More stories

Webshop Bergfreunde groeit tot 33 miljoen euro

Outdoorspecialist Bergfreunde heeft de omzet zien groeien tot 33 miljoen euro en maakt grote stappen.

Retail

Bax-Shop en fonQ over marktplaatsen: de één stopt ermee, de ander ziet kansen

Menig e-commercebedrijf kiest ervoor de producten te verkopen via internationale marktplaatsen zoals Amazon. Bax-Shop trok zich afgelopen jaar opvallend genoeg juist terug. Online warenhuis fonQ blijft er actief. Er is daarin geen goed of fout, maar wat zijn de afwegingen die zij maken?

Cross Border

Nice2stay wil groeien zonder kleinschaligheid te verliezen

De Nederlandse nichespeler Nice2stay richt zich op de verhuur van vakantiehuizen, appartementen, boetiekhotels en B&B’s in Italië, Frankrijk, Spanje en Portugal. Oprichters Femke Rozendaal en Remco Zwaan zijn druk bezig met een nieuw platform en nieuwe markten. “De focus komt meer op e-commerce te liggen.”

Travel

Cloudbusiness Alibaba verdubbeld in 2016

De omzet uit cloudactiviteiten bij Alibaba groeide met 115 procent tot 254 miljoen dollar. Het aantal gebruikers verdubbelde tot 765.000.

Cross Border

‘Eerst buitenlands platform, dan eigen webshop’

Winkeliers die online in het buitenland willen gaan verkopen, kunnen het best eerst op een lokaal platform aansluiten. Pas als die activiteiten succesvol zijn, kunnen ze overwegen een eigen webshop te openen.

Cross Border

Nederlander koopt graag over de grens

Ondanks het grote aanbod van webwinkels en online retailers in eigen land, doen Nederlanders relatief vaak een online aankoop in het buitenland. Dat blijkt uit onderzoek van pakketdienstverlener DPD

Cross Border

Kadopagina.nl wordt SurpriseFactory

Kadopagina.nl verandert haar naam in SurpriseFactory. De naar eigen zeggen grootste online aanbieder van beleveniscadeaus gaat zich vanaf heden ook richten op de buitenlandse markt.

Cross Border

Lesara opent webshop in België

Online discounter Lesara heeft een webshop in België geopend, de negende landensite voor het snel groeiende bedrijf uit Duitsland.

Cross Border

Webwinkelen in China valt niet tegen

Consumenten ervaren shoppen bij Chinese webwinkels vaak positief, blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond onder 1666 panelleden. Tachtig procent van hen zegt in de toekomst weer bij de Chinese winkel te kopen. Ondanks miskopen en taalbarrières.

Cross Border

Nederland nu onderdeel internationaal bezorgnetwerk FlexDeliveryService

Pakketdienst GLS heeft de FlexDeliveryService verder uitgebreid. Ook België, Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk en Polen zijn nu met Nederland verbonden.

Cross Border

Nieuwe Duitse regels voor webwinkels

Belangrijk nieuws voor wie in Duitsland actief is met zijn of haar webshop: er zijn nieuwe regels van kracht rond het oplossen van conflicten. Dit kan online gebeuren, zodat een dure gang naar de rechter niet meer nodig is.

Cross Border

Infographic: Cross border biedt flinke groeikansen

DHL Express heeft onderzoek gedaan naar de belangrijke groeikansen voor retailers met een internationaal online aanbod. Het rapport – The […]

Cross Border

‘Logistieke voorsprong bol.com en Coolblue vervaagt’

Logistiek is niet meer het grootste onderscheidende punt voor bedrijven als bol.com, Coolblue en Wehkamp. Veel gespecialiseerde logistieke dienstverleners bieden inmiddels dezelfde service aan.

Logistics

Zooplus overtreft omzetverwachting 2016

De Europees werkende online dierenwinkel Zooplus sluit het jaar 2016 af met een omzet van 908 miljoen euro, 28 procent meer dan het jaar ervoor.

Retail

E-commerce in China: kenmerken en betaalopties op een rij

E-commerce in China groeit. En hard ook. In 2006 kochten zo’n 33 miljoen inwoners weleens online, eind 2015 was dit al toegenomen tot 413 miljoen. In potentie is China dus een aantrekkelijk land om als e-commercebedrijf een virtuele vestiging te openen.

Cross Border