More stories

Snapchat laat gebruikers voortaan snaps tappen

Snapchat maakt het gebruikers iets makkelijker als ze snaps (foto’s of video’s) willen bekijken. Die hoeven het scherm alleen nog maar aan te raken, terwijl ze voorheen hun vinger de hele tijd op een video of op verhalen moesten houden.

Customer Experience

Personalisatie in vier stappen

De klant van nu verwacht steeds meer uit de interactie met bedrijven: een persoonlijke een-op-eenbeleving. De ‘one size fits all’-aanpak uit het verleden werkt niet meer. Veel bedrijven blijven echter nog hangen in het gebruik van de ‘klassieke’ online middelen, zonder de content af te stemmen op de ontvanger. We bekijken vier praktische stappen van personalisatie.

Customer Experience

Vijf trends in travel customer experience (infographic)

Dat de reisindustrie aan grote veranderingen onderhevig is onder invloed van digitale ontwikkelingen, hoeft geen betoog meer. Mobiel speelt daarbij een belangrijke rol, meer dan de helft van de reizigers checkt al mobiel in. Online beoordelingen zijn niet meer weg te denken. SDL brengt de vijf belangrijkste trends in kaart.

Customer Experience

Column: De klant centraal stellen is zó 2014

Klantgerichtheid is vandaag de dag een must wil je als onderneming er nog toe doen. Niet jouw product, app of website, maar de klant in het epicentrum van je businessmodel. Daar lijkt niets mis mee, totdat je als verkopende partij beseft dat de klant hierdoor eigenlijk te kort wordt gedaan en je als bedrijf vaak miljoenen aan omzet misloopt.

Customer Experience

Last mile: Wie is de eigenaar van de klant? Webshop of pakketvervoerder?

Dit is een vraag die bij e-commerce ondernemers nogal uiteenlopende reacties oproept:

“Ik heb de pakketdistributie uitbesteed aan mijn vervoerder. Daarmee draag ik de serviceverplichting vanzelfsprekend aan hem over!”
“Geen discussie: ik blijf altijd eigenaar van de klant en verantwoordelijk voor zijn servicebeleving! Niet alleen tijdens de verkoop van het product, maar ook voor de aflevering daarvan!“
Reacties, die er in de praktijk toe kunnen leiden dat webshops nogal verschillend communiceren met hun klanten over de last mile. Een “non issue”? Of een onderscheidende klantbenadering die serieuze aandacht vraagt?

Customer Experience

Onderzoek: Europese overheid nog weinig mobielvriendelijk

Europa wordt digitaal eindelijk volwassen. De gebruiker staat steeds meer centraal in de Europese dienstverlening (73 procent). Maar mobiel is een gemiste kans. Slechts een op de vier publieke sector-websites is ‘mobile friendly’, waarmee een grote groep gebruikers gemist wordt.

Customer Experience

De toepassingsmogelijkheden van beacons: zicht op gedrag en verrijking van ervaring

Als we schrijven over beacons dan wordt vaak de winkelomgeving als zeer geschikte plek genoemd om te experimenteren. Gekoppeld aan loyaliteitskaarten, een digitale portemonnee of aanwezige kassa maken beacons het winkelen eenvoudiger en gepersonaliseerd. Maar ook in toerisme, de vrijetijdssector en kunst worden kansen gezien voor de inzet van deze apparaatjes.

Customer Experience

IBM opent studio in Groningen voor gebruikerservaring

IBM heeft dinsdag een ontwikkellab geopend in Groningen om Nederlandse bedrijven bij te staan met technische datagedreven ontwikkelingen. Uiteindelijk moeten er zo’n vierhonderd medewerkers komen.

Customer Experience

Click & collect doet vaak afbreuk aan klantervaring

Winnaar worden in de competitieve wereld van online retailing? Dat lukt alleen met de juiste customer experience. Positioneer jezelf liever […]

Customer Experience

Een moment geduld aub: ontwerptips voor een betere loading experience

We zijn best wel gewend geraakt aan de onmiddellijkheid van internetdiensten. Bedrijven zoals Google of Amazon hebben er een sport van gemaakt om je in een flits de beste content te serveren. De snelheid in gebruik, de performance, kan dus worden gezien als een enorme propositie. En terecht, uit het artikel “Web performance is user experience” blijkt dat snelheid erg bepalend is voor conversie en terugkeer van bezoekers.

Web-design

Netprofiler: ‘maak de customer journey inzichtelijk’

Netprofiler helpt met het in kaart brengen van de customer journey in vier stappen. Online Marketing Consultant Wouter Muns vertelt: “In elke fase zet je remarketing in om de bezoeker naar de volgende fase te helpen.”

Customer Experience

Website-optimalisatie: van knelpunt naar oplossing

In het vorige artikel uit de reeks website-optimalisatie was te lezen hoe je kunt achterhalen waar zich een knelpunt in de website bevindt en hoe je achter het waarom komt. Maar hoe vertaal je dit nu naar een oplossing?

Customer Experience

Emerce eTravel: hoe Transavia innoveert met API’s

Moeten we de massa opzoeken met een standaard aanbod of zoekt de reiziger een aanbod op maat? Paul de Raad van Transavia pleit voor dit laatste en ziet de oplossing in samenwerking met anderen. Transavia heeft de eerste stappen gezet op het gebied van open API’s. Zo wordt een waardevol ecosysteem gebouwd dat in de toekomst feilloos kan aanbieden wat de reiziger zoekt. Donderdag spreekt hij op Emerce eTravel.

Disruptie

Shoppers willen zelf uitchecken

Opzij, opzij, opzij. De consument heeft haast en wil de snelst mogelijke checkout. Vandaar dat steeds meer mensen in de winkel het heft in eigen handen nemen en kiezen voor de zelfscanner. Interactie met een kassière? Duurt te lang!

Retail

Store of the Future krijgt interactieve winkelruit

De Nederlandse startup WindowSketch die interactieve advertenties op winkelruiten wil projecteren, krijgt al meteen concurrentie. In New Babylon Den Haag wordt bij de Store of the Future die 23 juni opengaat, een digitale winkelruit van Glass Shop Wall gedemonstreerd.

Customer Experience