Omzet dierenwinkel Zooplus groeit tot 517 miljoen
De Europees werkende online dierenwinkel Zooplus zag de omzet in het eerste half jaar van 2017 met 21 procent groeien tot 517 miljoen euro.
De Europees werkende online dierenwinkel Zooplus zag de omzet in het eerste half jaar van 2017 met 21 procent groeien tot 517 miljoen euro.
Het Franse Ingenico, ooit de koper van Ogone, neemt voor 1,5 miljard euro de Zweedse verwerker van digitale betalingen Bambora over van investeerder Nordic Capital.
Private equity-partij Permira verwerft een belang van tien procent in het Zweedse betaalbedrijf Klarna tegen een waardering van 2,5 miljard euro.
Duitse webwinkels omarmen weliswaar nieuwe betaalmethoden, de consument zelf geeft echter nauwelijks thuis. Die hebben nog altijd de voorkeur voor het betalen op rekening. PayPal is het kind van de rekening: het betaalbedrijf verliest weer wat marktaandeel.
Luxemodewinkel ASOS ziet de verkopen op de buitenlandse markt met 44 procent groeien waar die op thuismarkt Engeland met 16 procent toenemen. De resultaten liggen in lijn met de eerder uitgesproken verwachtingen.
G-Star heeft een opvallende internationaliseringsstrategie. Vanuit vijf eigen magazijnen bezorgt het de producten voor 55 eigen webwinkels. De tweehonderd winkelvestigingen die het bedrijf ook nog heeft, dienen daarnaast als mini-magazijn. Met dat uitgebreide logistieke netwerk wil het nu inzetten op groei in China. Een samenwerking met Tmall is al gesloten.
Metro Group heeft Media Markt en Saturn afgesplitst naar de beurs gebracht onder de naam CECONOMY.
Bureaunetwerk Dept koopt een buitenlands zusterbedrijf voor TamTam in de vorm van het in Dublin gevestigde Webfactory.
Stripe integreert de diensten van Alipay en Wechat Pay in zijn portfolio waardoor zijn klanten, webwinkeliers, betalingen kunnen gaan ontvangen van honderden miljoenen Chinezen.
De immens populaire shoppingapp Wish heeft zijn Europese kantoor in Amsterdam geopend. Met een lokale aanwezigheid wil het meer lokale verkopers kunnen aansluiten op zijn platform.
De marktplaats voor ambachtelijk, creatief handwerk Dawanda ontslaat een kwart van zijn werknemers. Het bedrijf uit Berlijn trekt de broekriem aan om zich beter op de toekomst te kunnen richten.
In de grote, gevestigde landen realiseert modeketen H&M tussen de 25 en dertig procent van zijn omzet via zijn webshop. De online kanalen zouden net zo winstgevend zijn als fysieke winkels.
Ben je niet zo vertrouwd met de sector van online marketing in België, een vakgebied dat zich permanent ontwikkelt en geen moment stil staat? Onze belgische gastblogger Karolien Selhorst had een diepgravend interview met Herman Maes, Marketing Technologist bij Intracto, docent, blogger (dailybits) en freelance online marketeer. Hij maakt ons wegwijs in de laatste trends op het vlak van digitale marketing in België, focust op zwaktes en sterktes van Belgische marketeers en geeft tips weg voor Nederlandse marketeers.
Nog dit jaar komen zeven Europese banken met een platform voor handel over de grens – gebaseerd op blockchaintechnologie. Dat vertelde Rabobanks CEO Wiebe Draijer op de Blockchain Innovation Conference.
Ruim de helft van de Europeanen kocht het afgelopen jaar in een ander land. Dat blijkt uit de eerste E-Shopper Barometer van logistiek dienstverlener DPD.