Artsen zonder Grenzen kiest voor RLVNT
Artsen zonder Grenzen gaat de komende jaren samenwerken met RLVNT voor contentadvies- en creatie
Artsen zonder Grenzen gaat de komende jaren samenwerken met RLVNT voor contentadvies- en creatie
Het eindspel van de muziekindustrie is in zicht. Volledig geautomatiseerde communicatie is de weg die ingeslagen moet worden. Alleen artiesten, maar ook festivalorganisatoren, die hun relatie met hun fans digitaal optimaliseren zullen op termijn kans hebben te overleven.
Rabobank richt samen met de creatieve coalities Planet Bank en DoenDenkers de Rabo Envision Tribe op. Die vormt volgens de […]
Nepnieuws is te koop. Beweert in elk geval Trend Micro in het rapport ‘The Fake News Machine: How Propagandists Abuse the Internet and Manipulate the Public’. Een twaalf maanden durende campagne om verkiezingsuitslagen te beïnvloeden kost zo’n 357.700 euro. Het in diskrediet brengen van een journalist kost ongeveer 49.175 euro.
Barbera Wolfensberger wordt de nieuwe directeur-generaal Cultuur en Media bij het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.
De telecomsector vormt het hart van alle digitale transformatie. Zonder telecom geen razendsnel internet en dus geen disruptie. Tegelijkertijd moeten bedrijven in deze sector zelf ook geloven aan de digitale transformatie. De hoge eisen en verwachtingen van klanten gelden immers net zo goed voor (mobiele) telefonie, internet en televisie. Wat betekent dit voor de CMO?
Zelf keihard werken voor je pr, maar geen idee hebben wat je collega’s aan het doen zijn. Inefficiëntie zit hem […]
De Rabobank nodigt zijn eigen personeel en directie relaties uit voor het ontwikkelen van een creatief concept voor haar positionering. Rabobank zoekt naar ‘communicatie disruptors, oorspronkelijk, onconventioneel en onderscheidend, die een nieuwe lat in de markt willen leggen’.
Hoogleraar Heike Trautmann van de Universiteit Leiden onderzoekt de kenmerken van nepnieuws. Met sociale bots verspreidt ze zelf automatisch nepnieuws. Wel in een beschermde omgeving.
Patiëntgerelateerde informatie uitwisselen via WhatsApp is verre van handig. Toch gebeurt het op grote schaal. Chirurg Joost Bruggeman wil daar met chatapp Siilo verandering in brengen. De Nederlandse markt bijt het spits af.
Mediabureau GroupM heeft een nieuwe CEO, Kelly Clark. Die daarmee terugkeert op het oude nest. Hij was CEO Noord-Amerika van de WPP-dochter van 2012 tot 2015.
Hedendaagse interne communicatie professionals worden geconfronteerd met een hoop nieuwe uitdagingen. Waar vroeger iedereen van 9 tot 5 op kantoor aanwezig was, is dit sinds ‘Het Nieuwe Werken’ niet langer de realiteit. Een groot deel van de werknemers werkt thuis of vanuit een flexplek. Dit biedt natuurlijk vele voordelen, maar hoe zorg je er nu voor dat alle neuzen binnen de organisatie dezelfde kant op blijven staan? In dit blog ga ik dieper in op de trends uit internationaal onderzoek en geef ik handvatten en inspiratie over hoe je ervoor kunt zorgen dat jouw boodschap echt aankomt.
Corporate presentaties kunnen wel wat luchtigheid gebruiken. “Twee woorden en een icoontje per slide, dat moet genoeg zijn,” is de overtuiging van Fiona Passantino (The App Train), senior user experience specialist bij Nationale Nederlanden Investment Partners. Fiona gebruikt Visual Storytelling om financiële producten uit te leggen: zij vertaalt de complexe boodschap naar beelden of korte animaties. Vier vragen aan dit ‘One Woman Visual Storytelling Department’.
Het streamingmodel zoals we dat nu kennen staat onder druk. Dat zegt Matt Locke, de voormalig chef innovatie van de BBC. Hij sprak vanochtend op het Mediapark Jaarcongres in Hilversum.
Op de derde editie van De Beste Social Awards, de prijsuitreiking voor de meest opvallende uitingen op social media, is Netflix uitgeroepen tot het Beste Merk, Meester Bart nam de onderscheiding voor Beste BN’er in ontvangst en 50PLUS fractieleider Henk Krol is bekroond voor zijn felicitatie-berichten aan reeds overleden personen in de categorie Slechtste Bericht.