Sjuul Paradijs (Telegraaf) in storytelling
Oud hoofdredacteur Sjuul Paradijs en voormalig digitaal hoofdredacteur Jan-Kees Emmer van De Telegraaf beginnen een nieuw mediabedrijf met de nadruk op ‘storytelling’.
Oud hoofdredacteur Sjuul Paradijs en voormalig digitaal hoofdredacteur Jan-Kees Emmer van De Telegraaf beginnen een nieuw mediabedrijf met de nadruk op ‘storytelling’.
Judith Nissen maakt de overstap van Dentsu Aegis en iProspect naar Clipit Media Monitoring. De Nijmegenaren zijn bezig hun diensten internationaal breder aan te bieden.
Creators zijn dé nieuwe idolen van jongeren. Ze delen hun videocontent veelal via YouTube, onder de vlag van een van de multi-channel networks. Hoe kies je de juiste MCN voor jouw merk? Wat kost het? En wat levert het op? Workshop zet het voor je op een rij.
Rocket Internet voegt de PR-afdelingen van bijna al zijn bedrijven bij elkaar en bouwt daarmee een nieuwe PR-bureau: RCKT. Dat staat ook open voor opdrachten van derden, partijen van buiten de Rocket-groep.
Blog PR, of ‘blogger relaties’, neemt momenteel een vlucht in ons land. Meer dan 90 procent van de bloggers uit de zogenoemde IPREX Blogbarometer 2014 geeft aan met regelmaat en met uiteenlopende informatie actief te worden benaderd door bedrijven.
PR bedrijf Weber Shandwick, onderdeel van Interpublic, richt een fullservice reclamebureau op Sawmill. Die zal richt breder gaan richten op (digitale) content marketing, in navolging van Edelman en United Talent Agency.
De statistieken spreken boekdelen: er zijn zo langzamerhand meer PR-mensen dan journalisten, dus dan wordt het extra lastig om je nieuwe product of dienst onder de aandacht te brengen. Ook Emerce krijgt dagelijks vele tientallen persverzoeken en persberichten onder ogen en om heel eerlijk te zijn: we zijn niet altijd even onder de indruk. Straight from the horse’s mouth een paar tips van de redactie.
De bezorger van verse maaltijdboxen HelloFresh gaat landelijk op tv adverteren. Daarvoor gaat het samenwerken met Helder Marketing Services.
Unilever heeft MediaLink ingeschakeld om zijn digitale reclameportfolio te herschikken. Media augustus mogen uiteenlopende reclamebedrijven zich presenteren aan de top van het bedrijf.
NLziet, het nieuwe videoplatform van de commerciële en publieke omroepen, duikt met een paar eurocent net onder de prijs van Netflix. Voor 7,95 euro per maand krijgt de consument onbeperkt toegang tot het actuele aanbod van de omroepen. Er kan tot 365 dagen terug worden gekeken, en soms zeven dagen vooruit.
Je website is een conversation starter, aldus Henneke Duistermaat. Ze is een Nederlandse blogger, woonachtig in Engeland, en schreef gastblogs voor het Amerikaanse Copyblogger. Gebruik het woordje ‘je’ vaker, wees empathisch en laat iets van je persoonlijkheid zien. Het zijn tips die ze zelf wekelijks toepast.
Uitgever Ziff Davis heeft de titel AskMen in de Benelux gelanceerd via een licentie aan Media Lizard. Tegelijkertijd is de site ook in een groot aantal andere landen van start gegaan.
Bas Eenhoorn is benoemd tot Nationaal Commissaris Digitale Overheid. Als overheidsbrede regisseur gaat hij een programma opstellen dat wordt uitgevoerd door alle overheden gericht op het ‘leggen van een overheidsbrede infrastructurele basis voor een digitale overheid voor nu en in de toekomst’. De benoeming geldt voor vier jaar.
De Verenigde Scholen J.A. Alberdingk Thijm in Hilversum gaat vanaf augustus 2014 een nieuwe opleiding aanbieden voor de bovenbouw vmbo-kader en beroepsgerichte leerweg: media, vormgeving en ICT. De VSAT-school is geselecteerd voor een pilot door het ministerie van OCW samen met twee andere scholen in Nederland.
De Google-zoekpagina, Gmail en andere diensten lijken onbereikbaar voor gebruikers in China. De reden is het jubileum deze week van het Tiananmenprotest, dat 25 jaar geleden plaatsvond.