More stories

Google Posts komt met call to action voor telefonisch contact en review

Google geeft bedrijven extra opties om zogeheten call-to-actions op te nemen tussen de zoekresultaten. Gebruikers van Posts – de functie om er statusupdates en content te publiceren – kunnen zoekende consumenten activeren te bellen en naderhand een review achter te laten over het bedrijf of de geleverde service.

Search

Tien voordelen van een Digital Asset Management (DAM) systeem in retail

De consument is veeleisend, ook als het gaat om productinformatie. Het is niet meer genoeg om een tekst met specificaties te maken en foto’s te laten zien van de verpakking en het tonen van het product. De consument wil het product beleven via video’s, virtual reality en via 3D-modellen. Maar hoe behoudt je het overzicht? Met een Digital Asset Management (DAM) systeem.

Contentmarketing

Personalisatie: de basics leveren al veel op

Voor organisaties die commerce en content op elkaar willen laten aansluiten, is personalisatie een van de grootste uitdagingen. Je wilt dat je content is afgestemd op de leeftijd, locatie en voorkeuren van de bezoeker, liefst realtime. Van always-on naar always-relevant. Maar hoe doe je dat als er geen Amazon op de gevel staat?

Contentmarketing

Zo bereik je millennials met user-generated content

Iedereen die geboren is tussen 1980 en 2000, is een millennial. Geen enkele andere generatie is zo groot en koopt zo veel als ‘generatie Y’. Hoe komt dat?

Customer Loyalty

‘Geen grootschalige lekken Drupal’

De Stichting Drupal noemt berichten in de media dat een groot aantal Drupal websites nog steeds gevoelig is voor de recente beveiligingslekken overdreven.

Security

De juiste aanpak voor het integreren van commerce in content

Het succes van e-commerce bedrijven wordt vandaag de dag bepaald door de mate waarin zij in staat zijn om commerce in content te integreren. Wellicht één van de meest gestelde vragen is: hoe integreer je commerce in content? Deze whitepaper heeft een praktische insteek en beschrijft drie benaderingen voor het integreren van commerce in content.

Contentmarketing

Het MVM-model: beter sturen op affiliate verkeer

De belangrijkste opdracht van elke affiliate website is het genereren van omzet uit het verkeer. Maar hoe bepaal je als publisher of je goed bezig bent en of het interessant is om meer verkeer te sturen? Het Market Value Multiplier-model kan hierbij een goede hulp zijn.

Contentmarketing

Eurail: content overtuigt de reiziger om te boeken

Een community op Facebook voor en door reizigers, Snapchat en heel veel content – treinpassenverkoper Eurail.com is altijd op zoek […]

Customer Engagement

De drie belangrijkste bouwstenen van een sterke merkidentiteit

Succesvol global brandmanagement is het vinden van de balans tussen de nationale en internationale merkenstrategie. Hoe zorg je dat je hele organisatie de merkidentiteit consistent, consequent en constant doorvoert? Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het bouwen van een sterk corporate merk.

Communicatie

Hoe verbind je e-commerce met content?

Forrester stelt dat maar liefst 95 procent van de bedrijven die online producten of diensten verkopen, hun content- en commerce-strategie op elkaar hebben afgestemd of daar mee bezig zijn. Wat zijn de technologische implicaties?

CMS

Emerce Fashion: Ready, set, Insta Stories!

Maak jij al stories? Deze mobiele, beeldvullende en visuele verhalen zijn de laatste tijd sterk in trek. Millennials verkiezen stories zelfs boven de traditionele, blijvende content van Instagram. Ook websites stappen over naar dit format en niet zomaar: Stories zijn ideaal voor behind the scenes shots en bovendien hét perfecte middel om jezelf of je merk op een menselijke manier te presenteren. Ready, set, Insta Stories! Kirsten Jassies vertelt er meer over op Emerce Fashion.

Contentmarketing

Transavia kiest voor TradeTracker

Transavia doet de affiliatie marketing sinds 1 juni jl. niet langer in-house. In plaats daarvan gaat de luchtvaartmaatschappij werken met het open managed platform van TradeTracker, dat is gekozen na een uitgebreid pitch-traject.

Contentmarketing

Wayne Parker Kent lanceert wielerplatform voor Sunweb

Sunweb lanceert deze week het wielerplatform The Prologue. De volledige ontwikkeling van het nieuwe mediamerk is gedaan door Wayne Parker Kent. Dit maakte Wayne Parker Kent en de CCO van Sunweb Group Tim van den Bergh deze week bekend in de podcast The Brief.

Contentmarketing

Wat zijn Google Posts en hoe zet je ze in?

Ondanks dat het al sinds juni 2017 mogelijk is voor bedrijven om gebruik te maken van Google Posts, zijn er maar weinig ondernemers die het daadwerkelijk doen. Sterker nog, vrijwel niemand heeft er zelfs maar iets over gehoord of gelezen. In dit artikel zal ik daarom ingaan op de mogelijkheden van Google Posts, hoe je ze kunt aanmaken en waarom dat de moeite waard kan zijn.

Contentmarketing

Google Posts groeit: heeft publiceren tussen de zoekresultaten al zin?

Google Posts wordt langzaamaan uitgebreid. Nieuwste toevoeging: een functie om video’s te plaatsen. Erg veel aandacht krijgt de functie om direct op de zoekresultatenpagina te publiceren nog niet. Toch verwacht een enkeling dat Posts belangrijk wordt voor het publiceren van content. Wat zijn de ervaringen?

Search