More stories

Waarom webcare? Tien redenen en tips om nú te beginnen

Social media is een onmiskenbaar onderdeel van de marketingmix geworden. Vergeet daarbij niet de kracht van het medium: de interactie met je klanten! Een goed ingerichte webcare versterkt het succes van je content marketinginspanningen en zorgt voor een betere conversie naar jouw webshop.

Customer Service

Zo blijft Starbucks voorop lopen met de mobiele klantervaring

Koffieketen Starbucks staat erom bekend mobiele oplossingen onderdeel te maken van de klantervaring. Hoe loopt het bedrijf voorop en wat kunnen anderen van Starbucks leren?

Customer Experience
Premium

Hoe concreet is de invloed van klantervaring op bedrijfssucces?

Draagt digitalisering van de klantervaring bij aan het succes van de organisatie? En in hoeverre is die invloed concreet? De cijfers achter de customer experience.

Customer Experience

Hoe huur ik een UX Designer in? UX Design begrijpen (1/3)

‘Ik zoek een UX Designer’ is een zin die ik steeds vaker hoor, zowel bij grote bedrijven als bij startups. De […]

Web-design

Mediallia haalt 150 miljoen dollar op voor verbetering klantervaring

Het Amerikaanse Medallia, dat cloudoplossingen levert voor customer experience management (CEM), heeft 150 miljoen dollar opgehaald bij Sequoia Capital.

Customer Experience

Financials: hoe richt je een kanaalonafhankelijk experience cycle in?

In de financiële sector zien we customer journeys nog te vaak als een ‘one off’ platte straat, waar we zoveel mogelijk volume doorheen willen duwen. De focus ligt te vaak op leadgeneratie en conversie, terwijl de overige fases in een customer life cycle lang niet altijd dezelfde aandacht krijgen. Bij sommige hypotheekverstrekkers is het niet eens mogelijk om online extra af te lossen. Tevens breidt het kanaalaanbod zich uit als een op hol geslagen konijnenkolonie, terwijl de synergie en consistentie tussen kanalen nog ver te zoeken is. Dit alles resulteert in een matige klantbediening. We moeten onze klanten beter gaan bedienen en we kunnen een heel eind komen als we de volgende 2 principes toepassen.

Service Design

Met deze virtual reality naar de winkel van de toekomst?

Media Markt kondigde deze week aan een robot te introduceren in het Rotterdamse filiaal. De door Trust ontwikkelde machine moet bezoekers begeleiden over de winkelvloer en helpen in de zoektocht naar producten. De robot moet volgens de bedrijven de winkelbeleving verbeteren. Online was her en der wat scepsis te bespeuren. Een rijdende iPad? Is dat wat winkeliers moet redden?

Customer Experience

Media Markt lokt bezoekers met robot

Media Markt zet een robot Trusty in om bezoekers van de Rotterdamse winkel te begeleiden. Trusty is ontstaan uit een samenwerking tussen Media Markt en de Nederlandse hardwarefabrikant Trust. Het is voor het eerst in Nederland dat een robot wordt ingezet op de winkelvloer, zegt de retailer.

Customer Experience

Wipro Digital koopt Designit

Wipro Digital wordt een significante Europese speler in de online sector met de overname van Designit uit Denemarken. De Denen zijn internationaal bekend om hun strategische ontwerp, design- en UX-kennis.

Customer Experience

Snapchat laat gebruikers voortaan snaps tappen

Snapchat maakt het gebruikers iets makkelijker als ze snaps (foto’s of video’s) willen bekijken. Die hoeven het scherm alleen nog maar aan te raken, terwijl ze voorheen hun vinger de hele tijd op een video of op verhalen moesten houden.

Customer Experience

Personalisatie in vier stappen

De klant van nu verwacht steeds meer uit de interactie met bedrijven: een persoonlijke een-op-eenbeleving. De ‘one size fits all’-aanpak uit het verleden werkt niet meer. Veel bedrijven blijven echter nog hangen in het gebruik van de ‘klassieke’ online middelen, zonder de content af te stemmen op de ontvanger. We bekijken vier praktische stappen van personalisatie.

Customer Experience

Vijf trends in travel customer experience (infographic)

Dat de reisindustrie aan grote veranderingen onderhevig is onder invloed van digitale ontwikkelingen, hoeft geen betoog meer. Mobiel speelt daarbij een belangrijke rol, meer dan de helft van de reizigers checkt al mobiel in. Online beoordelingen zijn niet meer weg te denken. SDL brengt de vijf belangrijkste trends in kaart.

Customer Experience

Column: De klant centraal stellen is zó 2014

Klantgerichtheid is vandaag de dag een must wil je als onderneming er nog toe doen. Niet jouw product, app of website, maar de klant in het epicentrum van je businessmodel. Daar lijkt niets mis mee, totdat je als verkopende partij beseft dat de klant hierdoor eigenlijk te kort wordt gedaan en je als bedrijf vaak miljoenen aan omzet misloopt.

Customer Experience

Last mile: Wie is de eigenaar van de klant? Webshop of pakketvervoerder?

Dit is een vraag die bij e-commerce ondernemers nogal uiteenlopende reacties oproept:

“Ik heb de pakketdistributie uitbesteed aan mijn vervoerder. Daarmee draag ik de serviceverplichting vanzelfsprekend aan hem over!”
“Geen discussie: ik blijf altijd eigenaar van de klant en verantwoordelijk voor zijn servicebeleving! Niet alleen tijdens de verkoop van het product, maar ook voor de aflevering daarvan!“
Reacties, die er in de praktijk toe kunnen leiden dat webshops nogal verschillend communiceren met hun klanten over de last mile. Een “non issue”? Of een onderscheidende klantbenadering die serieuze aandacht vraagt?

Customer Experience

Onderzoek: Europese overheid nog weinig mobielvriendelijk

Europa wordt digitaal eindelijk volwassen. De gebruiker staat steeds meer centraal in de Europese dienstverlening (73 procent). Maar mobiel is een gemiste kans. Slechts een op de vier publieke sector-websites is ‘mobile friendly’, waarmee een grote groep gebruikers gemist wordt.

Customer Experience