Scoupy: ‘Ruim 100.000 cashbacks in twee dagen’
Een campagne voor zeven A-merken in Nederlandse supermarkten heeft in enkele dagen gezorgd voor activatie van meer dan honderdduizend consumenten, meldt cashback platform Scoupy.
Een campagne voor zeven A-merken in Nederlandse supermarkten heeft in enkele dagen gezorgd voor activatie van meer dan honderdduizend consumenten, meldt cashback platform Scoupy.
De Action van het web werd Jet.com al genoemd. De afgelopen zomer gelanceerde mega-marktplaats moet de concurrentie aangaan met Amazon. Maar waar Action alleen bekendstaat om haar dumpprijzen, zegt Jet een groter doel voor ogen te hebben. De prijsstrategie binnen e-commerce moet op de schop.
Je hebt vast gehoord van scheermesjesbedrijf Dollar Shave Club. Één van de bekendste voorbeelden van de subscription economy en al jaren voorbeeld voor verkopers en marketeers van abonnementen. Vorige week was de club in het nieuws, want overgenomen door het Brits-Nederlandse Unilever. Een verrassende, gedurfde en strategische stap van de multinational. Een overname met grote kans op succes, omdat Unilever hiermee direct meelift op een aantal van de grote trends.
Loyaliteitsprogramma’s zijn de belangrijkste reden om digitale portemonnees te gebruiken, veel minder dan het betaalgemak. Dat blijkt uit een zojuist verschenen studie van Urban Airship.
Iets meer dan een jaar geleden haalde Fanly een half miljoen aan investeringen op. Met het platform wil oprichter Jord Cuiper kleine en middelgrote retailers helpen meer omzet te genereren uit loyale klanten. Fanly zet daarbij beacon-, wifi-, geofencing- en QR-technologie in.
Starbucks, Taco Bell, Pizza Hut en Domino’s. Allemaal bedrijven die laten zien dan een mobiele strategie en de mogelijkheid om ‘on-the-go’ te bestellen voor groei zorgen. Hoe lang duurt het nog voordat dit ook in Nederland aanslaat?
Alle moeite ten spijt, maar met de huidige manier van denken over loyaliteit gaan bedrijven het niet redden. Het draait inmiddels om het micro-moment. Althans, dat is wat Google al enkele maanden vertelt. Wat betekent dit concreet voor de marketing?
Van Koen ter Avest, oprichter van Checq, mag de retail nog innovatiever. Over een paar maanden kun je op verschillende plekken in Nederland je Checq-code laten scannen. Na betaling uploadt de kassa je bon naar je eigen Checq-account, dat gemakkelijk te bereiken is via de mobiele app op je telefoon. Dat biedt behalve bewaargemak van al je aankoopbewijzen veel voordelen.
Amazon Prime heeft inmiddels 63 miljoen leden in de VS, een stijging van 43 procent vergeleken met 2015. Meer dan de helft van alle Amazon klanten maakt gebruik van het loyaliteitsprogramma.
Van der Valk gaat volgende maand de app van Startupbootcamp-starter MyStay testen. Dat maakte het bedrijf vrijdag bekend op Demo Day Smart City & Living in Amsterdam.
De huidige technologie zorgt er voor dat onze behoeftes steeds sneller en directer kunnen worden vervuld, zogeheten instant gratification. Daar krijgen we een goed gevoel van dankzij ons dopamine systeem en daarom belonen bedrijven hun klanten voor hun loyaliteit. Hoe pas je die honger naar snel, sneller, snelst nu toe in loyaliteitsprogramma’s en wanneer is het juiste moment om die honger te stillen?
Nederlandse verzekeraars publiceren sinds kort op de site Verzekeraarsinbeeld.nl rapportcijfers die klanten aan hun eigen verzekeraar toekennen. Op deze manier wordt voor consumenten transparant hoe verzekeraars onderling scoren op aspecten zoals klantgerichtheid, duidelijkheid, contact en deskundigheid.
De Amerikaanse burritoketen Chipotle lanceert op 1 juli een tijdelijk loyaltyprogramma. Een tijdelijk loyaltyprogramma? Ja je hoort het goed. Het programma ‘Chiptopia’ zal actief zijn van juli tot september en heeft als voornaamste doel om alle (terechte) negatieve aandacht weg te nemen en Amerikaanse consumenten vooral weer naar de keten toe te krijgen. De keten raakte namelijk in opspraak door een aantal voedselschandalen.
Sligro Group biedt voortaan maatwerk in zijn supermarkt Emté. In zijn winkel in Berlicum staat een zuil voor persoonlijke aanbiedingen.
Expedia.nl biedt zijn Expedia+ leden voortaan de mogelijkheid om punten in te wisselen voor het boeken van hotelovernachtingen. Expedia+ is het loyaliteitsprogramma van Expedia.