More stories

Customer lifecycle en customer journey: veelgebruikt maar niet hetzelfde

De begrippen customer lifecycle en customer journey worden vaak door elkaar gebruikt, maar de betekenis is wel degelijk verschillend. Wat houden beide begrippen precies in, hoe vullen ze elkaar aan?

Customer Experience

Koopknop in AR app IKEA Place

IKEA Place, de app die gebruikers hun woning door middel van Augmented Reality (AR) laat inrichten met virtuele meubels, krijgt eindelijk de mogelijkheid om artikelen direct te bestellen. Dat was tot nu toe niet mogelijk in de app zelf.

Virtual reality

Drie best practices voor het optimaliseren van je personalisatiestrategie

Volgens een recent onderzoek naar loyaliteitsprogramma’s uitgevoerd bij Loyalty360, zei 73 procent van de ondervraagde merken dat een gebrek aan concurrerende benchmarks hun vermogen om personaliseringsstrategieën effectief te implementeren belemmerde. Ook gaf 57 procent aan dat de performance-statistieken van de gebruikte technologieën niet nauwkeurig genoeg waren. Deze whitepaper beschrijft drie best practices voor het optimaliseren van je personalisatiestrategie.

Customer Experience

Paul van Keeken (Adobe): ‘We verkopen geen producten meer, maar waarde’

Een kleine 450 klanten van Adobe Nederland bezochten in Londen de jaarlijkse EMEA Summit. Nadruk lag dit jaar op customer experience, oftewel de gebruikerservaring. Het Customer Experience Platform is volgens het Amerikaanse bedrijf het eerste speciaal gebouwde customer experience management platform dat inmiddels zijn weg naar grote klanten heeft gevonden. Vijf vragen aan de Nederlandse marketing manager Paul Van Keeken.

Customer Experience

Nieuw bij Mediamarkt: in drie minuten telefoonabonnement afsluiten

In twee tot drie minuten tijd: een nieuw mobiel telefoonabonnement afsluiten, waar dit eerst 20 minuten duurde. Dat wil MediaMarkt in samenwerking met CM.com in haar winkels mogelijk maken.

E-commerce

7 tips voor de optimalisatie van de customer journey

Een klantreis inzichtelijk maken: Dat betekent dat je allereerst de touchpoints in kaart brengt. Vervolgens achterhaal je bij elk moment wat de behoefte is van de klant, hoe je het de klant zo gemakkelijk mogelijk kan maken en op welke momenten je écht onderscheidend wilt zijn door een onvergetelijke ervaring te creëren. Dit zijn de stappen om dat voor elkaar te krijgen.

Customer Experience

Zo maak je in 7 stappen een ‘predictive churn model’

Elk bedrijf heeft te maken met ‘churn’: klanten die hun abonnement opzeggen of geen producten en diensten meer afnemen. Slimme organisaties gaan dit klantverloop te lijf door de zogenoemde ‘churn rate’ te voorspellen en gerichte marketingacties op te zetten om twijfelende klanten aan zich te blijven binden. Maar hoe zet je een ‘churn predictive model’ op en maak je er effectief gebruik van binnen de organisatie?  

Customer Loyalty

Connected commerce: Hoe je een bijzondere shopping experience creëert

Een onderscheidende customer experience is onontbeerlijk. Maar hoe bind je klanten van de eerste interactie tot en met de aankoop van een product en daarna langdurig aan je merk? Waar laten de Amazons van deze wereld punten liggen en kunnen individuele merken scoren? En hoe ziet een moderne e-commerce-architectuur eruit die bedrijven in staat stelt om via alle kanalen snel op nieuwe trends in te spelen?

Customer Experience

Kirsten Brandt (RMMBR): ‘Wij bouwen digitale leeroplossingen voor organisaties’

Volvo biedt kopers van hun nieuwste vrachtwagens een app aan. Daarmee kunnen chauffeurs leren hoe zij efficiënter en veiliger kunnen rijden. “Op het moment dat ze de sleutel krijgen krijgen ze ook een app. Daarmee kunnen zij vragen beantwoorden en tips & tricks krijgen om het beste uit de vrachtwagen te halen”, aldus Kirsten Brandt, oprichter en algemeen directeur bij RMMBR bij Top Names. De app is een mooi voorbeeld van het werk van RMMBR: een bedrijf komt met een leervraag en RMMBR maakt een oplossing op maat. “RMMBR is een digital learning agency. Dat wil zeggen wij ontwerpen, ontwikkelen, schrijven en bouwen digitale leeroplossingen voor organisaties.”

Customer Experience

Samenwerking Trustpilot en BeCommerce

Beoordelingsplatform Trustpilot gaat nauw samenwerken met BeCommerce, de Belgische variant van Thuiswinkel.org.

E-commerce

‘Amerikaans funda’ met 3D-app bezichtigingen

Amerikanen hoeven hun huis niet eens meer uit om huisbezichtigingen te doen bij Zillow, de Amerikaanse tegenhanger van funda.

Tech

De weg naar succes? Experimenteren, experimenteren

Bedrijven die niet mee kunnen gaan en hun klanten niet begrijpen, vallen om. En hele nieuwe aanbieders, die goed inspelen wat er bij klanten leeft, technologie omarmen en het leven goedkoper, simpeler of makkelijker maken, winnen in rap tempo marktaandeel. Hoe kunnen challengers als Picnic, Tikkie, Tesla zo snel uitgroeien tot marktleiders? En hoe kan je je bedrijf naar succes experimenteren?

Conversie

7 van de 23 persuasion-trends die worden gebruikt door Gucci, Monki en Zalando

Een vijf maanden durende analyse van de websites van 120 Europese online fashion retailers levert een trend report op van 23 trends in persuasive design die op dit moment gebruikt worden door de meest verleidelijke online retailers. In deze zoektocht naar de meest verleidelijke retailer zijn we op verschillende bijzondere features, trends en persuasieve uitingen gestuit.

Fashion

‘Alibaba en Amazon snappen de Nederlandse consument niet’

Coolblue heeft veruit de beste klantervaring van Nederland. Dat blijkt uit onderzoek van consultancybureau IG&H onder 2000 consumenten. Bijenkorf en Bol.com volgen op nummer twee en drie. Buitenlandse webwinkels zijn nog niet tot de Top 5 doorgedrongen. Webshops als Amazon en Alibaba snappen de Nederlandse consument nog niet, zegt IG&H.

Customer Experience

Slimme chatbot geeft festivalbezoekers antwoord op festivalvragen

Festivalchart introduceert een slimme chatbot voor festivalbezoekers. Hij geeft antwoord op vragen als elke festivals zijn er bij mij in de buurt? Gaat het vandaag regenen? Waar staan mijn vrienden?

Customer Engagement