‘Huidige model streaming staat onder druk’
Het streamingmodel zoals we dat nu kennen staat onder druk. Dat zegt Matt Locke, de voormalig chef innovatie van de BBC. Hij sprak vanochtend op het Mediapark Jaarcongres in Hilversum.
Het streamingmodel zoals we dat nu kennen staat onder druk. Dat zegt Matt Locke, de voormalig chef innovatie van de BBC. Hij sprak vanochtend op het Mediapark Jaarcongres in Hilversum.
Op de derde editie van De Beste Social Awards, de prijsuitreiking voor de meest opvallende uitingen op social media, is Netflix uitgeroepen tot het Beste Merk, Meester Bart nam de onderscheiding voor Beste BN’er in ontvangst en 50PLUS fractieleider Henk Krol is bekroond voor zijn felicitatie-berichten aan reeds overleden personen in de categorie Slechtste Bericht.
We zitten in een tijdperk waarbij de effectiviteit van traditionele media afneemt, gebruik van adblockers toeneemt en content de nieuwe heilige graal van online marketing blijkt te zijn. Marketeers worden uitgedaagd om de doelgroep nog beter en specifieker te bereiken. Out Of Home marketing wint aan effectiviteit. Zal Digital Out Of Home marketing door innovatieve hoogstandjes dit jaar definitief doorbreken?
D66-Tweede Kamerlid Kees Verhoeven wil dat Facebook en andere machtige internetbedrijven meer openheid gaan geven over de manier waarop berichten getoond en verwijderd worden.
Facebook stort zich binnenkort met At Work op de markt voor teamsoftware. Het tekent de enorme veranderingen in deze markt. De traditionele leveranciers van enterprisesoftware lijken omver te worden gelopen door kekke starters als Slack en HipChat.
De Europese consument wordt overspoeld met irrelevante communicatie en junkmail. 84 procent van de Europeanen en 86 procent van de Nederlanders blijkt zelfs bereid actie te ondernemen tegen merken en organisaties die ‘ondermaats communiceren’. De grens van klantloyaliteit komt hierdoor in gevaar, volgens nieuw onderzoek in opdracht van Ricoh.
Nu.nl is de meest ‘waardevolle nieuwssite’ van Nederland: een gemiddeld bericht op de site heeft een PR-waarde van 885 euro. Dat blijkt uit onderzoek van social media analystetool Coosto.
Minister Koenders van Buitenlandse Zaken reageert maandagmiddag 8 februari vanaf 15.45 uur op vragen van internetgebruikers op het internationale forum Reddit. Het is de eerste keer dat een Nederlandse minister via een Ask Me Anything vragen beantwoordt.
Ronald van der Aart (RepMen, ex-UPC) en Michiel van Schooten (Start Making Sense!, ex-RAPP) zijn een nieuw communicatiebureau begonnen. Roger’s Communication noemt zich een cross-over boutique agency op het snijvlak van advertising, sponsoring en PR. Zowel offline als digitaal, social èn inbound.
Oud hoofdredacteur Sjuul Paradijs en voormalig digitaal hoofdredacteur Jan-Kees Emmer van De Telegraaf beginnen een nieuw mediabedrijf met de nadruk op ‘storytelling’.
Judith Nissen maakt de overstap van Dentsu Aegis en iProspect naar Clipit Media Monitoring. De Nijmegenaren zijn bezig hun diensten internationaal breder aan te bieden.
Creators zijn dé nieuwe idolen van jongeren. Ze delen hun videocontent veelal via YouTube, onder de vlag van een van de multi-channel networks. Hoe kies je de juiste MCN voor jouw merk? Wat kost het? En wat levert het op? Workshop zet het voor je op een rij.
Rocket Internet voegt de PR-afdelingen van bijna al zijn bedrijven bij elkaar en bouwt daarmee een nieuwe PR-bureau: RCKT. Dat staat ook open voor opdrachten van derden, partijen van buiten de Rocket-groep.
Blog PR, of ‘blogger relaties’, neemt momenteel een vlucht in ons land. Meer dan 90 procent van de bloggers uit de zogenoemde IPREX Blogbarometer 2014 geeft aan met regelmaat en met uiteenlopende informatie actief te worden benaderd door bedrijven.
PR bedrijf Weber Shandwick, onderdeel van Interpublic, richt een fullservice reclamebureau op Sawmill. Die zal richt breder gaan richten op (digitale) content marketing, in navolging van Edelman en United Talent Agency.