Tientallen miljoenen groeigeld voor Lesara
De Europees werkende online kledingwinkel Lesara heeft dertig miljoen euro nieuw venturecapital opgehaald bij zittende en nieuwe investeerders.
De Europees werkende online kledingwinkel Lesara heeft dertig miljoen euro nieuw venturecapital opgehaald bij zittende en nieuwe investeerders.
De Chinese webwinkel JD.com wil een kantoor in Italië openen, zijn tweede Europese dependance in korte tijd.
Er valt zeer binnenkort een besluit over de Europese logistieke hub van Alibaba in Luik. Daar komt een groot distributiecentrum van de Chinese retailer.
Online winkelclub Vente-Privée boekte over 2017 een bruto omzet van 3,3 miljard euro en koerst voor 2018 af op 3,8 à 4 vier miljard. Schaal is het enige antwoord op Amazon, zegt topman Jacques-Antoine Granjon.
Met een e-commerce waarde groter dan US, UK, Japan, Duitsland en Frankrijk bij elkaar, is China de grootste cross-border markt ter wereld. Daarnaast blijkt uit een recent Ad Spend rapport dat de advertentiemarkt in China naar verwachting 6,5% zal groeien in 2018 tot 630 miljard RMB en daarmee 16,2% van de wereldwijde advertentie-investeringen vertegenwoordigd. Niet gek dat China voor veel bedrijven een enorm aantrekkelijke vijver is om in te vissen. Dus je hengel uitgooien en wachten totdat de Chinese consument hapt? Nee. De vorm van de vijver is anders, net als het water en de vissen die je wilt vangen. Je merk naar de Chinese markt brengen kan dus veel opleveren maar zorg dat je eerst je huiswerk doet. Wij vroegen Eve Lo, Chief Strategy Officer bij Isobar China, naar haar tips om als merk succesvol te zijn in China.
Recent onderzoek van DHL en bpost wijst uit dat 63 procent van de Belgische online shoppers over de grens winkelt, vergeleken met 34 procent van de Nederlandse consumenten. Daar liggen dus kansen voor internationale expansie. En België is niet de enige markt met veel potentie.
Nieuwe dreigementen van president Donald Trump aan het adres van China drukken niet alleen de aandelenbeurzen in het rood. Ook de techsector maakt zich grote zorgen. Chinese investeringen in Amerikaanse techbedrijven worden aan banden gelegd.
China staat op het punt om webwinkels verantwoordelijk te maken voor eventuele handel in vervalste merkartikelen.
Google investeert 550 miljoen dollar in de Chinese webwinkel JD.com, de grootste concurrent van Alibaba. Als gevolg van de overeenkomst kan JD.com een deel van zijn assortiment buiten China slijten, via Google Shopping.
Onlinepromotiebedrijf Magneds uit Tilburg heeft samenwerkingen getekend waardoor het actief wordt in Duitsland, Zwitserland, Spanje en Portugal. Een deal voor Polen is in de maak.
Amazon verwijst Australische bezoekers van zijn Amerikaanse webwinkel naar zijn Australische site nu er een speciale belasting wordt geheven op […]
De in Engeland populaire online elektronicawinkel AO.com groeit ook in Nederland en Duitsland met dubbele cijfers, 55 procent tot 131 miljoen euro.
Of het nu een buurland is of helemaal aan de andere kant van de wereld, in het huidige technologietijdperk lijken buitenlandse avonturen geen grenzen te kennen. Maar is dat ook zo? In deze podcast over vol uitdagingen, kansen en do’s en don’ts over internationale expansie, gaat Krijn Schuurman in gesprek met Domingo Karsten (Saleduck) en met Thomas Borsboom (Mobiel.nl en The Dutch Selection). Wat dreef hen over de grens en wat komt er kijken bij hun internationale avontuur?
De postbedrijven uit Duitsland en Luxemburg sluiten de netwerken op elkaar aan voor betere en snellere afhandelen van pakketvervoer.
Zalando opent komende zomer twee nieuwe winkels, in Ierland en Tsjechië, en in een aantal van zijn winkels meertaligheid ondersteunen.