More stories

De drie belangrijkste bouwstenen van een sterke merkidentiteit

Succesvol global brandmanagement is het vinden van de balans tussen de nationale en internationale merkenstrategie. Hoe zorg je dat je hele organisatie de merkidentiteit consistent, consequent en constant doorvoert? Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het bouwen van een sterk corporate merk.

Communicatie

Hoe verbind je e-commerce met content?

Forrester stelt dat maar liefst 95 procent van de bedrijven die online producten of diensten verkopen, hun content- en commerce-strategie op elkaar hebben afgestemd of daar mee bezig zijn. Wat zijn de technologische implicaties?

CMS

Emerce Fashion: Ready, set, Insta Stories!

Maak jij al stories? Deze mobiele, beeldvullende en visuele verhalen zijn de laatste tijd sterk in trek. Millennials verkiezen stories zelfs boven de traditionele, blijvende content van Instagram. Ook websites stappen over naar dit format en niet zomaar: Stories zijn ideaal voor behind the scenes shots en bovendien hét perfecte middel om jezelf of je merk op een menselijke manier te presenteren. Ready, set, Insta Stories! Kirsten Jassies vertelt er meer over op Emerce Fashion.

Contentmarketing

Transavia kiest voor TradeTracker

Transavia doet de affiliatie marketing sinds 1 juni jl. niet langer in-house. In plaats daarvan gaat de luchtvaartmaatschappij werken met het open managed platform van TradeTracker, dat is gekozen na een uitgebreid pitch-traject.

Contentmarketing

Wayne Parker Kent lanceert wielerplatform voor Sunweb

Sunweb lanceert deze week het wielerplatform The Prologue. De volledige ontwikkeling van het nieuwe mediamerk is gedaan door Wayne Parker Kent. Dit maakte Wayne Parker Kent en de CCO van Sunweb Group Tim van den Bergh deze week bekend in de podcast The Brief.

Contentmarketing

Wat zijn Google Posts en hoe zet je ze in?

Ondanks dat het al sinds juni 2017 mogelijk is voor bedrijven om gebruik te maken van Google Posts, zijn er maar weinig ondernemers die het daadwerkelijk doen. Sterker nog, vrijwel niemand heeft er zelfs maar iets over gehoord of gelezen. In dit artikel zal ik daarom ingaan op de mogelijkheden van Google Posts, hoe je ze kunt aanmaken en waarom dat de moeite waard kan zijn.

Contentmarketing

Google Posts groeit: heeft publiceren tussen de zoekresultaten al zin?

Google Posts wordt langzaamaan uitgebreid. Nieuwste toevoeging: een functie om video’s te plaatsen. Erg veel aandacht krijgt de functie om direct op de zoekresultatenpagina te publiceren nog niet. Toch verwacht een enkeling dat Posts belangrijk wordt voor het publiceren van content. Wat zijn de ervaringen?

Search

Commerce in content, logisch toch?

Verscheidene publishers worstelen nog altijd met hoe zij hun content te gelde kunnen maken. Ze zijn goed in het inspireren en informeren van de lezer, kijker of luisteraar maar zijn minder bezig met het omzetten hiervan naar een aankoop. De oplossing? Commerce in content-integratie – en wel op zo’n manier dat het een aanvulling op het businessmodel is, geen aanval.  

Contentmarketing

Betalen voor nieuwsbrief: Revue lanceert nieuwe functie

E-maildienst Revue lanceerde onlangs een functie voor betaalde nieuwsbrieven. Anders dan gebruikelijk betaalt de ontvanger in zo’n geval een periodiek bedrag aan de maker van de e-mailberichten. De stap, waar oprichter Martijn de Kuijper vorig jaar al naar hintte, sluit naadloos aan bij de trend van contentcuratie.

E-mailmarketing

Influencer marketing balanceert tussen algoritme en creatieve vrijheid

Er is een constante ophef over de algoritmes van bekende socialmediakanalen als Instagram en Facebook en over de creatieve vrijheid van influencers. Facebook maakt het sinds begin januari moeilijker voor bedrijven om gezien te worden. Hoe garandeer je het succes van je influencer campagnes en hoe maak je de juiste selectie tussen het grote aantal influencers? 

Influencer marketing

Commerce in content, logisch toch?

In deze podcast ‘Commerce in content, logisch toch?’ gaat Krijn Schuurman in gesprek met Sophie Lamkin (Lindanieuws) en Aart Wallet (Biano). Hoe loopt de route van commerceplatform naar contentproducent? En wat verwachten of accepteren je lezers als je startpunt nieuwscontent is? De continue uitdaging is dat content gericht op bereik niet per sé hetzelfde is als content gericht op conversie.

Affiliate marketing

Het selecteren van een Digital Asset Management systeem

Een Digital Asset Management (DAM) systeem is het fundament van je IT-infrastructuur. Deze whitepaper beschrijft de tien belangrijkste selectiecriteria. Na het lezen van deze whitepaper ben je in staat om tot een weloverwogen keuze te komen bij het selecteren van een nieuw DAM systeem voor de komende vier tot vijf jaar.

Contentmarketing

Affiliate marketing: wat kun je ermee?

Affiliate marketing is volwassen geworden en kan niet langer worden weggezet als een pusherige manier om klanten tot conversie te brengen, een ‘cowboykanaal’. Dit zijn de belangrijkste trends waar je als merk en webshop je voordeel mee kunt doen.

Affiliate marketing

Nespresso-campagne: visueel zeer indrukwekkend

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een bijzonder crossmediale brandingcampagne van Nespresso.

Customer Engagement

Zo verwerk je ephemeral content in de marketingstrategie

ephemeral content, content met een korte levensduur, zorgt voor een hogere fear of missing out (FOMO). Dat biedt zowel kansen als bedreigingen; op deze manier zet je deze nieuwe content in voor je marketing.

Social