Huidige model streaming staat onder druk’

Het streamingmodel zoals we dat nu kennen staat onder druk. Dat zegt Matt Locke, de voormalig chef innovatie van de BBC. Hij sprak vanochtend op het Mediapark Jaarcongres in Hilversum.

Communicatie

Netflix, Meester Bart en Henk Krol winnen Beste Sociale Awards

Op de derde editie van De Beste Social Awards, de prijsuitreiking voor de meest opvallende uitingen op social media, is Netflix uitgeroepen tot het Beste Merk, Meester Bart nam de onderscheiding voor Beste BN’er in ontvangst en 50PLUS fractieleider Henk Krol is bekroond voor zijn felicitatie-berichten aan reeds overleden personen in de categorie Slechtste Bericht.

Social

Is Digital Out Of Home marketing het laatste effectieve massamedium?

We zitten in een tijdperk waarbij de effectiviteit van traditionele media afneemt, gebruik van adblockers toeneemt en content de nieuwe heilige graal van online marketing blijkt te zijn. Marketeers worden uitgedaagd om de doelgroep nog beter en specifieker te bereiken. Out Of Home marketing wint aan effectiviteit. Zal Digital Out Of Home marketing door innovatieve hoogstandjes dit jaar definitief doorbreken?

Communicatie

D66: Facebook moet open zijn over informatiemacht

D66-Tweede Kamerlid Kees Verhoeven wil dat Facebook en andere machtige internetbedrijven meer openheid gaan geven over de manier waarop berichten getoond en verwijderd worden.

Communicatie

Social business: de revival van team-apps

Facebook stort zich binnenkort met At Work op de markt voor teamsoftware. Het tekent de enorme veranderingen in deze markt. De traditionele leveranciers van enterprisesoftware lijken omver te worden gelopen door kekke starters als Slack en HipChat.

Communicatie

Consument straft organisaties voor slechte communicatie (infographic)

De Europese consument wordt overspoeld met irrelevante communicatie en junkmail. 84 procent van de Europeanen en 86 procent van de Nederlanders blijkt zelfs bereid actie te ondernemen tegen merken en organisaties die ‘ondermaats communiceren’. De grens van klantloyaliteit komt hierdoor in gevaar, volgens nieuw onderzoek in opdracht van Ricoh.

Customer Loyalty

‘Bericht op Nu.nl heeft 885 euro PR-waarde’

Nu.nl is de meest ‘waardevolle nieuwssite’ van Nederland: een gemiddeld bericht op de site heeft een PR-waarde van 885 euro. Dat blijkt uit onderzoek van social media analystetool Coosto.

Communicatie

Minister Koenders (BZ) doet vragenuurtje op Reddit

Minister Koenders van Buitenlandse Zaken reageert maandagmiddag 8 februari vanaf 15.45 uur op vragen van internetgebruikers op het internationale forum Reddit. Het is de eerste keer dat een Nederlandse minister via een Ask Me Anything vragen beantwoordt.

Communicatie

Ronald van der Aart en Michiel van Schooten beginnen Roger’s Communication

Ronald van der Aart (RepMen, ex-UPC) en Michiel van Schooten (Start Making Sense!, ex-RAPP) zijn een nieuw communicatiebureau begonnen. Roger’s Communication noemt zich een cross-over boutique agency op het snijvlak van advertising, sponsoring en PR. Zowel offline als digitaal, social èn inbound.

Communicatie