More stories

Premium

AO.com groeit in Europa ondanks beperkte marketinginzet

Online elektronicawinkel AO.com sluit 2017 af naar eigen tevredenheid en die van de aandeelhouders. Dubbelcijferige groei op thuismarkt Engeland, de beurskoers in de plus en groei in Nederland en Duitsland zonder grote reclamecampagnes.

E-commerce

Business met China: wat moet je weten?

Floor Nobels heeft een headhunting agency in China opgezet en woonde 3,5 jaar in China. Ze richt zich op het werven van hoogopgeleide Chinezen die goed Engels spreken. Zij brengt hen in contact met westerse bedrijven, waarvan 99 procent Nederlandse bedrijven. ‘Installeer ‘the one app that has it all’: WeChat. Dat is mijn lifesaver geweest in China. Je kan er mee vertalen, verkopen, betalen en chatten. Het is Whatsapp, PayPal, Facebook, Instagram, marktplaats, alles in één. Het is mijn acquisitiekanaal: al mijn leads komen binnen via deze app. In China communiceer je op de Chinese manier.’

Cross Border

Duitsland grijpt in tegen BTW-fraude op Amazon.de

De Duitse Belastingdienst heeft beslag gelegd op goederen van grote Chinese handelaren in depots van Amazon.de. Hun accounts zijn geblokkeerd omdat ze zich niet aan de regels houden die gelden bij import. De Duitsers willen BTW-fraude en grijze import tegen gaan.

Legal

Catawiki haalt oud-topper van Flipkart als CMO

Veilingsite Catawiki heeft Ravi Vora uit India aangesteld als Chief Marketing Officer de groei van het platform te versnellen.

Online marketing
Premium

H&M open op Tmall, sluit fysieke winkels

H&M Group breidt zijn aanwezigheid op de Chinese online marktplaats Tmall uit met de introductie van H&M-kleding en interieurdesign en -collecties via het merk H&M Home.

E-commerce platforms

‘Belgen moeten bij nationale webwinkels kopen’

Vijf CEO’s van grote Belgische bedrijven roepen in een open brief consumenten op om toch vooral te bestellen bij nationale webwinkels. ‘Wie Belgisch koopt, steunt onze economie en draagt zorg voor zijn eigen buurt. Bij kleppers als Bol.com vloeit al het geld naar het buitenland.’

E-commerce

Online grote drijver achter groei MediaMarkt

De grootste omzetgroei in de fysieke winkels van MediaMarkt en Saturn is afkomstig van internet. De bedrijven leiden veel online shoppers naar de filialen, vaak om hun bestellingen er af te halen.

Retail

Meertalig zakendoen: welke vertaalopties heb je?

Het maakt niet uit of ze een talenknobbel hebben of niet, klanten en prospects verwachten in hun eigen taal aangesproken te worden door bedrijven. Het is efficiënter, klanten staan meer voor je open en je producten en diensten zijn gemakkelijker uit te leggen.

Cross Border

Waarom bestaat er nog geen mondiaal B2C-reismerk?

De online reismarkt wordt gekenmerkt door een gapend gat: een mondiaal B2C-merk ontbreekt. Zeker, machtige merken als Expedia en Priceline domineren het nieuws maar zij zijn niet écht mondiaal. Om ‘global’ te zijn moet een merk het merendeel van de consumenten wereldwijd kunnen bereiken. En de genoemde grote spelers missen een belangrijk puzzelstuk: China.

Cross Border

Europese webwinkels niet goed op de hoogte van regels

Het groeiend aantal webwinkelbedrijven dat over de grens handelt, stuit daar op Europeanen die steeds beter op de hoogte zijn van hun rechten. Opvallend: de retailers zelf hebben er juist iets minder weet van dan een paar jaar geleden het geval was.

Legal

Airtrade breidt uit naar België

Technologiebedrijf Airtrade Holland BV breidt uit naar België en gaat daar dus haar producten ten aanzien van fulfilment en boeken in de markt zetten.

Cross Border

Botensite Tubbber richt zich op Amerika

Tubbber is eind vorige week uitgeroepen tot één van de winnaars van het Oranje Handelsmissiefonds 2017 en gaat zich met steun van onder meer ING, KLM, MKB Nederland en het Ministerie van Buitenlandse Zaken op de Amerikaanse markt richten.

Cross Border

Europa ’slechtste’ markt voor Delivery Hero

De grootste concurrent van Takeaway.com, Delivery Hero uit Duitsland, laat in Europa de laagste groeicijfers zien. Andere continenten doen het beter.

Food
Premium

About You opent IT-infra voor derden

Online retailers en webwinkels kunnen tegen betaling gebruik gaan maken van de IT-architectuur van modewinkel About You, onderdeel van OTTO Group.

E-commerce platforms

Nicolas Eglau naar P7S1 voor internationalisering

Nicolas Eglau stapt over naar de Duitse zendergroep ProSiebenSat.1 en wordt daar verantwoordelijk voor de internationalisering, een cruciale positie voor het tv-bedrijf waar weerstand moet worden opgebouwd tegen de Amerikaanse internetgiganten op te bouwen.

Publishing