Nederlander shopt steeds vaker in buitenland
Nederlanders bestellen steeds vaker bij buitenlandse webwinkels. Het aantal zogeheten consumenten dat wel eens op een andere markt koopt steeg van 37 procent naar 49 procent.
Nederlanders bestellen steeds vaker bij buitenlandse webwinkels. Het aantal zogeheten consumenten dat wel eens op een andere markt koopt steeg van 37 procent naar 49 procent.
Amazon heeft een Turkse versie van zijn webwinkel gelanceerd. Weliswaar konden Turkse consumenten bestellen via de internationale site, maar ze moesten dan vaak toeslagen betalen voor het transport.
Nederlandse merken realiseerden 1,25 miljard euro omzet met handel via Alibaba’s warenhuis Tmall. Honderd Nederlandse bedrijven voeren er een actieve e-commercestrategie. Via eigen puien op Tmall realiseerden ze 350 miljoen euro omzet in China.
Deutsche Post DHL Group splitst de Duitse en internationale e-commerce- en pakkettakken van elkaar. Onder aparte besturen zijn de groeiambities beter uit te voeren, is de gedachte.
Amazon lanceert internationaal een webwinkelportal voor MKB’ers die eigen collecties aan de man willen brengen. Nederlandse belangstellenden kunnen een pui huren op de Duitse versie van Amazon.
Amazon blijft in Duitsland met afstand de allergrootste webwinkel van het land. Het ziet er niet naar uit dat dat in de komende jaren gaat veranderen.
De naar eigen zeggen grootste Europese specialist in marketing op Amazon, factor-a, opent een kantoor in Amsterdam.
DisQounts International is verkozen tot snelstgroeiend internationaal werkend e-commercebedrijf op basis van omzetcijfers.
De Nederlandse agrarische webwinkels Agradi opent een een Franstalige webwinkel om de groei in dat taalgebied aan te jagen. Steeds meer omzet komt uit het buitenland.
Alibaba stelt na een pitch het mediabureau MediaCom aan om zijn bekendheid op markten buiten China te werken.
Voor veel Nederlandse webshops is een uitbreiding naar Duitsland een logische stap. Met een e-commerceomzet van €48,9 miljard in 2017 heeft de Duitse markt veel potentie. Toch blijkt een uitbreiding naar Duitsland ingewikkelder dan het lijkt. Velen raken daardoor gefrustreerd en gooien de handdoek te snel in de ring. Dat hoeft niet, in deze whitepaper lees je aan de hand van vier thema’s hoe je resultaat kunt behalen in Duitsland.
Otto Group is bereid de meerderheid van de aandelen in zijn Europees werkende pakketbezorger Hermes te verkopen en gaat actief op zoek naar een investeerder.
Onderhandelingen tussen Alibaba Group en Russische investeerders zijn in een vergevorderd stadium om de fundamenten te liggen voor een e-commercesysteem waar miljarden euro’s aan handel over gaan.
Een nieuw platform voor online retailers, Cross-Border Commerce Europe, wil internationale webwinkels helpen beter hun werk te doen op de Europese markt.
Modeconcern Bestseller Group breidt zijn belang in online meubelwinkel AmbienteDirect uit tot 87 procent.