More stories

Capgemini: fysieke winkels moeten digitaliseren

Consumenten zijn niet blij met de ervaring die fysieke winkels hen bieden. Hun verwachtingen worden bepaald door hun ervaring met online shopping. Retailers vinden het moeilijk om hierop in te spelen.

Retail

Meerwaarde bots nog gering

Een chatbot ontwikkelen of toch niet? In iedere industrie vragen bedrijven zich af of zo’n bot de klantbeleving verbetert. Dat is niet anders onder financiële bedrijven. Maar waarschuwt Forrester: doe het niet. Het risico is te groot. Tegelijkertijd maakt één van de grootste Amerikaanse banken bekend er heel eigenwijs toch al in te geloven.

Customer Experience

Scoupy introduceert digitale spaarkaart voor A-merken

Cashback-platform Scoupy voegt deze maand merkspecifieke digitale spaarkaarten toe aan zijn app. Deze zijn te gebruiken voor specifieke merkaankopen, onafhankelijk van de retailer.

Customer Engagement

Gelooft eerdere koploper Rabobank nog in chatbots?

De chatbot is bezig aan zijn volgende leven. Want hoewel de recente hype anders doet vermoeden, integreerden bedrijven al tien jaar geleden hun eerste bots met allerlei virtuele omgevingen. Gelooft de koploper van toen in de toepassing van nu?

Customer Engagement

Eindhoven Airport digitaliseert: komt met online assistent en tickets

Eindhoven Airport kruipt dichter naar de reiziger toe. Begin dit jaar wordt een digitale assistent geïntroduceerd voor verbetering van de klantreis. Vanaf eind 2017 gaat het vliegveld zelf tickets verkopen. De wens van Marketing Manager Eli Lejeune is om op digitaal vlak veel meer samen te werken met airlines en zo online diensten aan elkaar te knopen. “Maar dat ligt in de luchtvaart nogal gevoelig.”

Strategy

BPD verkoopt huizen online: met marketing automation meer klantbetrokkenheid

BPD heeft als verkoper van huizen te maken met een nogal complexe klantreis en een makelaar als tussenliggende partij. Het bedrijf biedt de klant daarom sinds kort de mogelijkheid die schakel over te slaan. De nieuwbouwhuizen koopt men gewoon online. Met marketing automation wordt de klantbetrokkenheid daarvoor vergroot. Een aanpak die veel gelijkenissen vertoont met marketing automation in een B2B-omgeving, vertelt senior E-Business Manager Erik van der Wal.

Marketing automation

Kieskeurig.nl weert betaalde recensies

Kieskeurig.nl verbiedt sinds 1 januari 2017 dat er recensies op de site verschijnen waarvoor een webwinkel of fabrikant vergoedingen geven.

Influencer marketing

CM lanceert nieuwe customercontacttool op MWC17

Telecombedrijf CM uit Breda lanceert eind februari zijn nieuwe customercontacttool GIN op het Mobile World Congress in Barcelona.

Customer Engagement

Hoe Amazon Go indirect zorgt voor doorbraak omnichannel in 2017

Het meest interessante retailnieuws van vorig jaar arriveerde pas laat in December: de onthulling van ‘Amazon GO’, de cashloze selfservice supermarkt. Een spectaculair filmpje laat een supermarkt in Seattle zien, waar klanten door een combinatie van inchecken, sensoren en kunstmatige intelligentie producten kunnen pakken, en zonder enige handeling kunnen uitchecken door simpelweg naar buiten te lopen. Betalen gebeurt automatisch, net als bij Uber.

Payment

Hoe benut je de customer journey in de praktijk?

Hoe manage je de customer journey? Niet. Dit is geen flauwe mop, maar de realiteit. De klant bepaalt hoe, wanneer en met welk doel hij de interactie met een organisatie aangaat. Het bedrijf heeft geen sturende, maar een faciliterende rol.

Customer Engagement

De wow-factor van Flikken Rotterdam

Tijdens het kijken van televisieserie Flikken Rotterdam konden kijkers de online politiedatabase van de rechercheurs uit de serie raadplegen. Het verweven van online elementen in de lineaire tv-programma moet passieve kijkers activeren tot speurders.

Customer Engagement

Nuon wil meer doen met predictive analytics

Energieleverancier Nuon wil de klant online herkennen zodat de juiste boodschap kan worden verstuurd. Met als volgende stap: voorspellen wat die klant nodig heeft, vertelt Rob van den Berg tijdens Performance 2016 aan Hans Voorn.

Analytics

Online data en IKEA FAMILY komen samen: ‘Rendement e-mail verdubbeld’

IKEA is een nieuwe weg ingeslagen. Met behulp van het loyaliteitsprogramma IKEA FAMILY en e-mailmarketing komen offline en online data samen. Kassagegevens uit de winkel en online klik- en koopgedrag geven een nauwkeurig beeld van klantprofielen en interesses.

E-mailmarketing

Nextail (Blokker) verzamelt meer dan 1 miljoen opt-ins

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, heeft een online winactie georganiseerd voor zijn webshops. Daarbij zijn meer dan 1 miljoen opt-ins verzameld.

Customer Engagement

Personalisatie: resultaten uit het verleden…

Online personalisatie is voor velen één van de grote prioriteiten. Dat is niet zo verwonderlijk: de consument vraagt om een op maat gesneden klantbeleving, de hoop is dat dit tot meer betrokkenheid leidt. Maar zo’n investering in personalisatie vraagt om de nodige aandacht.

Customer Engagement