More stories

MOBGEN wint Global Mobile award

De mobiele ontwikkelaar MOBGEN heeft op het Mobile World Congress in Barcelona een internationale prijs gewonnen voor zijn werk aan de Shell Motorist-app.

Customer Engagement

Engagement bouwen: van hart naar hoofd naar portemonnee

Betrokkenheid bij een merk leidt tot loyaliteit. Consumenten willen gehoord worden en participeren: van een eenmalig bericht op social media tot een actieve, continue rol via onder andere co-creatie, crowdsourcing en klantenpanels. Maar voor veel bedrijven is het creëren van die betrokkenheid nog een grote uitdaging. Hoe bouw je customer engagement op? Zoals Gary Vaynerchuk stelt: van het hart naar het hoofd naar de portemonnee.

Customer Engagement
Premium

Millennial net zo (graag) merkentrouw als babyboomer

Millennials aan een merk binden is onbegonnen werk; loyaliteit is dood; de generatie van na 1980 denkt eigenlijk alleen nog maar in micro-momenten waardoor de behoefte in het moment de loyaliteit eigenlijk altijd overtreft. Weer anderen zeggen dat er niets veranderd is. Hoe denkt de millennial eigenlijk zelf over loyaliteit?

Customer Loyalty

De wijzigingen in Hiltons loyaltyprogramma

Hilton heeft haar eigen loyaltyprogramma Hilton HHonors goed onder handen genomen. Niet alleen de naam is anders geworden, ook de voordelen voor consumenten zijn drastisch veranderd. Zo zijn er nieuwe manieren geintroduceerd om punten te sparen en uit te geven.

Customer Loyalty

Albert Heijn lanceert kortings-app voor AH to go

Albert Heijn publiceert een mobiele app die verspreid over de dag exclusieve deals voor de kleine AH to go-zaken geeft.

Customer Loyalty

ACM: Betaal niet voor ongeldige abonnementen op kortingssites

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt voor agressieve telefonische verkoop van abonnementen op online kortingsdiensten. Consumenten hoeven niet te betalen als het abonnement telefonisch is afgesloten. Pas nadat de consument schriftelijk heeft ingestemd met het aanbod is er sprake is van een geldige overeenkomst.

Customer Loyalty

Hilton gooit loyaliteitsprogramma om

Hotelketen Hilton gaat een aantal veranderingen doorvoeren in het spaarprogramma voor vaste gasten. Een van de opvallendste is een samenwerking met Amazon.

Travel

Customer engagement: vijf belangrijke ontwikkelingen

Iedere retailer, wholesale organisatie en ook steeds vaker de producent moeten zorgen voor betrokken klanten. Die krijg je door de beste omnichannel beleving te bieden. Dat gaat veel verder dan alleen het plaatsen van de bestelling en de bezorging. Wij zien vijf belangrijke ontwikkelingen rond customer engagement.

Customer Engagement

Media Markt ziet nieuwe commerciële mogelijkheden in Club-data

Het loyaliteitsprogramma van Media Markt groeit als kool. In krap een jaar tijd registreerden zich een miljoen leden. Hoe houd je al die leden betrokken en welke (commerciële) mogelijkheden ontstaan er?

Customer Loyalty

Scoupy introduceert digitale spaarkaart voor A-merken

Cashback-platform Scoupy voegt deze maand merkspecifieke digitale spaarkaarten toe aan zijn app. Deze zijn te gebruiken voor specifieke merkaankopen, onafhankelijk van de retailer.

Customer Engagement

Consumentenbond waarschuwt voor dubieuze cashback-abonnementen

De Consumentenbond waarschuwt voor Oddie.nl, dat telefonisch cashback-abonnementen aanbiedt voor 99 euro per jaar. Het bedrijf accepteert geen annuleringen en eist ten onrechte betaling. De Consumentenbond adviseert om niet te betalen.

Customer Loyalty

Hoe Amazon Go indirect zorgt voor doorbraak omnichannel in 2017

Het meest interessante retailnieuws van vorig jaar arriveerde pas laat in December: de onthulling van ‘Amazon GO’, de cashloze selfservice supermarkt. Een spectaculair filmpje laat een supermarkt in Seattle zien, waar klanten door een combinatie van inchecken, sensoren en kunstmatige intelligentie producten kunnen pakken, en zonder enige handeling kunnen uitchecken door simpelweg naar buiten te lopen. Betalen gebeurt automatisch, net als bij Uber.

Payment

Samsung koppelt spaarprogramma aan Samsung Pay

Bedrijven die mobiele betaaloplossingen introduceren ondervinden wat velen weten: een innovatieve techniek alleen zorgt niet voor een gedragsverandering. Samsung koppelt daarom een spaarprogramma aan Samsung Pay. Mogelijk dat dit de waardevolle incentive is waar consumenten op reageren.

Digital Wallets

Cadeaukaart blijft populair

Cadeaukaarten en -bonnen in welke vorm ook zijn nog steeds erg populair. Dat blijkt uit de grote hoeveelheid beschikbare kaarten […]

Customer Loyalty

‘Blockchain moet spaar- en loyaliteitssystemen verbeteren’

Blockchain heeft de potentie om in hoog tempo de wereld van customer loyalty te veranderen. Weg met de talloze spaarkaartsystemen. Een digitale grootboektechnologie zorgt voor een verbeterslag.

Customer Loyalty