More stories

Wayne Parker Kent opent Duits kantoor

Het Nederlandse creatieve bureau Wayne Parker Kent heeft een kantoor geopend in Düsseldorf. Van daar uit worden internatinale campagnes ontwikkeld voor bedrijven als Henkel, Mollie en Samsung.

Marketing

25 lessen over het selecteren van moderne technologie en services

Het kopen van marketingtechnologie kan een verwarrend proces zijn waarbij je moet jongleren met marketing, technologie en menselijke zorgen. Ook moet je navigeren door een landschap technologieleveranciers en serviceproviders. In deze whitepaper deelt Deane Barker zijn vijfentwintig lessen over het selecteren van de juiste technologieën en services. Hij deelt zijn successen, mislukkingen en soms cynische perspectieven. Je krijgt antwoord op de belangrijkste vragen

B2B Digital

Contentmarketing na de crisis: drie gevolgen

Digitalisering nam een enorme vlucht tijdens de lockdown. E-commerce kreeg een blijvende boost en veel bedrijven deden in enkele maanden waar ze normaliter jaren over deden: hun hele handel online brengen. Wat betekent dat allemaal voor contentmarketing?

Contentmarketing

Born05 Group koopt PR-bureau Glasnost

Met de overname van PR-bureau Glasnost en diens dochterlabel Fitzgerald geeft Born05 Group verder gestalte aan zijn plan om te groeien tot een multidisciplinaire bureaugroep.

Communicatie

Twaalf handige Chrome extensies voor content marketeers

Grote kans dat jij als content marketeer met Google Chrome werkt. In de Chrome webstore zijn enorm veel extensies te vinden.

Contentmarketing

Influencer marketing wel of niet? De drie belangrijkste overwegingen

Als digital marketeer, marketing manager of eigenaar wil je resultaten zien van je media inzet. Brand, traffic en sales resultaten.

Contentmarketing

Dit zijn de 37 beste schrijftools volgens de experts

Ik vroeg 9 ervaren tekstschrijvers uit de CopyRobin stal naar hun favoriete schrijftools, ervaringen en tips. Samen met mij delen zij hun tips en tools op het gebied van research en inspiratie, spelling en grammatica, leesbaarheid en SEO.

Contentmarketing

Waarom hebben we juist in deze tijd verhalen nodig?

 Juist in deze tijd van verandering zijn verhalen daarom belangrijker dan ooit. Ze zorgen voor sociale cohesie en zijn er om elkaar te vermaken en te begrijpen.

Contentmarketing

Episerver betaalt honderden miljoenen voor Optimizely

“De grootste transformatie van ons bedrijf”, zegt directeur Alex Atzberger van Episerver over wat Optimizely voor zijn bedrijf gaat betekenen.

Venture

Geen nieuws? Deze zes vormen van content vinden journalisten wel relevant

Veel organisaties willen PR inzetten, omdat ze willen uitgroeien tot een autoriteit in hun markt. Vaak lopen ze tegen het volgende probleem aan: er zou niet genoeg nieuwswaardige content in huis zijn. Geen probleen: deze zes vormen van content vinden journalisten relevant – en zorgen ervoor dat jouw organisatie bekender wordt via PR.

Marketing

Tien top SEO-tools voor elke copywriter

Copywriters en bloggers moeten er voor zorgen dat hun geschreven werk prettig leest en grammaticaal correct is. Daarnaast moet de content ook voldoen aan zoekmachine-optimalisatie (SEO) richtlijnen.

Contentmarketing

B2B Trendrapport: focus vrij abrupt naar een bijna volledige online klantbeleving

Veel B2B-marketeers proberen via gratis content hun kennisniveau hoog te houden, maar dat leidt er niet toe dat de noodzakelijke digitale vaardigheden goed zijn ontwikkeld. Verder vraagt de huidige tijd dat B2B-marketeers ook analytisch sterk zijn, veel kennis hebben van hun eigen organisatie en dat ze vaak het oliemannetje tussen de afdelingen zijn. Maar volgens het vandaag verschenen B2B Marketing Trendrapport 2020 maakt de coronacrisis het alleen maar lastiger om alle benodigde skills te ontwikkelen.

Contentmarketing

Hoe weet je of je organisatie klaar is voor Employee Advocacy?

Contentmarketing is een inmiddels niet meer weg te denken manier om vanuit de pullgedachte prospects te verleiden om in contact te komen met je merk.

Contentmarketing

Benchmark: De belangrijkste marketingtactieken in e-commerce

Het jaarlijkse trendrapport van dotdigital kijkt naar de tactieken die e-commerce merken zouden moeten toepassen om belangrijke marketinguitdagingen het hoofd te bieden. Verspreid over drie continenten en twaalf landen, hebben zij honderd merken gescoord op basis van criteria variërend van best practices voor e-mail tot omnichannel-acceptatie en gebruikerservaring. Elk merk werd willekeurig geselecteerd en objectief gescoord, afhankelijk van hun toepassing van deze tactieken.

Contentmarketing

Janneke Plaisier (LessonUp): ‘Lessen maken, delen en vinden’

De Nederlandse leraar geeft wekelijks aan meer klassen les dan docenten in de ons omringende landen. Naast voor de klas staan vormen ouders een steeds grotere druk. “Daarnaast moet je ook nog leerlingen motiveren en inspireren. Dat laatste valt vaak buiten de boot en juist daarom was je ooit leraar geworden”, aldus Janneke Plaisier, medeoprichter van LessonUp. Het platform probeert leraren de helpende hand te bieden bij het maken, delen en vinden van lessen.

Contentmarketing