Niet klanttevredenheid, maar emotionele binding moet centraal
Niet de klanttevredenheid, maar emotionele binding zou bij bedrijven centraal moeten staan. Die emotionele klik is heel concreet te maken en heeft zichtbare invloed op het bedrijfssucces.
Niet de klanttevredenheid, maar emotionele binding zou bij bedrijven centraal moeten staan. Die emotionele klik is heel concreet te maken en heeft zichtbare invloed op het bedrijfssucces.
Real Madrid heeft gemiddeld drie miljoen live kijkers als zijn wedstrijden op Facebook Live worden uitgezonden. Dat deed de club reeds 128 keer.
Menig digitale dienst communiceert het aantal maandelijks actieve gebruikers als belangrijkste metric. Of het nu Twitter, Facebook of WhatsApp is, eens in de zoveel maanden presenteren zij trots hoeveel gebruikers hun applicatie iedere maand weer een keer openen. Veel zegt zo’n cijfer natuurlijk niet. De context over hoe de software wordt gebruikt (leest de gebruiker alleen of maakt diegene ook content) ontbreekt bijvoorbeeld.
Veel merken zitten gevangen in een reclamewedloop. Dit komt door een gebrek aan innovatie. Merken die digitaal slim inzetten, vallen niet zozeer op met hun campagnes, maar met hun innovatieve diensten. Waar reclame consumenten verleidt iets te willen, zorgen slimme diensten dat ze meer kunnen. Want diensten zijn het nieuwe massamedium. Vindt Ingmar de Lange, marketingstrateeg en oprichter van Mountview. Hij spreekt 3 november op Emerce eHome & Deco.
Nick Botter van Suitsupply, Peter Burggraaff van Boston Consulting Group en Mark de Lange, CEO van het succesvolle Amsterdamse brillenmerk Ace & Tate, zijn enkele van de sprekers van Emerce Engage op 8 december in Amsterdam.
Contextual commerce is in de kern een eenvoudig concept, schreven analisten van Citigroup onlangs. Geef een consument wat en wanneer die wil, zonder dat diegene daar enige moeite voor hoeft te doen. Of dat nu vanuit een social mediabericht is, een chatapp of een telefoongesprek, Iemand moet een koop kunnen doen in de omgeving of context die hem of haar het beste uitkomt.
Volgens Tim Leberecht zijn we te afhankelijk van Big Data en is het tijd om emoties en menselijke ervaringen tegenover de algoritmen te zetten die nu het zakendoen domineren.
Amazon UK en Jamie Oliver hebben een deal gesloten waarbij de kok dataleverancier wordt van Amazons sprekende huiskamerpraatpaal Echo. “Jamie Oliver, geef recepten met kip”, leveren de thuiskok een aantal suggesties van de chef zelf op.
Geen evenement kan meer zonder: een social media wall waarop je precies kunt zien wie over je praat en wat er wordt gezegd. Maar er zijn meer toepassingen van dit concept mogelijk, vertelt Sander Andreae van Snipperwall.
Vraag je bedrijven waarmee zij zich nog denken te kunnen onderscheiden van de concurrent dan zijn ze eensgezind in hun overtuiging. Niet de prijs, maar de customer experience bepaalt welke organisaties nog een lang leven hebben.
Wordt er geschreven over chatbots, dan gaat het bijna altijd over de toepassing en mogelijkheden binnen een B2C-markt. Hoe reëel is het dat we de chatbots ook in de B2B-omgeving terugzien?
Een nieuw onderzoek van Kantar TNS laat zien dat 36 procent van de consumenten actief berichten en advertenties van merken negeert op social media.
Chatbots zijn een hype, maar hoe pas je deze ‘nieuwe medewerker’ in in de workflow van je bedrijf? Flow.ai ontwikkelt […]
“We willen jullie eigenlijk zo min mogelijk zien in Den Haag”, zei CEO Herna Verhagen van PostNL tegen de directeuren van Yourzine en Searchresult. De door PostNL overgenomen internetbedrijven, Cendris Inzicht & Campagnes (I&C) en Marvia, worden op afstand gehouden voor optimale autonome groei.
Technologiebedrijf Episerver neemt CRM- en e-mailspecialist Optivo over om zijn CMS- en marketingpakket aan te vullen.