Hunkemöller lanceert eerste podcast
Hunkemöller is zijn eerste podcast begonnen. De podcast serie Love Letters from Hunkemöller wordt vandaag gelanceerd op International Women’s Day met topmodel Danielle van Grondelle.
Hunkemöller is zijn eerste podcast begonnen. De podcast serie Love Letters from Hunkemöller wordt vandaag gelanceerd op International Women’s Day met topmodel Danielle van Grondelle.
Een infographic over infographics. Want die kunnen ook heel goed ingezet worden voor de werving van klanten. Visuele content doet het qua conversie sowieso beter, al moet je je infographic nog wel onder de aandacht brengen. Samensteller Spiralytics heeft er ook een white paper over geschreven.
Een belangrijk onderdeel van het selectieproces van een Digital Asset Management (DAM) systeem is het ontwikkelen van een request for proposal (RFP). Maar hoe je dit? En welke onderdelen moet dit document bevatten? Om je op weg te helpen heeft Bynder een RFP-template ontwikkeld. Deze gids neemt je stap-voor-stap mee in het samenstellen van je RFP voor het selecteren van een DAM-systeem.
Hoewel de term UX copywriting nog relatief nieuw is, bestaat het concept al sinds de allereerste menu- en navigatieknoppen. Van ruw en ongepolijst in zijn oertijd, is UX copywriting geëvolueerd tot een dynamisch en genuanceerd creatief hulpmiddel. Een hulpmiddel dat bovendien een essentieel onderdeel vormt van en een drijvende kracht kan zijn in het succes of falen van een website, app of product.
Een Digital Asset Management (DAM) systeem zorgt ervoor dat jij en je marketingteam efficiënter en productiever kunnen werken. Maar hoe overtuig je het management voor het updaten of vervangen van je huidige digital asset management oplossing? Deze whitepaper biedt handvatten voor het maken van de businesscase voor DAM.
Leads zijn de basis voor elk bedrijf om te groeien, maar content wordt vaak vergeten of overgeslagen. Wanneer je echter de volgende stap wilt maken met leadgeneratie is het essentieel om contentmarketing in te zetten.
Een goede contentmarketingstrategie start en eindigt bij de doelgroep. Het contentmarketingdoel is leidend. Dat is de belangrijkste boodschap in de totale contentmarketingaanpak.
Van het Europees Parlement moeten bedrijven als Netflix en Amazon Prime over twee jaar ten minste dertig procent van hun aanbod in Europa uit ‘lokaal’ product laten bestaan.
Als professionele contentmarketingstrateeg of -manager ben je al een tijdje bezig vanuit je contentmarketingstrategie met productie, distributie, rapportage en optimalisatie. Je hebt research gedaan en hebt licenties op systemen om met meerdere mensen content te delen en te ontwikkelen. Maar kun je in één overzicht aan de rest van de organisatie laten zien wat je doet voor jouw merk? Heb je de juiste structuur aangebracht zodat het makkelijk wordt om iedereen mee te nemen in jouw verhaal? Het Content Marketing Strategy-model helpt je hiermee.
Klinkt goed hè, deze titel? En wekt duidelijk nieuwsgierigheid op, want je leest al verder. Maar wat verstaan we onder impactvolle customer-journey content? En over welke customer journey hebben we het eigenlijk? Alles dient gedefinieerd te worden. Definities: een cruciale stap binnen contentmarketingstrategie. Want contentmarketing is een stappenplan.
Als je jezelf ooit vragen hebt gesteld zoals, hoe lang moet mijn copy zijn, of wat moet mijn kop zeggen of hoe structureer ik al deze dingen? Dan ken je de frustratie die hoort bij het schrijven van converterende copy. En als je ooit het gevoel hebt gehad vast te zitten, zijn er waarschijnlijk veel dingen die je eerder hebt geprobeerd. Je zei “Ik ga Googlen naar copywriting-formules” en “Oh, ik ga een paar sjablonen downloaden” of “Ik ga hier gewoon even zitten huilen.” Het is heel makkelijk om al deze dingen te doen en nog steeds het gevoel te hebben dat absoluut geen idee hebt waar je moet beginnen. En je bent niet de enige.
Het wordt tijd dat ondernemers en marketeers afscheid nemen van het fenomeen SEO teksten. Want een SEO tekst bestaat niet, zo simpel is het. In dit artikel leg ik je uit waarom dit niet bestaat en wellicht belangrijker: ik geef je een pragmatisch stappenplan om SEO in combinatie met tekst schrijven wel goed te doen!
Het schrijven van online teksten is een van de beste manieren om je website te promoten. Maar hoe spreek je de beoogde doelgroep aan, voeg je relevante zoekwoorden toe en optimaliseer je jouw content? Deze allesomvattende Checklist Contentmarketing 2018 helpt je op weg.
Voor het geval je door de bomen het bos niet meer ziet, is deze allesomvattende checklist voor contentmarketing samengesteld. We publiceerden de eerste checklist al in 2017. Deze blogpost hebben we uitgebreid en geüpdatet. Zo ben je er zeker van dat jouw content ook in 2018 geoptimaliseerd en wel op het internet belandt.
De contentmarketingtrends voor 2019 laten zien dat veel (‘luie’) tactieken uit het verleden niet meer werken. Maar welke aanpak werkt er anno 2019 dan nog wel? Ik vroeg het aan 13 content marketing experts uit heel Nederland en zij kwamen met maar liefst 34 content-marketing trends voor 2019 waarmee jij je voordeel kunt doen.
Gemiddeld ziet een Nederlandse consument zo’n 377 merkuiting per dag, waarvan er slecht zeven blijven hangen in de zogenaamde ‘consideration set’. Voor merken en organisaties is het dan ook de uitdaging om een plek te veroveren in deze set. Maar hoe doe je dit? En is customer journey optimalisatie volgens de Design Thinking methode de oplossing?