More stories

Snelheid, gemak én service vormen de efficiëntieslag in service waar e-commerce van kan profiteren

Vorige week bestelde ik iets bij webshop x. Er bleek iets fout te gaan met mijn bestelling. Het pakketje verdween en ik richtte me tot de klantenservice van de desbetreffende webshop. Tot mijn grote verbazing waren de kanalen die daar voor mij beschikbaar waren slechts beperkt tot telefoon of e-mail, de duurste en minst effectieve klantcontactkanalen. Na een half uur in de wacht werd mijn probleem opgelost, maar ik bleef niet achter als een tevreden klant. Het kostte me immers te veel tijd en moeite om mijn probleem op te laten lossen.

Customer Service

Beerwulf opent pop-upstore in hip Londens Shoreditch

Heinekens internationale online bierspeciaalzaak Beerwulf.com zit heel even in een fysieke winkel om zich aan het hippe publiek van het Londense Shoreditch te tonen.

Food

Employee empowerment zorgt voor betere customer experience

Hoe ervaren klanten jouw merk? Hebben zij een positieve associatie als zij met jouw merk in contact komen? Fysiek contact of door middel van digitale producten of diensten maakt niet uit; alle contactpunten spelen mee in de merkbeleving. Deze customer experience is de kern van Digitale Transformatie.

Customer Experience

AI: Alle hotelreserveringen van Postillion worden gedaan door ‘Michiel’

Wat als je als hotelgroep maandelijks tienduizend e-mails moet beantwoorden? Snel, foutloos en liefst inspelend op alle commerciële kansen die daar in zitten? Daar waar zeventien medewerkers zich hier op stuk beten, is de gehele afhandeling nu in handen van één man. En hij doet dat vlekkeloos. Maak kennis met Michiel, de AI-reserveringsmedewerker van Postillion hotels.    

Customer Service

‘Reisapps voldoen niet aan verwachtingen gebruikers’

Steeds meer onderdelen van het reisproces worden ondergebracht in mobiele applicaties. Denk aan de instapkaart voor het vliegtuig, hotelkamersleutel en de sleutel voor je huurauto. Veel van die apps voldoen echter niet aan de verwachting van de reiziger.

Customer Experience

Charly Cares: Zo bouw je met persoonlijke aandacht een merk op

Een oppascentrale die functioneert als een heuse marktplaats. Charly Cares bouwt aan online merk voor een alledaags probleem van jonge ouders. Dit zijn de belangrijkste online- en ondernemerslessen van oprichter Charly van der Straten.

Customer Experience

Infographic: vermijd deze valkuilen bij de landingspagina

Een goede landingspagina is minder eenvoudig dan het lijkt. Deze kan verpest worden door slechte typografie, lage kwaliteit foto’s, trage laadtijden en slecht geschreven teksten. Red Website Design zette de vele valkuilen op een rij.

Customer Experience

Checkout for Instagram gelanceerd, maar gaat het e-commerce radicaal veranderen?

Gisteren aangekondigd: Checkout for Instagram. Facebook’s grote ‘push’ om Instagram in e-commerce te krijgen. Met meer dan een miljard actieve gebruikers en een enorme invloed op ‘popular culture’ zal dat Checkout for Instagram een enorme impact hebben op e-commerce.

Marketplaces

adidas: ‘Omnichannel customerservice is een profitcenter’

Customerservice is allang niet meer het afvoerputje van het bedrijf. Hoe meer je investeert in de klantenservice, des te beter worden je product, marketing en sales. Marlous Heiser, senior manager Global Consumer Service bij adidas geeft haar visie hierop.

Customer Service

De GDPR beperkend? Het maakt online juist persoonlijker

Met de handhaving van de General Data Protection Regulation (GDPR) in de Europese Unie ligt dataverzameling aan banden. Reden voor paniek bij bedrijven die zich richten op big data-analyses en customer experience management? Juist niet. De GDPR biedt een uitgelezen kans om online persoonlijker te maken.

AVG

Meld je nu aan: Travel Tomorrow Customer Experience MeetUp

Consumenten zijn veel minder rationeel dan zij zelf bereid zijn toe te geven. Wist je dat je klant tot misschien wel 90 procent van zijn beslissingen neemt vanuit het onbewuste, op de automatische piloot? Tijdens de Travel Tomorrow Customer Experience MeetUp ontdekt je hoe je je klant kan beïnvloeden.

Customer Experience

Attractieparken met aanbod op maat verleiden de ongrijpbare millennial

Een ticket kopen voor een attractiepark of dierentuin is vaak veel goedkoper via een drogisterij of supermarkt dan aan de deur van het park zelf. Dat is op zijn minst opmerkelijk. Zeker wanneer je bedenkt dat de verkoop via derden met hoge kortingen gepaard gaat. Inmiddels verloopt zo’n 30 procent van de verkoop van tickets in de Nederlandse dagrecreatie via onder meer Albert Heijn en Kruidvat. Dit belang neemt bovendien toe.

Customer Experience

Technologiebedrijf Usabilla voor 80 miljoen dollar naar SurveyMonkey

Het Nederlandse technologiebedrijf Usabilla is voor 80 miljoen dollar overgenomen door het Amerikaanse SurveyMonkey in contanten en aandelen. De overname zal naar verwachting in het tweede kwartaal van 2019 worden afgerond.

Marketing

Google en Amazon investeren in ‘gedachtenlezer’

De investeringstakken van Google en Amazon Alexa investeren mee in een grote ronde bij technologiebedrijf CTRL-Labs. Dat ontwikkelt technologie waarmee je apparaten kunt besturen met je gedachtes.

Tech

Vliegtuigpassagiers blij met selfservice technologie

Vliegtuigpassagiers maken steeds vaker gebruik van de selfservice paspoortcontrole op luchthavens. Volgens luchtvaart-IT-bedrijf SITA werd in 2018 van 44 procent van de passagiers geautomatiseerd de identiteit gecontroleerd, vergeleken met 21 procent in 2017. 

Customer Experience