Cadeaukaart blijft populair
Cadeaukaarten en -bonnen in welke vorm ook zijn nog steeds erg populair. Dat blijkt uit de grote hoeveelheid beschikbare kaarten […]
Cadeaukaarten en -bonnen in welke vorm ook zijn nog steeds erg populair. Dat blijkt uit de grote hoeveelheid beschikbare kaarten […]
Blockchain heeft de potentie om in hoog tempo de wereld van customer loyalty te veranderen. Weg met de talloze spaarkaartsystemen. Een digitale grootboektechnologie zorgt voor een verbeterslag.
Die stip op de horizon is een goed einddoel, maar denk ook aan de belangrijkste verandering van nu. Consumenten zijn minder loyaal aan bedrijven. Ze willen vooral dat hun behoeften in het moment bevredigd worden. Dat biedt kansen voor bedrijven: zorg voor informatie op het juiste moment en in de juiste context.
Amazon doet er zelf geen mededelingen over, maar volgens de jongste schattingen telt Amazon Prime in de VS 49,5 miljoen abonnees, 24 procent meer dan een jaar geleden.
Een NPS van 72 en een gemeten merkloyaliteit van 87 procent. Een van de top tien merken waar millennials trouw […]
Nederlandse organisaties die investeren in data-driven marketing zijn positief gestemd over de opbrengst hiervan. Klanttevredenheid wordt als belangrijkste winst genoemd, gevolgd door omzetgroei. Toch wordt anno 2016 nog steeds minder dan de helft van de organisatiebesluiten onderbouwd met inzichten uit data. Dat zijn de belangrijkste uitkomsten van het DDMA Data Driven Marketing Onderzoek 2016.
Niet de klanttevredenheid, maar emotionele binding zou bij bedrijven centraal moeten staan. Die emotionele klik is heel concreet te maken en heeft zichtbare invloed op het bedrijfssucces.
Amazon, Apple en Google behoren tot de trouwste merken volgens 2016 Brand Keys Loyalty Leaders. Meer dan een derde van de genoemde merken komen uit de techwereld.
Dat schaarste en exclusiviteit veel worden ingezet als beïnvloedingsprincipes in e-commerce is algemeen bekend. Dat exclusieve clubs aantrekkingskracht uitoefenen op kopers ook. Een Amerikaanse retailer geeft daar zijn eigen draai aan met een exclusief social account.
Amazon breidt zijn Amerikaanse Prime programma uit. Leden krijgen nu ook onbeperkte toegang meer dan duizend Kindle boeken en tijdschriften.
Vorige week rondde Marriott International de langverwachte overname van Starwood Hotels & Resorts af. Nu de overname is afgerond wordt een van de grootste uitdagingen het samenvoegen van de loyaltyprogamma’s van beide organisaties.
Heineken lanceerde vorige week het programma ‘Heineken Biertegoed’ waarmee bierliefhebbers bij aankoop van Heinekenproducten Biertegoed opbouwen voor een vers getapt Heinekenbiertje. “Het programma slaat een brug tussen de bank en de bar,” vertelt Sebastiaan Berkvens, hoofd e-commerce bij Heineken. Ik interviewde hem over het hoe en waarom van dit unieke programma.
Met TicTag activeer je heel eenvoudig allerlei zakelijke diensten door een klein stuk plastic op je smartphone te leggen. Het chip- en batterijloze ‘kunststofstempel’ uit de koker van Pieter Heersink moet iBeacons, QR-codes en NFC/RFID gaan vervangen.
Met dank aan de ontwikkelingen op het gebied van machine learning wordt software steeds intelligenter. Zo krijgt menig medewerker al op een bordje aangereikt hoe tevreden iemand waarschijnlijk is en hoe groot uitstroom van klanten zal zijn.
Vorige maand heeft Amazon voor de 2e keer Amazon Prime dag gehouden, het aanbiedingsfestival, waarop iedere 5 minuten aanbiedingen gelanceerd werden exclusief voor haar leden. Dit jaar overtrof het alle verwachtingen op basis van afgelopen jaar en het lijkt erop dat het de grootste online sales dag is van Amazon ooit. Nu deze belangrijke dag achter ons ligt en de cijfers van het 2e halfjaar van Amazon bekend zijn, is het een goed moment om te succes van het unieke programma te analyseren en lessen te trekken voor nieuwe of al bestaande loyalty programma’s.