MOBGEN wint Global Mobile award
De mobiele ontwikkelaar MOBGEN heeft op het Mobile World Congress in Barcelona een internationale prijs gewonnen voor zijn werk aan de Shell Motorist-app.
De mobiele ontwikkelaar MOBGEN heeft op het Mobile World Congress in Barcelona een internationale prijs gewonnen voor zijn werk aan de Shell Motorist-app.
Betrokkenheid bij een merk leidt tot loyaliteit. Consumenten willen gehoord worden en participeren: van een eenmalig bericht op social media tot een actieve, continue rol via onder andere co-creatie, crowdsourcing en klantenpanels. Maar voor veel bedrijven is het creëren van die betrokkenheid nog een grote uitdaging. Hoe bouw je customer engagement op? Zoals Gary Vaynerchuk stelt: van het hart naar het hoofd naar de portemonnee.
Millennials aan een merk binden is onbegonnen werk; loyaliteit is dood; de generatie van na 1980 denkt eigenlijk alleen nog maar in micro-momenten waardoor de behoefte in het moment de loyaliteit eigenlijk altijd overtreft. Weer anderen zeggen dat er niets veranderd is. Hoe denkt de millennial eigenlijk zelf over loyaliteit?
Hilton heeft haar eigen loyaltyprogramma Hilton HHonors goed onder handen genomen. Niet alleen de naam is anders geworden, ook de voordelen voor consumenten zijn drastisch veranderd. Zo zijn er nieuwe manieren geintroduceerd om punten te sparen en uit te geven.
Albert Heijn publiceert een mobiele app die verspreid over de dag exclusieve deals voor de kleine AH to go-zaken geeft.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt voor agressieve telefonische verkoop van abonnementen op online kortingsdiensten. Consumenten hoeven niet te betalen als het abonnement telefonisch is afgesloten. Pas nadat de consument schriftelijk heeft ingestemd met het aanbod is er sprake is van een geldige overeenkomst.
Hotelketen Hilton gaat een aantal veranderingen doorvoeren in het spaarprogramma voor vaste gasten. Een van de opvallendste is een samenwerking met Amazon.
Iedere retailer, wholesale organisatie en ook steeds vaker de producent moeten zorgen voor betrokken klanten. Die krijg je door de beste omnichannel beleving te bieden. Dat gaat veel verder dan alleen het plaatsen van de bestelling en de bezorging. Wij zien vijf belangrijke ontwikkelingen rond customer engagement.
Het loyaliteitsprogramma van Media Markt groeit als kool. In krap een jaar tijd registreerden zich een miljoen leden. Hoe houd je al die leden betrokken en welke (commerciële) mogelijkheden ontstaan er?
Cashback-platform Scoupy voegt deze maand merkspecifieke digitale spaarkaarten toe aan zijn app. Deze zijn te gebruiken voor specifieke merkaankopen, onafhankelijk van de retailer.
De Consumentenbond waarschuwt voor Oddie.nl, dat telefonisch cashback-abonnementen aanbiedt voor 99 euro per jaar. Het bedrijf accepteert geen annuleringen en eist ten onrechte betaling. De Consumentenbond adviseert om niet te betalen.
Het meest interessante retailnieuws van vorig jaar arriveerde pas laat in December: de onthulling van ‘Amazon GO’, de cashloze selfservice supermarkt. Een spectaculair filmpje laat een supermarkt in Seattle zien, waar klanten door een combinatie van inchecken, sensoren en kunstmatige intelligentie producten kunnen pakken, en zonder enige handeling kunnen uitchecken door simpelweg naar buiten te lopen. Betalen gebeurt automatisch, net als bij Uber.
Bedrijven die mobiele betaaloplossingen introduceren ondervinden wat velen weten: een innovatieve techniek alleen zorgt niet voor een gedragsverandering. Samsung koppelt daarom een spaarprogramma aan Samsung Pay. Mogelijk dat dit de waardevolle incentive is waar consumenten op reageren.
Cadeaukaarten en -bonnen in welke vorm ook zijn nog steeds erg populair. Dat blijkt uit de grote hoeveelheid beschikbare kaarten […]
Blockchain heeft de potentie om in hoog tempo de wereld van customer loyalty te veranderen. Weg met de talloze spaarkaartsystemen. Een digitale grootboektechnologie zorgt voor een verbeterslag.