More stories

Hoe Nederlandse e-commerce bedrijven de Chinese consument kunnen bereiken

Vorig jaar kochten naar schatting 125 miljoen Chinese consumenten producten in het buitenland. Cross-border e-commerce is een relatief nieuw handelskanaal dat internationale retailers en merken in staat stelt om rechtstreeks aan Chinese consumenten te verkopen. Dat is lucratief: de Chinese consument besteedt jaarlijks gemiddeld 725 euro aan overzeese producten. Daarmee komen de totale uitgaven uit op 90 miljard euro – acht keer zo hoog als de totale online consumentenuitgaven in Nederland (10,3 miljard euro).

Cross Border
Premium

15 procent meer uitgegeven bij Europese webwinkels

Nederlandse consumenten hebben volgens CBS in het eerste kwartaal van 2018 ongeveer 400 miljoen euro (exclusief btw) uitgegeven aan producten bij buitenlandse webwinkels in de Europese Unie. Dit is 15 procent meer dan in het eerste kwartaal van 2017.

E-commerce

Opkoper reBuy breidt uit naar Engeland

Online op- en verkoper van electronica reBuy breidt uit naar Engeland en heeft tot eind 2018 nog twee landen op de agenda staan.

Start-ups

Tientallen miljoenen groeigeld voor Lesara

De Europees werkende online kledingwinkel Lesara heeft dertig miljoen euro nieuw venturecapital opgehaald bij zittende en nieuwe investeerders.

Fashion

JD.com wil filiaal in Italië

De Chinese webwinkel JD.com wil een kantoor in Italië openen, zijn tweede Europese dependance in korte tijd.

Cross Border

‘Zeer snel besluit over logistieke hub Alibaba in Luik’

Er valt zeer binnenkort een besluit over de Europese logistieke hub van Alibaba in Luik. Daar komt een groot distributiecentrum van de Chinese retailer.

Cross Border

Vente-Privée: 3,3 miljard omzet in 2017

Online winkelclub Vente-Privée boekte over 2017 een bruto omzet van 3,3 miljard euro en koerst voor 2018 af op 3,8 à 4 vier miljard. Schaal is het enige antwoord op Amazon, zegt topman Jacques-Antoine Granjon.

Cross Border

Crossbordermarketing in China. Waar start je?

Met een e-commerce waarde groter dan US, UK, Japan, Duitsland en Frankrijk bij elkaar, is China de grootste cross-border markt ter wereld. Daarnaast blijkt uit een recent Ad Spend rapport dat de advertentiemarkt in China naar verwachting 6,5% zal groeien in 2018 tot 630 miljard RMB en daarmee 16,2% van de wereldwijde advertentie-investeringen vertegenwoordigd. Niet gek dat China voor veel bedrijven een enorm aantrekkelijke vijver is om in te vissen. Dus je hengel uitgooien en wachten totdat de Chinese consument hapt? Nee. De vorm van de vijver is anders, net als het water en de vissen die je wilt vangen. Je merk naar de Chinese markt brengen kan dus veel opleveren maar zorg dat je eerst je huiswerk doet. Wij vroegen Eve Lo, Chief Strategy Officer bij Isobar China, naar haar tips om als merk succesvol te zijn in China.

Cross Border

Onderzoek: online shoppers kopen vaker internationaal

Recent onderzoek van DHL en bpost wijst uit dat 63 procent van de Belgische online shoppers over de grens winkelt, vergeleken met 34 procent van de Nederlandse consumenten. Daar liggen dus kansen voor internationale expansie. En België is niet de enige markt met veel potentie.

Cross Border

VS willen Chinese investeringen in Amerikaanse technologie aan banden leggen

Nieuwe dreigementen van president Donald Trump aan het adres van China drukken niet alleen de aandelenbeurzen in het rood. Ook de techsector maakt zich grote zorgen. Chinese investeringen in Amerikaanse techbedrijven worden aan banden gelegd.

Cross Border

China feller tegen handel in nepartikelen

China staat op het punt om webwinkels verantwoordelijk te maken voor eventuele handel in vervalste merkartikelen.

Legal

Google stopt half miljard dollar in JD.com

Google investeert 550 miljoen dollar in de Chinese webwinkel JD.com, de grootste concurrent van Alibaba. Als gevolg van de overeenkomst kan JD.com een deel van zijn assortiment buiten China slijten, via Google Shopping.

Cross Border

Magneds breidt uit naar buitenland

Onlinepromotiebedrijf Magneds uit Tilburg heeft samenwerkingen getekend waardoor het actief wordt in Duitsland, Zwitserland, Spanje en Portugal. Een deal voor Polen is in de maak.

Cross Border

Amazon stuurt Australische klanten weg

Amazon verwijst Australische bezoekers van zijn Amerikaanse webwinkel naar zijn Australische site nu er een speciale belasting wordt geheven op […]

Cross Border
Premium

AO.com: 55 procent groei in Nederland en Duitsland

De in Engeland populaire online elektronicawinkel AO.com groeit ook in Nederland en Duitsland met dubbele cijfers, 55 procent tot 131 miljoen euro.

E-commerce