More stories

Zeven van de tien online consumenten kopen over de grens

Zeven van de tien Europese online consumenten kopen over de grens, voornamelijk vanwege betere prijzen en de beschikbaarheid van een specifiek merk of product. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van pakketvervoerder UPS, dat toevallig verscheen in de week dat het Europees Parlement stemde over vrij webwinkelverkeer binnen de Europese staten.

E-commerce

Europees Parlement stemt vandaag over Digital Single Market (update)

De EU stemt vandaag over een wetsvoorstel dat een einde maakt aan discriminatie door webwinkels. De nieuwe wet zorgt ervoor dat consumenten de toegang tot producten en diensten niet mag worden geweigerd op grond van nationaliteit, verblijfplaats of woonplaats van de consument.

Cross Border

Belgische retail voelt hete adem webwinkels

Belgische winkels voelen steeds meer de hete adem van webconcurrenten. Eind vorig jaar daalde hun omzet met 2,5 procent. De Unie van Zelfstandige Ondernemers, beter bekend als UNIZO, heeft nu aan de noodbel getrokken. ‘We doen ons geld op in buitenlandse webshops, maar die leveren onze economie niks op.’

Cross Border

Sneller groeien met Cross-Border e-commerce

Nu online shoppen over de hele wereld steeds populairder wordt en betalingen met contant geld verdwijnen, groeit de e-commerce markt sneller dan veel bedrijven kunnen bijbenen. In deze whitepaper deelt Regina Lau, Chief Strategy Officer bij Ingenico ePayments, haar visie op hoe je sneller kan groeien met cross-border e-commerce.

Cross Border

Eurail.com op Alibaba’s Fliggy: ‘Chinese consument steeds behoeftiger’

Ter afsluiting van de meest recente ‘Singles Day’ stond de Nederlander Thom Valks op Alibaba’s podium. Namens Eurail.com vertegenwoordigde hij het Europese continent. De ‘Customer Service Coordinator’ vertelde over zijn ervaringen met reisplatform Fliggy en de Chinese markt. Valks: “China is eigenlijk heel agile van zichzelf. En dat wordt ook verwacht van bedrijven en hun klantcontact.”

Customer Service
Premium

AO.com groeit in Europa ondanks beperkte marketinginzet

Online elektronicawinkel AO.com sluit 2017 af naar eigen tevredenheid en die van de aandeelhouders. Dubbelcijferige groei op thuismarkt Engeland, de beurskoers in de plus en groei in Nederland en Duitsland zonder grote reclamecampagnes.

E-commerce

Business met China: wat moet je weten?

Floor Nobels heeft een headhunting agency in China opgezet en woonde 3,5 jaar in China. Ze richt zich op het werven van hoogopgeleide Chinezen die goed Engels spreken. Zij brengt hen in contact met westerse bedrijven, waarvan 99 procent Nederlandse bedrijven. ‘Installeer ‘the one app that has it all’: WeChat. Dat is mijn lifesaver geweest in China. Je kan er mee vertalen, verkopen, betalen en chatten. Het is Whatsapp, PayPal, Facebook, Instagram, marktplaats, alles in één. Het is mijn acquisitiekanaal: al mijn leads komen binnen via deze app. In China communiceer je op de Chinese manier.’

Cross Border

Duitsland grijpt in tegen BTW-fraude op Amazon.de

De Duitse Belastingdienst heeft beslag gelegd op goederen van grote Chinese handelaren in depots van Amazon.de. Hun accounts zijn geblokkeerd omdat ze zich niet aan de regels houden die gelden bij import. De Duitsers willen BTW-fraude en grijze import tegen gaan.

Legal

Catawiki haalt oud-topper van Flipkart als CMO

Veilingsite Catawiki heeft Ravi Vora uit India aangesteld als Chief Marketing Officer de groei van het platform te versnellen.

Online marketing
Premium

H&M open op Tmall, sluit fysieke winkels

H&M Group breidt zijn aanwezigheid op de Chinese online marktplaats Tmall uit met de introductie van H&M-kleding en interieurdesign en -collecties via het merk H&M Home.

E-commerce platforms

‘Belgen moeten bij nationale webwinkels kopen’

Vijf CEO’s van grote Belgische bedrijven roepen in een open brief consumenten op om toch vooral te bestellen bij nationale webwinkels. ‘Wie Belgisch koopt, steunt onze economie en draagt zorg voor zijn eigen buurt. Bij kleppers als Bol.com vloeit al het geld naar het buitenland.’

E-commerce

Online grote drijver achter groei MediaMarkt

De grootste omzetgroei in de fysieke winkels van MediaMarkt en Saturn is afkomstig van internet. De bedrijven leiden veel online shoppers naar de filialen, vaak om hun bestellingen er af te halen.

Retail

Meertalig zakendoen: welke vertaalopties heb je?

Het maakt niet uit of ze een talenknobbel hebben of niet, klanten en prospects verwachten in hun eigen taal aangesproken te worden door bedrijven. Het is efficiënter, klanten staan meer voor je open en je producten en diensten zijn gemakkelijker uit te leggen.

Cross Border

Waarom bestaat er nog geen mondiaal B2C-reismerk?

De online reismarkt wordt gekenmerkt door een gapend gat: een mondiaal B2C-merk ontbreekt. Zeker, machtige merken als Expedia en Priceline domineren het nieuws maar zij zijn niet écht mondiaal. Om ‘global’ te zijn moet een merk het merendeel van de consumenten wereldwijd kunnen bereiken. En de genoemde grote spelers missen een belangrijk puzzelstuk: China.

Cross Border

Europese webwinkels niet goed op de hoogte van regels

Het groeiend aantal webwinkelbedrijven dat over de grens handelt, stuit daar op Europeanen die steeds beter op de hoogte zijn van hun rechten. Opvallend: de retailers zelf hebben er juist iets minder weet van dan een paar jaar geleden het geval was.

Legal