Flixbus gaat naar Amerika
FlixBus is van start gegaan met een aantal routes vanuit Los Angeles. Volgens de Duitse busvervoerder zijn ook Amerikaanse jongeren rijp voor ‘het heruitvinden van het busproduct’.
FlixBus is van start gegaan met een aantal routes vanuit Los Angeles. Volgens de Duitse busvervoerder zijn ook Amerikaanse jongeren rijp voor ‘het heruitvinden van het busproduct’.
Voor ons is het vergelijken van verzekeringen een heel gewoon concept, maar in Zuidoost-Azië lag die markt nog wijd open. GoBear, een joint-venture van Aegon en Walvis Participaties, sprong vier jaar geleden in dat gat. Met succes: dit jaar zullen meer dan 30 miljoen consumenten uit zeven landen gebruikmaken van de ‘personal finance’ metazoekmachine.
We hebben al veel gelezen over retailers die de sterke concurrentie voelen van 100% online spelers. Waarom kiezen de grootste online retailers dan nu een andere koers?
KPN, WeChat en NBTC Holland Marketing hebben het ‘WeChat Go Europe’-programma gelanceerd die Chinese bezoekers moet inspireren, informeren en begeleiden tijdens hun reis door Nederland. Doel is om niet alleen Amsterdam maar ook andere highlights onder de aandacht te brengen.
Bloemenbezorger bloomon trekt verder Europa in. Na het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Denemarken en België wordt ook Frankrijk aan het bezorggebied toegevoegd.
Nederlandse consumenten hebben voor 817 miljoen euro gekocht via buitenlandse webwinkels in 2017. Dat is een forse groei ten opzichte van vorig jaar, toen het nog om 637 miljoen ging. Meest opmerkelijk: China is voor Nederland veruit de grootste cross-bordermarkt; 30 procent van alle crossborderbestedingen wordt uitgegeven via Chinese webwinkels.
Flinders stopt met de verkoop van zijn producten in China. Aan Retailnews laat directeur Geert-Jan Smits weten dat de aanwezigheid op Tmall Global, het e-commerceplatform van Alibaba, ‘te veel tijd kost en te weinig oplevert’.
Toen Jeroen Boeve tijdens zijn studie enkele producten verkocht via Marktplaats en eBay om wat bij te verdienen, had hij nooit gedacht dat dit het startsein zou zijn van drie goedlopende webwinkels. Om het toenemende aantal orders te kunnen bijbenen moest Specishops, het overkoepelende bedrijf, de afgelopen jaren zelfs drie keer verhuizen. “Ook dit jaar verwachten we weer met zo’n 30 procent te groeien.”
Kledingconcern C&A wil in Europees e-commerce een rol van betekenis gaan spelen en rolt zijn webwinkel uit naar elf nieuwe landen, ook gebieden waar het geen fysieke winkels heeft.
De luxe online meubelwinkel Made.com uit Engeland heeft 45 miljoen euro venturecapital opgehaald om de geplande Europese groei te financieren.
De internationale banensite Techloop.io voor ontwikkelaars opent kantoor in Amsterdam en betreedt daarmee de Nederlandse markt. Het bedrijf betreedt later dit jaar andere Europese markten.
Digital agency AdBirds uit Amsterdam gaat het grote Zuid-Amerikaanse e-commerceplatform Linio helpen om meer uit zijn online marketingbudget te halen.
Dochterbedrijf Monoprix van het Franse concern Casino Groupe voert exclusieve onderhandelingen voor de overname van de Europees werkende online schoenwinkel Sarenzo. De onderhandelingen zijn bijna rond.
Vanaf 15 maart breidt Save a Train na Italië uit met boekingen voor Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Zweden, België en Frankrijk. De Israëlische startup heeft een Europees kantoor in Nederland en wil van hieruit Europa veroveren.
JD.com, de belangrijkste rivaal van Alibaba, betreedt de Europese markt. Als eerste wordt een webwinkel in Frankrijk geopend.