More stories

Is Digital Out Of Home marketing het laatste effectieve massamedium?

We zitten in een tijdperk waarbij de effectiviteit van traditionele media afneemt, gebruik van adblockers toeneemt en content de nieuwe heilige graal van online marketing blijkt te zijn. Marketeers worden uitgedaagd om de doelgroep nog beter en specifieker te bereiken. Out Of Home marketing wint aan effectiviteit. Zal Digital Out Of Home marketing door innovatieve hoogstandjes dit jaar definitief doorbreken?

Communicatie

D66: Facebook moet open zijn over informatiemacht

D66-Tweede Kamerlid Kees Verhoeven wil dat Facebook en andere machtige internetbedrijven meer openheid gaan geven over de manier waarop berichten getoond en verwijderd worden.

Communicatie

Social business: de revival van team-apps

Facebook stort zich binnenkort met At Work op de markt voor teamsoftware. Het tekent de enorme veranderingen in deze markt. De traditionele leveranciers van enterprisesoftware lijken omver te worden gelopen door kekke starters als Slack en HipChat.

Communicatie

Consument straft organisaties voor slechte communicatie (infographic)

De Europese consument wordt overspoeld met irrelevante communicatie en junkmail. 84 procent van de Europeanen en 86 procent van de Nederlanders blijkt zelfs bereid actie te ondernemen tegen merken en organisaties die ‘ondermaats communiceren’. De grens van klantloyaliteit komt hierdoor in gevaar, volgens nieuw onderzoek in opdracht van Ricoh.

Customer Loyalty

‘Bericht op Nu.nl heeft 885 euro PR-waarde’

Nu.nl is de meest ‘waardevolle nieuwssite’ van Nederland: een gemiddeld bericht op de site heeft een PR-waarde van 885 euro. Dat blijkt uit onderzoek van social media analystetool Coosto.

Communicatie

Minister Koenders (BZ) doet vragenuurtje op Reddit

Minister Koenders van Buitenlandse Zaken reageert maandagmiddag 8 februari vanaf 15.45 uur op vragen van internetgebruikers op het internationale forum Reddit. Het is de eerste keer dat een Nederlandse minister via een Ask Me Anything vragen beantwoordt.

Communicatie

Ronald van der Aart en Michiel van Schooten beginnen Roger’s Communication

Ronald van der Aart (RepMen, ex-UPC) en Michiel van Schooten (Start Making Sense!, ex-RAPP) zijn een nieuw communicatiebureau begonnen. Roger’s Communication noemt zich een cross-over boutique agency op het snijvlak van advertising, sponsoring en PR. Zowel offline als digitaal, social èn inbound.

Communicatie

Sjuul Paradijs (Telegraaf) in storytelling

Oud hoofdredacteur Sjuul Paradijs en voormalig digitaal hoofdredacteur Jan-Kees Emmer van De Telegraaf beginnen een nieuw mediabedrijf met de nadruk op ‘storytelling’.

Communicatie

Judith Nissen nieuw MT-lid van Clipit

Judith Nissen maakt de overstap van Dentsu Aegis en iProspect naar Clipit Media Monitoring. De Nijmegenaren zijn bezig hun diensten internationaal breder aan te bieden.

Social

Workshop: Aan de slag met MCN’s

Creators zijn dé nieuwe idolen van jongeren. Ze delen hun videocontent veelal via YouTube, onder de vlag van een van de multi-channel networks. Hoe kies je de juiste MCN voor jouw merk? Wat kost het? En wat levert het op? Workshop zet het voor je op een rij.

Dialogue Marketing

Rocket Internet begint eigen PR-bureau

Rocket Internet voegt de PR-afdelingen van bijna al zijn bedrijven bij elkaar en bouwt daarmee een nieuwe PR-bureau: RCKT. Dat staat ook open voor opdrachten van derden, partijen van buiten de Rocket-groep.

Communicatie

Blog PR begint serieus te worden

Blog PR, of ‘blogger relaties’, neemt momenteel een vlucht in ons land. Meer dan 90 procent van de bloggers uit de zogenoemde IPREX Blogbarometer 2014 geeft aan met regelmaat en met uiteenlopende informatie actief te worden benaderd door bedrijven.

Communicatie

PR kantoor Weber Shandwick in contentmarketing

PR bedrijf Weber Shandwick, onderdeel van Interpublic, richt een fullservice reclamebureau op Sawmill. Die zal richt breder gaan richten op (digitale) content marketing, in navolging van Edelman en United Talent Agency.

Communicatie

Hoe bespeel je de media?

De statistieken spreken boekdelen: er zijn zo langzamerhand meer PR-mensen dan journalisten, dus dan wordt het extra lastig om je nieuwe product of dienst onder de aandacht te brengen. Ook Emerce krijgt dagelijks vele tientallen persverzoeken en persberichten onder ogen en om heel eerlijk te zijn: we zijn niet altijd even onder de indruk. Straight from the horse’s mouth een paar tips van de redactie.

Communicatie

HelloFresh komt met tv-commercials

De bezorger van verse maaltijdboxen HelloFresh gaat landelijk op tv adverteren. Daarvoor gaat het samenwerken met Helder Marketing Services.

Communicatie