More stories

Nederlander shopt steeds vaker in buitenland

Nederlanders bestellen steeds vaker bij buitenlandse webwinkels. Het aantal zogeheten consumenten dat wel eens op een andere markt koopt steeg van 37 procent naar 49 procent.

Cross Border

Amazon opent Turkse webwinkel

Amazon heeft een Turkse versie van zijn webwinkel gelanceerd. Weliswaar konden Turkse consumenten bestellen via de internationale site, maar ze moesten dan vaak toeslagen betalen voor het transport.

Cross Border

Nederlandse merken: 1,25 miljard omzet via Alibaba

Nederlandse merken realiseerden 1,25 miljard euro omzet met handel via Alibaba’s warenhuis Tmall. Honderd Nederlandse bedrijven voeren er een actieve e-commercestrategie. Via eigen puien op Tmall realiseerden ze 350 miljoen euro omzet in China.

Cross Border

Deutsche Post splitst internationale e-commercetak af

Deutsche Post DHL Group splitst de Duitse en internationale e-commerce- en pakkettakken van elkaar. Onder aparte besturen zijn de groeiambities beter uit te voeren, is de gedachte.

Logistics

Amazon lanceert Storefronts voor online MKB’ers

Amazon lanceert internationaal een webwinkelportal voor MKB’ers die eigen collecties aan de man willen brengen. Nederlandse belangstellenden kunnen een pui huren op de Duitse versie van Amazon.

Cross Border
Premium

Omzet Amazon.de blijft onverslaanbaar allergrootste

Amazon blijft in Duitsland met afstand de allergrootste webwinkel van het land. Het ziet er niet naar uit dat dat in de komende jaren gaat veranderen.

E-commerce

Amazon-specialist factor-a van start in Nederland

De naar eigen zeggen grootste Europese specialist in marketing op Amazon, factor-a, opent een kantoor in Amsterdam.

Online marketing

DisQounts bovenaan de Crossborder Top 30

DisQounts International is verkozen tot snelstgroeiend internationaal werkend e-commercebedrijf op basis van omzetcijfers.

Cross Border
Premium

Agradi opent Franse webshop

De Nederlandse agrarische webwinkels Agradi opent een een Franstalige webwinkel om de groei in dat taalgebied aan te jagen. Steeds meer omzet komt uit het buitenland.

E-commerce

Alibaba werkt aan buitenlandse bekendheid

Alibaba stelt na een pitch het mediabureau MediaCom aan om zijn bekendheid op markten buiten China te werken.

Communicatie

Cross Border e-commerce: zo wordt je webshop succesvol in Duitsland

Voor veel Nederlandse webshops is een uitbreiding naar Duitsland een logische stap. Met een e-commerceomzet van €48,9 miljard in 2017 heeft de Duitse markt veel potentie. Toch blijkt een uitbreiding naar Duitsland ingewikkelder dan het lijkt. Velen raken daardoor gefrustreerd en gooien de handdoek te snel in de ring. Dat hoeft niet, in deze whitepaper lees je aan de hand van vier thema’s hoe je resultaat kunt behalen in Duitsland.

Cross Border

Otto zoekt investeerder voor pakketbezorger Hermes

Otto Group is bereid de meerderheid van de aandelen in zijn Europees werkende pakketbezorger Hermes te verkopen en gaat actief op zoek naar een investeerder.

Venture

Alibaba in zee met Rusland voor e-commerce, logistiek

Onderhandelingen tussen Alibaba Group en Russische investeerders zijn in een vergevorderd stadium om de fundamenten te liggen voor een e-commercesysteem waar miljarden euro’s aan handel over gaan.

Logistics

Nieuw kennisplatform voor Europees e-commerce

Een nieuw platform voor online retailers, Cross-Border Commerce Europe, wil internationale webwinkels helpen beter hun werk te doen op de Europese markt.

Cross Border

Bestseller Group breidt belang AmbienteDirect uit

Modeconcern Bestseller Group breidt zijn belang in online meubelwinkel AmbienteDirect uit tot 87 procent.

Venture