bloomon bezorgt nu ook in Frankrijk
Bloemenbezorger bloomon trekt verder Europa in. Na het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Denemarken en België wordt ook Frankrijk aan het bezorggebied toegevoegd.
Bloemenbezorger bloomon trekt verder Europa in. Na het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Denemarken en België wordt ook Frankrijk aan het bezorggebied toegevoegd.
Nederlandse consumenten hebben voor 817 miljoen euro gekocht via buitenlandse webwinkels in 2017. Dat is een forse groei ten opzichte van vorig jaar, toen het nog om 637 miljoen ging. Meest opmerkelijk: China is voor Nederland veruit de grootste cross-bordermarkt; 30 procent van alle crossborderbestedingen wordt uitgegeven via Chinese webwinkels.
Flinders stopt met de verkoop van zijn producten in China. Aan Retailnews laat directeur Geert-Jan Smits weten dat de aanwezigheid op Tmall Global, het e-commerceplatform van Alibaba, ‘te veel tijd kost en te weinig oplevert’.
Toen Jeroen Boeve tijdens zijn studie enkele producten verkocht via Marktplaats en eBay om wat bij te verdienen, had hij nooit gedacht dat dit het startsein zou zijn van drie goedlopende webwinkels. Om het toenemende aantal orders te kunnen bijbenen moest Specishops, het overkoepelende bedrijf, de afgelopen jaren zelfs drie keer verhuizen. “Ook dit jaar verwachten we weer met zo’n 30 procent te groeien.”
Kledingconcern C&A wil in Europees e-commerce een rol van betekenis gaan spelen en rolt zijn webwinkel uit naar elf nieuwe landen, ook gebieden waar het geen fysieke winkels heeft.
De luxe online meubelwinkel Made.com uit Engeland heeft 45 miljoen euro venturecapital opgehaald om de geplande Europese groei te financieren.
De internationale banensite Techloop.io voor ontwikkelaars opent kantoor in Amsterdam en betreedt daarmee de Nederlandse markt. Het bedrijf betreedt later dit jaar andere Europese markten.
Digital agency AdBirds uit Amsterdam gaat het grote Zuid-Amerikaanse e-commerceplatform Linio helpen om meer uit zijn online marketingbudget te halen.
Dochterbedrijf Monoprix van het Franse concern Casino Groupe voert exclusieve onderhandelingen voor de overname van de Europees werkende online schoenwinkel Sarenzo. De onderhandelingen zijn bijna rond.
Vanaf 15 maart breidt Save a Train na Italië uit met boekingen voor Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Zweden, België en Frankrijk. De Israëlische startup heeft een Europees kantoor in Nederland en wil van hieruit Europa veroveren.
JD.com, de belangrijkste rivaal van Alibaba, betreedt de Europese markt. Als eerste wordt een webwinkel in Frankrijk geopend.
Zeven van de tien Europese online consumenten kopen over de grens, voornamelijk vanwege betere prijzen en de beschikbaarheid van een specifiek merk of product. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van pakketvervoerder UPS, dat toevallig verscheen in de week dat het Europees Parlement stemde over vrij webwinkelverkeer binnen de Europese staten.
De EU stemt vandaag over een wetsvoorstel dat een einde maakt aan discriminatie door webwinkels. De nieuwe wet zorgt ervoor dat consumenten de toegang tot producten en diensten niet mag worden geweigerd op grond van nationaliteit, verblijfplaats of woonplaats van de consument.
Belgische winkels voelen steeds meer de hete adem van webconcurrenten. Eind vorig jaar daalde hun omzet met 2,5 procent. De Unie van Zelfstandige Ondernemers, beter bekend als UNIZO, heeft nu aan de noodbel getrokken. ‘We doen ons geld op in buitenlandse webshops, maar die leveren onze economie niks op.’
Nu online shoppen over de hele wereld steeds populairder wordt en betalingen met contant geld verdwijnen, groeit de e-commerce markt sneller dan veel bedrijven kunnen bijbenen. In deze whitepaper deelt Regina Lau, Chief Strategy Officer bij Ingenico ePayments, haar visie op hoe je sneller kan groeien met cross-border e-commerce.