More stories

Gepersonaliseerde menukaarten bij Shabu Shabu

Sushiketen Shabu Shabu lanceert later dit jaar de nieuwste versie van haar bestelapp. Daarmee kunnen klanten aangeven of zij allergieën hebben of bijvoorbeeld koolhydraatarm of glutenvrij willen eten. De app stelt vervolgens door middel van smaakfilters een gepersonaliseerde menukaart samen.

Customer Experience

‘YouTube helpt consumenten nieuwe producten vinden’

YouTube is er niet alleen voor vermaak, zo blijkt, want Google ziet dat 15 procent van de consumenten daadwerkelijk nieuwe producten leert kennen.

Customer Experience

Virtual Reality als marketingtool

Virtual Reality brengt je naar een andere dimensie in je eigen wereld. In tegenstelling tot Augmented Reality – waarbij een extra laag over de fysieke werkelijkheid wordt gelegd – heeft VR zijn toegevoegde waarde al aangetoond. Onder meer als marketinginstrument. Workshop zet de belangrijkste zaken voor je op een rij.

Customer Experience

Dmexco: ‘IT een rommel voor goede customer experience’

De helft van de grote Europese bedrijven heeft een te slechte IT-omgeving om goede customer experiences te kunnen bieden. Ze hebben hiervoor gemiddeld drie afzonderlijke systemen, oftewel drie silo’s.

Customer Experience

B2C experience in B2B: reële verwachting?

Het verwachtingsniveau van de B2B-klant als het gaat om gebruikerservaring lijkt steeds meer op dat van de consument, zo stellen onderzoekers van Forrester in een recent rapport over B2B Commerce Suites. De B2B-buyer verwacht tegenwoordig een ‘B2C experience’. Maar hoe reëel is die verwachting?

B2B Digital

Interview: wat Zalando anders doet

Countrymanager Benelux Donna Darthuizen van Zalando vertelt over hun focus op customer experience: “In alles wat we doen plaatsen we onszelf in de schoenen van de klant. We optimaliseren processen en zorgen ervoor dat klanten nog gemakkelijker kunnen shoppen retourneren.”

Customer Experience

Waarom webcare? Tien redenen en tips om nú te beginnen

Social media is een onmiskenbaar onderdeel van de marketingmix geworden. Vergeet daarbij niet de kracht van het medium: de interactie met je klanten! Een goed ingerichte webcare versterkt het succes van je content marketinginspanningen en zorgt voor een betere conversie naar jouw webshop.

Customer Service

Zo blijft Starbucks voorop lopen met de mobiele klantervaring

Koffieketen Starbucks staat erom bekend mobiele oplossingen onderdeel te maken van de klantervaring. Hoe loopt het bedrijf voorop en wat kunnen anderen van Starbucks leren?

Customer Experience
Premium

Hoe concreet is de invloed van klantervaring op bedrijfssucces?

Draagt digitalisering van de klantervaring bij aan het succes van de organisatie? En in hoeverre is die invloed concreet? De cijfers achter de customer experience.

Customer Experience

Hoe huur ik een UX Designer in? UX Design begrijpen (1/3)

‘Ik zoek een UX Designer’ is een zin die ik steeds vaker hoor, zowel bij grote bedrijven als bij startups. De […]

Web-design

Mediallia haalt 150 miljoen dollar op voor verbetering klantervaring

Het Amerikaanse Medallia, dat cloudoplossingen levert voor customer experience management (CEM), heeft 150 miljoen dollar opgehaald bij Sequoia Capital.

Customer Experience

Financials: hoe richt je een kanaalonafhankelijk experience cycle in?

In de financiële sector zien we customer journeys nog te vaak als een ‘one off’ platte straat, waar we zoveel mogelijk volume doorheen willen duwen. De focus ligt te vaak op leadgeneratie en conversie, terwijl de overige fases in een customer life cycle lang niet altijd dezelfde aandacht krijgen. Bij sommige hypotheekverstrekkers is het niet eens mogelijk om online extra af te lossen. Tevens breidt het kanaalaanbod zich uit als een op hol geslagen konijnenkolonie, terwijl de synergie en consistentie tussen kanalen nog ver te zoeken is. Dit alles resulteert in een matige klantbediening. We moeten onze klanten beter gaan bedienen en we kunnen een heel eind komen als we de volgende 2 principes toepassen.

Service Design

Met deze virtual reality naar de winkel van de toekomst?

Media Markt kondigde deze week aan een robot te introduceren in het Rotterdamse filiaal. De door Trust ontwikkelde machine moet bezoekers begeleiden over de winkelvloer en helpen in de zoektocht naar producten. De robot moet volgens de bedrijven de winkelbeleving verbeteren. Online was her en der wat scepsis te bespeuren. Een rijdende iPad? Is dat wat winkeliers moet redden?

Customer Experience

Media Markt lokt bezoekers met robot

Media Markt zet een robot Trusty in om bezoekers van de Rotterdamse winkel te begeleiden. Trusty is ontstaan uit een samenwerking tussen Media Markt en de Nederlandse hardwarefabrikant Trust. Het is voor het eerst in Nederland dat een robot wordt ingezet op de winkelvloer, zegt de retailer.

Customer Experience

Wipro Digital koopt Designit

Wipro Digital wordt een significante Europese speler in de online sector met de overname van Designit uit Denemarken. De Denen zijn internationaal bekend om hun strategische ontwerp, design- en UX-kennis.

Customer Experience