More stories

Cadeaukaart blijft populair

Cadeaukaarten en -bonnen in welke vorm ook zijn nog steeds erg populair. Dat blijkt uit de grote hoeveelheid beschikbare kaarten […]

Customer Loyalty

‘Blockchain moet spaar- en loyaliteitssystemen verbeteren’

Blockchain heeft de potentie om in hoog tempo de wereld van customer loyalty te veranderen. Weg met de talloze spaarkaartsystemen. Een digitale grootboektechnologie zorgt voor een verbeterslag.

Customer Loyalty

Loyaliteit neemt af, speel in op de vier micro-momenten

Die stip op de horizon is een goed einddoel, maar denk ook aan de belangrijkste verandering van nu. Consumenten zijn minder loyaal aan bedrijven. Ze willen vooral dat hun behoeften in het moment bevredigd worden. Dat biedt kansen voor bedrijven: zorg voor informatie op het juiste moment en in de juiste context.

PIM

‘49,5 miljoen abonnees voor Amazon Prime’

Amazon doet er zelf geen mededelingen over, maar volgens de jongste schattingen telt Amazon Prime in de VS 49,5 miljoen abonnees, 24 procent meer dan een jaar geleden.

Customer Loyalty

Hoe loyaliteit zonder een loyaliteitsprogramma werkt voor Apple

Een NPS van 72 en een gemeten merkloyaliteit van 87 procent. Een van de top tien merken waar millennials trouw […]

Customer Loyalty

Infographic: opvallende feiten in Data Driven Marketing

Nederlandse organisaties die investeren in data-driven marketing zijn positief gestemd over de opbrengst hiervan. Klanttevredenheid wordt als belangrijkste winst genoemd, gevolgd door omzetgroei. Toch wordt anno 2016 nog steeds minder dan de helft van de organisatiebesluiten onderbouwd met inzichten uit data. Dat zijn de belangrijkste uitkomsten van het DDMA Data Driven Marketing Onderzoek 2016.

Customer Loyalty

Niet klanttevredenheid, maar emotionele binding moet centraal

Niet de klanttevredenheid, maar emotionele binding zou bij bedrijven centraal moeten staan. Die emotionele klik is heel concreet te maken en heeft zichtbare invloed op het bedrijfssucces.

Customer Engagement

Amazon, Apple en Google behoren tot de trouwste merken

Amazon, Apple en Google behoren tot de trouwste merken volgens 2016 Brand Keys Loyalty Leaders. Meer dan een derde van de genoemde merken komen uit de techwereld.

Customer Loyalty

Loyaliteit belonen: exclusief social account voor trouwe klant

Dat schaarste en exclusiviteit veel worden ingezet als beïnvloedingsprincipes in e-commerce is algemeen bekend. Dat exclusieve clubs aantrekkingskracht uitoefenen op kopers ook. Een Amerikaanse retailer geeft daar zijn eigen draai aan met een exclusief social account.

Customer Loyalty

Amazon Prime omvat nu ook boeken en tijdschriften

Amazon breidt zijn Amerikaanse Prime programma uit. Leden krijgen nu ook onbeperkte toegang meer dan duizend Kindle boeken en tijdschriften.

Customer Loyalty

Marriott krijgt grootste loyaltyprogramma ter wereld

Vorige week rondde Marriott International de langverwachte overname van Starwood Hotels & Resorts af. Nu de overname is afgerond wordt een van de grootste uitdagingen het samenvoegen van de loyaltyprogamma’s van beide organisaties.

Customer Loyalty

Heineken: ‘Brug tussen horeca en retail’

Heineken lanceerde vorige week het programma ‘Heineken Biertegoed’ waarmee bierliefhebbers bij aankoop van Heinekenproducten Biertegoed opbouwen voor een vers getapt Heinekenbiertje. “Het programma slaat een brug tussen de bank en de bar,” vertelt Sebastiaan Berkvens, hoofd e-commerce bij Heineken. Ik interviewde hem over het hoe en waarom van dit unieke programma.

Customer Loyalty

TicTag verbindt online en offline met een stempel

Met TicTag activeer je heel eenvoudig allerlei zakelijke diensten door een klein stuk plastic op je smartphone te leggen. Het chip- en batterijloze ‘kunststofstempel’ uit de koker van Pieter Heersink moet iBeacons, QR-codes en NFC/RFID gaan vervangen.

Mobile

Machine learning zorgt voor voorspelling klanttevredenheid en leegloop

Met dank aan de ontwikkelingen op het gebied van machine learning wordt software steeds intelligenter. Zo krijgt menig medewerker al op een bordje aangereikt hoe tevreden iemand waarschijnlijk is en hoe groot uitstroom van klanten zal zijn.

Customer Loyalty

Vijf lessen van het succesvolle Amazon Prime

Vorige maand heeft Amazon voor de 2e keer Amazon Prime dag gehouden, het aanbiedingsfestival, waarop iedere 5 minuten aanbiedingen gelanceerd werden exclusief voor haar leden. Dit jaar overtrof het alle verwachtingen op basis van afgelopen jaar en het lijkt erop dat het de grootste online sales dag is van Amazon ooit. Nu deze belangrijke dag achter ons ligt en de cijfers van het 2e halfjaar van Amazon bekend zijn, is het een goed moment om te succes van het unieke programma te analyseren en lessen te trekken voor nieuwe of al bestaande loyalty programma’s.

Customer Loyalty