More stories

‘Betalen op rekening wint, PayPal verliest terrein in Duitsland’

Duitse webwinkels omarmen weliswaar nieuwe betaalmethoden, de consument zelf geeft echter nauwelijks thuis. Die hebben nog altijd de voorkeur voor het betalen op rekening. PayPal is het kind van de rekening: het betaalbedrijf verliest weer wat marktaandeel.

Payment

ASOS groeit sterkst buiten thuismarkt Engeland

Luxemodewinkel ASOS ziet de verkopen op de buitenlandse markt met 44 procent groeien waar die op thuismarkt Engeland met 16 procent toenemen. De resultaten liggen in lijn met de eerder uitgesproken verwachtingen.

Fashion

G-Star: van opvallende internationalisering naar groei in China

G-Star heeft een opvallende internationaliseringsstrategie. Vanuit vijf eigen magazijnen bezorgt het de producten voor 55 eigen webwinkels. De tweehonderd winkelvestigingen die het bedrijf ook nog heeft, dienen daarnaast als mini-magazijn. Met dat uitgebreide logistieke netwerk wil het nu inzetten op groei in China. Een samenwerking met Tmall is al gesloten.

Cross Border
Premium

Media Markt krijgt beursnotering

Metro Group heeft Media Markt en Saturn afgesplitst naar de beurs gebracht onder de naam CECONOMY.

E-commerce
Premium

Dept koopt voornaam internetbureau in Ierland

Bureaunetwerk Dept koopt een buitenlands zusterbedrijf voor TamTam in de vorm van het in Dublin gevestigde Webfactory.

Digital Agencies

Stripe sluit globale deals met Alipay en Wechat Pay

Stripe integreert de diensten van Alipay en Wechat Pay in zijn portfolio waardoor zijn klanten, webwinkeliers, betalingen kunnen gaan ontvangen van honderden miljoenen Chinezen.

Payment
Premium

Wish opent Europees kantoor in Amsterdam

De immens populaire shoppingapp Wish heeft zijn Europese kantoor in Amsterdam geopend. Met een lokale aanwezigheid wil het meer lokale verkopers kunnen aansluiten op zijn platform.

E-commerce platforms
Premium

Dawanda ontslaat kwart medewerkers

De marktplaats voor ambachtelijk, creatief handwerk Dawanda ontslaat een kwart van zijn werknemers. Het bedrijf uit Berlijn trekt de broekriem aan om zich beter op de toekomst te kunnen richten.

E-commerce platforms

H&M: Online goed voor een kwart omzet per land

In de grote, gevestigde landen realiseert modeketen H&M tussen de 25 en dertig procent van zijn omzet via zijn webshop. De online kanalen zouden net zo winstgevend zijn als fysieke winkels.

Cross Border

Onlinemarketing-trends in België

Ben je niet zo vertrouwd met de sector van online marketing in België, een vakgebied dat zich permanent ontwikkelt en geen moment stil staat? Onze belgische gastblogger Karolien Selhorst had een diepgravend interview met Herman Maes, Marketing Technologist bij Intracto, docent, blogger (dailybits) en freelance online marketeer. Hij maakt ons wegwijs in de laatste trends op het vlak van digitale marketing in België, focust op zwaktes en sterktes van Belgische marketeers en geeft tips weg voor Nederlandse marketeers.

Cross Border

CEO Rabobank: ‘Dit jaar blockchain-toepassing voor handel over de grens’

Nog dit jaar komen zeven Europese banken met een platform voor handel over de grens – gebaseerd op blockchaintechnologie. Dat vertelde Rabobanks CEO Wiebe Draijer op de Blockchain Innovation Conference.

Blockchain

Helft Europeanen shopt over de grens

Ruim de helft van de Europeanen kocht het afgelopen jaar in een ander land. Dat blijkt uit de eerste E-Shopper Barometer van logistiek dienstverlener DPD.

Cross Border

Dorst & Lesser opent kantoor in Brussel

Socialmediabureau Dorst & Lesser heeft een kantoor geopend in Brussel om daar vandaan zijn internationale klanten te kunnen bedienen.

Campagnes

Fietsenwinkel.nl opent 6 fysieke vestigingen in België

Fietsenwinkel.nl opent deze maand zes nieuwe, fysieke vestigingen in België. Zijn eerste op die markt, al is het er online al langer actief. De meeste klanten willen toch eerst een fiets uitprobreren alvorens er een te kopen.

Cross Border

Coolblue nu ook in het Frans

Coolblue gaat naar verwachting morgen live met compleet Franstalige dienstverlening. Niet enkel de site is dan in het Frans, maar alles van klantenservice tot dozen tot dienstverlening in de fysieke winkel. “De volledige klantreis”, zegt directeur Pieter Zwart.

Retail