More stories

Premium

AO.com: 55 procent groei in Nederland en Duitsland

De in Engeland populaire online elektronicawinkel AO.com groeit ook in Nederland en Duitsland met dubbele cijfers, 55 procent tot 131 miljoen euro.

E-commerce

E-commerce: belangrijkste uitdagingen bij internationale expansie

Of het nu een buurland is of helemaal aan de andere kant van de wereld, in het huidige technologietijdperk lijken buitenlandse avonturen geen grenzen te kennen. Maar is dat ook zo? In deze podcast over vol uitdagingen, kansen en do’s en don’ts over internationale expansie, gaat Krijn Schuurman in gesprek met Domingo Karsten (Saleduck) en met Thomas Borsboom (Mobiel.nl en The Dutch Selection). Wat dreef hen over de grens en wat komt er kijken bij hun internationale avontuur?

Affiliate marketing

DHL Parcel sluit pact met POST Luxembourg

De postbedrijven uit Duitsland en Luxemburg sluiten de netwerken op elkaar aan voor betere en snellere afhandelen van pakketvervoer.

Logistics

Zalando naar Ierland en Tsjechië

Zalando opent komende zomer twee nieuwe winkels, in Ierland en Tsjechië, en in een aantal van zijn winkels meertaligheid ondersteunen.

Duitsland

Luik wordt grote Europese logistieke hub Alibaba

Alibaba investeert komende jaren een kleine vijftien miljard euro om zijn logistieke netwerk nationaal en internationaal uit te breiden en technologisch te professionaliseren. Luik wordt het Europese eindpunt.

Logistics

Nieuwe Europese verordening voor grensoverschrijdend pakketvervoer

De Europese Commissie wil dat het voor consumenten makkelijker wordt om online producten in andere Europese landen te kopen. Daarom is er een verordening vastgesteld om de tarieven van grensoverschrijdend pakketvervoer transparanter te maken voor consumenten en bedrijven. Deze verordening is deze week in werking getreden.

Cross Border

1,5 miljard euro uitgegeven bij Europese webwinkels

Nederlandse consumenten hebben in het vierde kwartaal van 2017 voor ongeveer 400 miljoen euro uitgegeven aan producten bij buitenlandse webwinkels gevestigd binnen de Europese Unie. Voor heel 2017 gaat het om een bedrag van 1,5 miljard euro. Dit meldt het CBS op basis van lopend onderzoek.

Cross Border

Flixbus gaat naar Amerika

FlixBus is van start gegaan met een aantal routes vanuit Los Angeles. Volgens de Duitse busvervoerder zijn ook Amerikaanse jongeren rijp voor ‘het heruitvinden van het busproduct’.

Cross Border

GoBear: vriendelijke beer helpt met personal finance

Voor ons is het vergelijken van verzekeringen een heel gewoon concept, maar in Zuidoost-Azië lag die markt nog wijd open. GoBear, een joint-venture van Aegon en Walvis Participaties, sprong vier jaar geleden in dat gat. Met succes: dit jaar zullen meer dan 30 miljoen consumenten uit zeven landen gebruikmaken van de ‘personal finance’ metazoekmachine. 

Cross Border

Waarom gaan online commercebedrijven tóch offline?

We hebben al veel gelezen over retailers die de sterke concurrentie voelen van 100% online spelers. Waarom kiezen de grootste online retailers dan nu een andere koers?

Disruptie

NBTC wil meer spreiding Chinese bezoekers via WeChat

KPN, WeChat en NBTC Holland Marketing hebben het ‘WeChat Go Europe’-programma gelanceerd die Chinese bezoekers moet inspireren, informeren en begeleiden tijdens hun reis door Nederland. Doel is om niet alleen Amsterdam maar ook andere highlights onder de aandacht te brengen.

Cross Border

bloomon bezorgt nu ook in Frankrijk

Bloemenbezorger bloomon trekt verder Europa in. Na het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Denemarken en België wordt ook Frankrijk aan het bezorggebied toegevoegd.

Cross Border

China blijft grootste crossbordermarkt in Nederland

Nederlandse consumenten hebben voor 817 miljoen euro gekocht via buitenlandse webwinkels in 2017. Dat is een forse groei ten opzichte van vorig jaar, toen het nog om 637 miljoen ging. Meest opmerkelijk: China is voor Nederland veruit de grootste cross-bordermarkt; 30 procent van alle crossborderbestedingen wordt uitgegeven via Chinese webwinkels.

E-commerce

Flinders stopt met verkoop aan China

Flinders stopt met de verkoop van zijn producten in China. Aan Retailnews laat directeur Geert-Jan Smits weten dat de aanwezigheid op Tmall Global, het e-commerceplatform van Alibaba, ‘te veel tijd kost en te weinig oplevert’.

Cross Border

Specishops start pilot in Duitsland via Amazon

Toen Jeroen Boeve tijdens zijn studie enkele producten verkocht via Marktplaats en eBay om wat bij te verdienen, had hij nooit gedacht dat dit het startsein zou zijn van drie goedlopende webwinkels. Om het toenemende aantal orders te kunnen bijbenen moest Specishops, het overkoepelende bedrijf, de afgelopen jaren zelfs drie keer verhuizen. “Ook dit jaar verwachten we weer met zo’n 30 procent te groeien.”

Cross Border