More stories

De zeven basisprincipes van personalisatie

Het creëren en bieden van een effectieve gepersonaliseerde klantervaring afgestemd op de behoeften van uw bedrijf is allesbehalve eenvoudig. Personalisatie is tegenwoordig een belangrijk onderdeel van een moderne digital marketingstrategie.De waarde van personalisatie snapt iedereen wel, toch worstelen velen met de uitvoering hiervan. Deze whitepaper beschrijft de basisprincipes van personalisatie, hierbij worden Progress® SitefinityTM CMS and Digital Experience Cloud (DEC) als uitgangspunt genomen. Ook als geen van deze systemen hebt kun je de geboden handvatten gebruiken voor het optimaliseren van je personalisatiestrategie.

Customer Experience

Concurreren met Amazon? Dat kan met differentiatie en een gepersonaliseerd aanbod

Volgens onderzoek van EMarketer wordt 37,7 procent van alle online bestedingen in de VS op Amazon gedaan. In Groot-Brittannië heeft de retailgigant volgens Euromonitor International inmiddels een marktaandeel van 31 procent terwijl het marktaandeel in Duitsland zelfs op meer dan vijftig procent wordt geschat. Hier is hun rol momenteel nog bescheiden, op termijn zal het bedrijf van Jeff Bezos vrijwel zeker ook hier zijn deel van de taart komen opeisen. 

Marketplaces

Navigeren met succes: wat websites kunnen leren van Schiphol

Op Schiphol heerst grote drukte, zowel voor als achter de douane. De een zoekt met haast zijn gate voor vertrek, terwijl de ander het vliegtuig uitstapt en graag de weg naar zijn bagage wil vinden. Deze verschillende flows van bezoekers bewegen zich door dezelfde ruimtes van Schiphol en moeten toch ieder hun eigen weg zien te vinden. Hoe zorgt Schiphol ervoor dat dit mogelijk is? En wat kunnen we ervan leren op het gebied van online navigatie? 

Customer Experience

Waarom de Hudson’s Bay het niet redt? Simpel, het is geen V&D

Action, een gigantisch succes. Een formule die niet alleen fors uitbreidt maar ook enorme winsten behaalt. Action is in feite een warenhuis. Want ‘alles’ kun je er kopen. Zelfs kleding. Het concept slaat aan. ‘Grabbelen en graaien’. Dát is de kracht van het warenhuis. Zeker als de prijzen belachelijk laag zijn. Zou dat ook kunnen lukken voor het middensegment?

Customer Engagement

Benut digitale innovaties om meer reisconsumenten voor je te winnen

Wil je als reisaanbieder meer consumenten voor je winnen, dan is het van belang om de klantreis van je doelgroep, nauwkeurig onder de loep te nemen. Lees in deze whitepaper op welke punten jij als reisaanbieder waarde kunt toevoegen. Een persoonlijke benadering wordt hierbij steeds belangrijker, daar kun je bij de steeds veeleisender wordende consument het verschil mee maken. Maar hoe pak je dit aan? Welke digitale trends zijn echt interessant voor de reisbranche en veranderen de business? En met welke digitale innovaties maak jij jouw travel platform toekomstproof?

Customer Experience

De B2B customer journey moet net zo boeiend zijn als voor B2C

B2B-kopers winkelen voor de kost, dus zo heel veel anders dan een alledaagse B2C-consument zijn ze niet. De business models van B2C en B2B zijn natuurlijk heel verschillend, maar het blijft kopen. En aan de zakelijke beslissingen wat je koopt, hoeveel je koopt en tegen welke prijs kleeft een hoop emotie, veel meer dan je denkt.

Customer Experience

Retailers: dicht de ‘personalization gap’

Klanten verwachten steeds meer van hun online-shoppingervaring. Zij willen op maat gemaakte aanbevelingen, willen geholpen worden in hun keuze voor maten en pasvormen en krijgen graag advies over hun eigen stijlen. Maar veel retailers zijn nog lang niet zover dat ze in deze behoefte kunnen voorzien. Deze personalization gap wordt juist groter. Terwijl personalisatie bij uitstek de sleutel is naar hogere klanttevredenheid en -loyaliteit. 

Customer Experience

AH test volledig digitaal winkeltje

Albert Heijn test voor het hoofdkantoor in Zaandam een nieuw winkelconcept waarbij het mini-filiaal vrijwel volledig is geautomatiseerd. Klanten hoeven geen producten te scannen en zelfs niet af te rekenen, al moeten ze wel gewoon betalen.

Tech

Zo betrek je de mening van je klanten in de bedrijfsstrategie

Trouwe klanten vormen de basis van elke onderneming. Natuurlijk zorgen ze voor omzet. Maar hun reacties en feedback kunnen een onderneming ook op verschillende andere vlakken ondersteunen. Daarvoor is het wel nodig een strategie te ontwikkelen om klantervaringen te verzamelen en effectief in te zetten. Dat kan op verschillende manieren. We zetten er een paar op een rij. 

Customer Loyalty

Eurotekens op je website, wel of niet doen?

Toen ik de vraag kreeg of ik even een advertentie wilde checken – er zaten waarschijnlijk geen fouten in, maar even voor de zekerheid – deed ik dat. “Betaalt is met een t en daar moet een komma”, zei ik. “En waarom heb je alle eurotekens weggehaald?” “Omdat dat psychologisch gezien beter is”, kreeg ik als antwoord. Eh … oké?

Conversie

Vul de experience gap met realtime data

Zo’n tachtig procent van de CEO’s vindt dat hun bedrijf een perfecte experience levert. Ondertussen vindt maar achttien procent van de klanten dat zij de perfecte ervaring hebben beleefd. Deze ‘experience gap’ is er nu eenmaal. Realtime data kan er echter voor zorgen dat de klantervaring beter wordt en de experience gap een stuk kleiner.

Customer Experience

Zo bouwen retailers aan een langdurige klantrelatie met review-analyses

“Worst fantasy/speculative fiction novel of all time.” – review van de Bijbel op Goodreads.com. Niemand ontsnapt meer aan online reviews, zelfs de Bijbel niet. Volgens de wereldwijde klantenenquête van iProspect 2018 Global Client Survey zien marketeers reviews als het grootste risico voor het vertrouwen van consumenten in hun merken en producten.

Customer Experience

Een vertrouwd merk over de grens bouwen? Gebruik deze tips

Aan het buitenland verkopen wordt steeds toegankelijker. Maar ondanks dat cross-border e-commerce toegankelijk is, betekent het niet dat het ook eenvoudig is. Om in het buitenland uit te groeien tot een grote speler, moet je je aandacht vestigen op het overtuigen van potentiële klanten. De basis voor internationaal succes is het opbouwen van een vertrouwd merk dat de doelgroep aanspreekt.

Customer Experience

Kunstmatige klantenservice kent geen grenzen of openingstijden

De reactiesnelheid en het aanbieden van klantoplossingen bepalen de kwaliteit van een goede klantenservice. Kunstmatige intelligentie (AI) voorziet in beiden door grote hoeveelheden data te verwerken en deze 24/7 te vertalen naar intuïtieve antwoorden via een chatbot of suggesties. Bij complexe vragen blijft persoonlijk contact echter nodig.

Customer Experience

Voor een goed gesprek heeft een chatbot meer nodig dan AI

“Don’t blame me. I’m an interpreter. I’m not supposed to know a power socket from a computer terminal.” Het mag dan vooral Yoda zijn die bekend staat om zijn wijsheden, als het over chatbots gaat kunnen we zeker ook het een en ander van C3PO leren.

Customer Experience