More stories

De toepassingsmogelijkheden van beacons: zicht op gedrag en verrijking van ervaring

Als we schrijven over beacons dan wordt vaak de winkelomgeving als zeer geschikte plek genoemd om te experimenteren. Gekoppeld aan loyaliteitskaarten, een digitale portemonnee of aanwezige kassa maken beacons het winkelen eenvoudiger en gepersonaliseerd. Maar ook in toerisme, de vrijetijdssector en kunst worden kansen gezien voor de inzet van deze apparaatjes.

Customer Experience

IBM opent studio in Groningen voor gebruikerservaring

IBM heeft dinsdag een ontwikkellab geopend in Groningen om Nederlandse bedrijven bij te staan met technische datagedreven ontwikkelingen. Uiteindelijk moeten er zo’n vierhonderd medewerkers komen.

Customer Experience

Click & collect doet vaak afbreuk aan klantervaring

Winnaar worden in de competitieve wereld van online retailing? Dat lukt alleen met de juiste customer experience. Positioneer jezelf liever […]

Customer Experience

Een moment geduld aub: ontwerptips voor een betere loading experience

We zijn best wel gewend geraakt aan de onmiddellijkheid van internetdiensten. Bedrijven zoals Google of Amazon hebben er een sport van gemaakt om je in een flits de beste content te serveren. De snelheid in gebruik, de performance, kan dus worden gezien als een enorme propositie. En terecht, uit het artikel “Web performance is user experience” blijkt dat snelheid erg bepalend is voor conversie en terugkeer van bezoekers.

Web-design

Netprofiler: ‘maak de customer journey inzichtelijk’

Netprofiler helpt met het in kaart brengen van de customer journey in vier stappen. Online Marketing Consultant Wouter Muns vertelt: “In elke fase zet je remarketing in om de bezoeker naar de volgende fase te helpen.”

Customer Experience

Website-optimalisatie: van knelpunt naar oplossing

In het vorige artikel uit de reeks website-optimalisatie was te lezen hoe je kunt achterhalen waar zich een knelpunt in de website bevindt en hoe je achter het waarom komt. Maar hoe vertaal je dit nu naar een oplossing?

Customer Experience

Emerce eTravel: hoe Transavia innoveert met API’s

Moeten we de massa opzoeken met een standaard aanbod of zoekt de reiziger een aanbod op maat? Paul de Raad van Transavia pleit voor dit laatste en ziet de oplossing in samenwerking met anderen. Transavia heeft de eerste stappen gezet op het gebied van open API’s. Zo wordt een waardevol ecosysteem gebouwd dat in de toekomst feilloos kan aanbieden wat de reiziger zoekt. Donderdag spreekt hij op Emerce eTravel.

Disruptie

Shoppers willen zelf uitchecken

Opzij, opzij, opzij. De consument heeft haast en wil de snelst mogelijke checkout. Vandaar dat steeds meer mensen in de winkel het heft in eigen handen nemen en kiezen voor de zelfscanner. Interactie met een kassière? Duurt te lang!

Retail

Store of the Future krijgt interactieve winkelruit

De Nederlandse startup WindowSketch die interactieve advertenties op winkelruiten wil projecteren, krijgt al meteen concurrentie. In New Babylon Den Haag wordt bij de Store of the Future die 23 juni opengaat, een digitale winkelruit van Glass Shop Wall gedemonstreerd.

Customer Experience

De impact van positieve virale content (infographic)

Krijg je ook altijd zo’n warme gloed op de wangen als bij consumentenprogramma’s als TROS Radar een Warme Douche wordt uitgereikt aan bedrijven die klanten in de watten zijn gelegd? Consumenten willen die verhalen graag lezen, zo blijkt uit onderzoek van Buzzstream en Fractl. Door klanten te laten vertellen over hun positieve ervaringen neemt het vertrouwen in een onderneming toe. Positieve virale content is daarmee invloedrijker dan je zou denken.

Customer Experience

Virtueel rondlopen door je nog ongebouwde nieuwbouwhuis

Pas als het af is, zie je dat een uitbouw van anderhalve meter het huis zoveel mooier had kunnen maken. Of dat dat ene muurtje daar eigenlijk heel gek staat. Bouwconcern VolkerWessels richtte daarom het Wooniversum in: een virtuele wereld waarin je alvast rondloopt in je nieuwe woning. Hans Zippro: “Vrijwel iedereen gaat hier naar buiten met bovengemiddeld veel voorpret.”

Customer Experience

Nederlandse reiziger wil maatwerk

Reizigers wensen een persoonlijke benadering en verwachten maatwerk. Dat is een van de uitkomsten van het onderzoek The Future of Travel dat Blauw Research in opdracht van Webloyalty uitvoerde naar heden en toekomst van de Nederlandse reisbranche.

Customer Experience

KLM: 25 miljoen omzet via social media

De socialmediamedewerkers van KLM realiseren per persoon voor circa 150.000 euro per persoon aan omzet, een totaal op jaarbasis van ruim twintig miljoen euro.

Customer Experience

Klantreis is belangrijker dan het kanaal

Steeds meer bedrijven zetten WhatsApp in als klantcontactkanaal. Wie echter om de klant geeft, wacht niet af. En brengt de klantreis pro-actief in beeld met Predictive Intelligent Targeting.

Customer Experience

Selfservice: verrijking van de customer experience?

Selfservice is in opkomst. Binnen de service designs van steeds meer organisaties wordt de zelfbediening gezien als verrijking van de customer experience. Dat heeft zo zijn effecten op consumentengedrag.

Customer Experience