More stories

Gelooft eerdere koploper Rabobank nog in chatbots?

De chatbot is bezig aan zijn volgende leven. Want hoewel de recente hype anders doet vermoeden, integreerden bedrijven al tien jaar geleden hun eerste bots met allerlei virtuele omgevingen. Gelooft de koploper van toen in de toepassing van nu?

Customer Engagement

Eindhoven Airport digitaliseert: komt met online assistent en tickets

Eindhoven Airport kruipt dichter naar de reiziger toe. Begin dit jaar wordt een digitale assistent geïntroduceerd voor verbetering van de klantreis. Vanaf eind 2017 gaat het vliegveld zelf tickets verkopen. De wens van Marketing Manager Eli Lejeune is om op digitaal vlak veel meer samen te werken met airlines en zo online diensten aan elkaar te knopen. “Maar dat ligt in de luchtvaart nogal gevoelig.”

Strategy

BPD verkoopt huizen online: met marketing automation meer klantbetrokkenheid

BPD heeft als verkoper van huizen te maken met een nogal complexe klantreis en een makelaar als tussenliggende partij. Het bedrijf biedt de klant daarom sinds kort de mogelijkheid die schakel over te slaan. De nieuwbouwhuizen koopt men gewoon online. Met marketing automation wordt de klantbetrokkenheid daarvoor vergroot. Een aanpak die veel gelijkenissen vertoont met marketing automation in een B2B-omgeving, vertelt senior E-Business Manager Erik van der Wal.

Marketing automation

Kieskeurig.nl weert betaalde recensies

Kieskeurig.nl verbiedt sinds 1 januari 2017 dat er recensies op de site verschijnen waarvoor een webwinkel of fabrikant vergoedingen geven.

Influencer marketing

CM lanceert nieuwe customercontacttool op MWC17

Telecombedrijf CM uit Breda lanceert eind februari zijn nieuwe customercontacttool GIN op het Mobile World Congress in Barcelona.

Customer Engagement

Hoe Amazon Go indirect zorgt voor doorbraak omnichannel in 2017

Het meest interessante retailnieuws van vorig jaar arriveerde pas laat in December: de onthulling van ‘Amazon GO’, de cashloze selfservice supermarkt. Een spectaculair filmpje laat een supermarkt in Seattle zien, waar klanten door een combinatie van inchecken, sensoren en kunstmatige intelligentie producten kunnen pakken, en zonder enige handeling kunnen uitchecken door simpelweg naar buiten te lopen. Betalen gebeurt automatisch, net als bij Uber.

Payment

Hoe benut je de customer journey in de praktijk?

Hoe manage je de customer journey? Niet. Dit is geen flauwe mop, maar de realiteit. De klant bepaalt hoe, wanneer en met welk doel hij de interactie met een organisatie aangaat. Het bedrijf heeft geen sturende, maar een faciliterende rol.

Customer Engagement

De wow-factor van Flikken Rotterdam

Tijdens het kijken van televisieserie Flikken Rotterdam konden kijkers de online politiedatabase van de rechercheurs uit de serie raadplegen. Het verweven van online elementen in de lineaire tv-programma moet passieve kijkers activeren tot speurders.

Customer Engagement

Nuon wil meer doen met predictive analytics

Energieleverancier Nuon wil de klant online herkennen zodat de juiste boodschap kan worden verstuurd. Met als volgende stap: voorspellen wat die klant nodig heeft, vertelt Rob van den Berg tijdens Performance 2016 aan Hans Voorn.

Analytics

Online data en IKEA FAMILY komen samen: ‘Rendement e-mail verdubbeld’

IKEA is een nieuwe weg ingeslagen. Met behulp van het loyaliteitsprogramma IKEA FAMILY en e-mailmarketing komen offline en online data samen. Kassagegevens uit de winkel en online klik- en koopgedrag geven een nauwkeurig beeld van klantprofielen en interesses.

E-mailmarketing

Nextail (Blokker) verzamelt meer dan 1 miljoen opt-ins

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, heeft een online winactie georganiseerd voor zijn webshops. Daarbij zijn meer dan 1 miljoen opt-ins verzameld.

Customer Engagement

Personalisatie: resultaten uit het verleden…

Online personalisatie is voor velen één van de grote prioriteiten. Dat is niet zo verwonderlijk: de consument vraagt om een op maat gesneden klantbeleving, de hoop is dat dit tot meer betrokkenheid leidt. Maar zo’n investering in personalisatie vraagt om de nodige aandacht.

Customer Engagement

BrightONE naar CRM Partners

CRM Partners Group heeft brightONE IT Services BV overgenomen. Met de overname verwacht het Nederlandse bedrijf marktleider te worden op het gebied van customer engagement.

Customer Engagement

Online werving bij Rijksoverheid: job branding in plaats van massamedia

De massamediale wervingscampagnes van de Rijksoverheid – ‘Werken bij het Rijk’ – zijn een aantal jaren geleden ingeruild voor online content. De focus ligt nu op de de doelgroep en inhoud van het werk. Social Media Manager Tim van Waard: ‘We hebben bij het Rijk ontzettend veel doelgroepen, disciplines en werkniveaus. Het is heel moeilijk om met algemene termen de juiste mensen aan te spreken. Online job branding past daar veel beter bij.’

Contentmarketing

Goodbyehello haalt inactieve klanten terug

Elk e-commerce bedrijf heeft wel een lijst met inactieve klanten waar niets meer mee wordt gedaan. Reactivatie wordt als te moeilijk of te kostbaar gezien. Goodbyehello heeft van dit probleem zijn businessmodel gemaakt, vertellen oprichters Bart Willems, Nick Rood en René Vetter.

Customer Engagement