More stories

Meertalig zakendoen: welke vertaalopties heb je?

Het maakt niet uit of ze een talenknobbel hebben of niet, klanten en prospects verwachten in hun eigen taal aangesproken te worden door bedrijven. Het is efficiënter, klanten staan meer voor je open en je producten en diensten zijn gemakkelijker uit te leggen.

Cross Border

Waarom bestaat er nog geen mondiaal B2C-reismerk?

De online reismarkt wordt gekenmerkt door een gapend gat: een mondiaal B2C-merk ontbreekt. Zeker, machtige merken als Expedia en Priceline domineren het nieuws maar zij zijn niet écht mondiaal. Om ‘global’ te zijn moet een merk het merendeel van de consumenten wereldwijd kunnen bereiken. En de genoemde grote spelers missen een belangrijk puzzelstuk: China.

Cross Border

Europese webwinkels niet goed op de hoogte van regels

Het groeiend aantal webwinkelbedrijven dat over de grens handelt, stuit daar op Europeanen die steeds beter op de hoogte zijn van hun rechten. Opvallend: de retailers zelf hebben er juist iets minder weet van dan een paar jaar geleden het geval was.

Legal

Airtrade breidt uit naar België

Technologiebedrijf Airtrade Holland BV breidt uit naar België en gaat daar dus haar producten ten aanzien van fulfilment en boeken in de markt zetten.

Cross Border

Botensite Tubbber richt zich op Amerika

Tubbber is eind vorige week uitgeroepen tot één van de winnaars van het Oranje Handelsmissiefonds 2017 en gaat zich met steun van onder meer ING, KLM, MKB Nederland en het Ministerie van Buitenlandse Zaken op de Amerikaanse markt richten.

Cross Border

Europa ’slechtste’ markt voor Delivery Hero

De grootste concurrent van Takeaway.com, Delivery Hero uit Duitsland, laat in Europa de laagste groeicijfers zien. Andere continenten doen het beter.

Food
Premium

About You opent IT-infra voor derden

Online retailers en webwinkels kunnen tegen betaling gebruik gaan maken van de IT-architectuur van modewinkel About You, onderdeel van OTTO Group.

E-commerce platforms

Nicolas Eglau naar P7S1 voor internationalisering

Nicolas Eglau stapt over naar de Duitse zendergroep ProSiebenSat.1 en wordt daar verantwoordelijk voor de internationalisering, een cruciale positie voor het tv-bedrijf waar weerstand moet worden opgebouwd tegen de Amerikaanse internetgiganten op te bouwen.

Publishing
Premium

AO.com groeit dankzij Nederland en Duitsland

De Engelse online elektronicawinkel AO.com groeit vooral dankzij de ontwikkelingen in Duitsland en Nederland. Op de thuismarkt heerst strengere concurrentie en slappe markt.

E-commerce platforms

Europa trekt streep door geoblocking internethandel

Nederlanders kunnen vanaf eind 2018 in andere EU-lidstaten online shoppen zonder dat ze worden omgeleid naar een nationale website. Europa heft geoblocking op, maar dat geldt niet voor Spotify en Netflix.

Cross Border

Helft Europese e-shoppers koopt over de grens

Meer dan de helft van alle Europese e-shoppers deed dit jaar online aankopen over de grens; een stijging van 2 procent ten opzichte van vorig jaar. Bijna een vijfde van alle goederen die shoppers afnemen, is afkomstig van buitenlandse websites. Dat blijkt uit onderzoek van pakketvervoerder DPD.

Cross Border

Miljardenuitdaging: Hoe betreed je de Chinese markt?

China is een markt met bijna anderhalf miljard consumenten. die vorig jaar 750 miljard dollar online besteedden, in binnen- en buitenland. Ook de uitgaven van Chinezen in het buitenland groeien sterk. Zo’n gigantische markt wil iedereen wel op, natuurlijk. Alleen: de Chinese markt is bijzonder complex en kostbare misstappen zijn erg snel gemaakt. Wat zijn de valkuilen in logistiek en wet- en regelgeving, en hoe tackel je culturele verschillen?  

Cross Border

Aziatische webwinkels in trek bij Nederlanders

Nederlanders kopen steeds vaker via buitenlandse webshops. Vooral Azië is in trek. Kocht in 2015 24 procent van de Nederlandse consumenten weleens iets bij Aziatische webshops, in 2017 is dat percentage opgelopen tot 42 procent. Dat blijkt uit het ShoppingTomorrow Consumentenonderzoek dat GfK in opdracht van ShoppingTomorrow uitvoerde onder ruim 5.000 Nederlanders.

Cross Border

fonQ verhuist voor groei, ook in België

Online warenhuis fonQ laat een nieuw distributiecentrum bouwen en vergroot daarmee de capaciteit tot 22 duizend vierkante meter. Daarmee kan het de Nederlandse markt beter bedienen en voorzien in de verwachte Belgische groei.

Logistics

TopDierenShop: ‘Binnen 5 jaar bestormen we heel Europa’

Als internetmarketeer hielp Mitchel Geerts tientallen multinationals bij het veroveren of behouden van een marktleiderspositie. TopDierenShop is eigenlijk een spin-off van zijn marketingbureau, maar wel één die in vier jaar uitgroeide tot koploper in ons land en een omzet met 7 nullen heeft. “Ik wilde laten zien dat je zeer snel de grootste kunt worden, zelfs in een branche van formaat, als je maar de juiste focus hebt.”

E-commerce